Skocz do zawartości

Drganie kierownicy 6-8tys obrotów


meciek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Mam taki problem z moim gixerem(K7 750), przy 5-7tys kierownica zaczyna mi dość mocno drżeć. Dzieje się to na każdym biegu i przy różnych prędkościach, ale tylko w tym zakresie obrotów. Felga jest prosta, koło wyważone, jedynie klocki mi się kończą ale wątpię by miało to coś wspólnego. Byłem nawet ostatnio w serwisie i tam dokręcono mi łożysko główki ramy jednak problem dalej występuje.

 

Ktoś się orientuje co to może byc?

Edytowane przez meciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory sprawdzane przy 24tys (nie regulowane) teraz moto ma 33tys. Na biegu jałowym nie zaobserwowałem żadnych większych drgań .

Jeśli to od silnika to na jałowym też powinny być podobne wibracje. Niemniej jednak chyba już warto skontrolować te zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to od silnika to na jałowym też powinny być podobne wibracje. Niemniej jednak chyba już warto skontrolować te zawory.

 

Na biegu jałowym silnik nie ma żadnego obciążenia nie licząc altka i pompy olejowej.

Wibracje pod obciążeniem wskazują na skrzywiony wał lub spory luz którejś panewki.

Wchodzi też w rachubę spore niedoważenie kosza sprzęgła.

Na początek wypada pomierzyć ciśnienie oleju przy gorącym silniku w zakresie 6000 obrotów a jeżeli jest w normie to rozbiórka silnika. Dalsza eksploatacja grozi szybką agonią.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga jest prosta, koło wyważone,

 

Ja tylko zwrócę uwagę że na dobrą sprawę to właściwie każdą felgę można wyważyć i wcale to nie będzie oznaczało że jest prosta... Nie wiem jak sprawdziłeś czy twoja jest prosta ale jeśli opierasz się tylko na wyważaniu to byłbym tu ostrożny. Powodzenia życzę w szukaniu ;) i nie zapomnij dać znać co to było jak już sobie poradzisz.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepne się pod temat. Silnik mojej CBR 600F2 podczas przejadżki w pewnym momencie zaczął mocno drżeć powyżej 7 tyś. obr.

- drży normalnie jakbym WSKą jechał. Teraz moto jest po synchronizacji (sam synchronizowałem, pierwszy raz na wakuometrze własnej roboty),

drgania powyżej 7 tyś obr zmniejszyły się ale nadal są uciążliwe. Do 7 tyś silnik pracuje gładko, pali od strzału.

Czy to wina niedokładnej synchronizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchronizacja nie ma nic wspólnego z obrotami 7000 i wyżej

No właśnie też tak czuję. Synchronizowałem sam ale moto świetnie pali i do 7 pracuje gładko.

Podejrzewam że winna może być kierownica przeszczepiona od FVR750 tzn. ciężarki są od oryginalnej kierownicy CBR.

Może niedopasowane masowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...