Skocz do zawartości

Co należy wiedzieć o BMW GS 100 ??


Gość Zbycho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak od pół roku kupuję COŚ, w zamyśle był;

-quad. Zrezygnowałem, bo jeśli naród nienawidzi cokolwiek bardziej od motocykli i liberałów, to quady :icon_mrgreen:.

- next, był UTV czy coś takiego; http://www.inca.com.pl/web/index.php/oferta/oferta-utvatv/rancor/

Ale boję się że to chińskie, w dalszym ciągu nieco za drogie.

- potem myślałem o Hondzie SLR ...

- jeszcze potem, o BMW F650 w wersji policyjnej, białe malowanie, skrzyneczka na radiostację, lipna antena, napis POLICE zakłady azotowe.

- teraz znalazłem BMW GS 100 z koszem. W sumie, wszystko mi się w tym podoba. Wszystko, oprócz ceny. Gość chce za TO 17tys.zł. Czy warto ??

 

post-385-0-00404700-1310397251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO nie jest r100gs. chyba, że po przeszczepie papierów

 

A teraz ?

post-385-0-54804900-1310399203_thumb.jpg

 

Bardziej ? czy jeszcze mniej ??

Nie znam się na na GeeSach stąd się dopytuję.

Niby pisze na boku jak wół GS100 ale ...

post-385-0-26770900-1310399554_thumb.jpg

Edytowane przez Zbycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to tam stoi r100rs, i to by się zgadzało z sylwetką. na tych się słabo znam, chciałem tylko sprostować ten drobiazg ;)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to tam stoi r100rs, i to by się zgadzało z sylwetką. na tych się słabo znam, chciałem tylko sprostować ten drobiazg ;)

jsz

 

Ups ...:happy: :flesje:

 

 

Ale pierwsze pytanie dalej aktualne. Czy warto w to wchodzić ?

 

Skąd GS ? Z wyszukiwarki, szukałem GeeSa i wyrzuciło TO ( jakiś czas temu ), cały czas myślałem GeeS, gees, gees ... I nie zobaczyłem goryla ...

Edytowane przez Zbycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tam na BMW nie znam. Jednak znacznie bardziej podoba mi się to moto niż jakiś atv czy quad. Kierunek poszukiwań zdecydowanie słuszny :icon_biggrin:

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest profesjonalnie zrobiony zaprzeg z takiego BMW.

Ciezki wozek od Dniepra powinien spowodowac doczepienie specjalnej subframe do ramy BMW w celu wzmocnienia jej.

Drugi problem to miekkie zawieszenie telekopowe od oryginalnego motocykla - przerobka na zaprzeg powinna pociagnac za soba zmiane przodu na wahacz pchany, o wiele sztywniejszy i ulatwiajacy prowadzenie czegos takiego.

Tak ze najlepiej zapytaj co bylo zmienione, jak z przelozeniami a najlepiej sie przejedz i ocen sam czy warto wydac tyle pieniedzy na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pierwsze pytanie dalej aktualne. Czy warto w to wchodzić ?

 

jak dla mnie nie. za ca. 15 były z pół roku temu do sprzedania gs-y z ostatnich lat produkcji, chyba 100-ki, jeden chyba nawet w oryginalnej wersji (przeróbce hpn) wyprawowej. więc za rs-a, zwłaszcza jak Adam mówi z niewprawnie przykręconym nieoryginalnym koszem, to jak na moje oko nie warto dawać takiego szmalu

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest profesjonalnie zrobiony zaprzeg z takiego BMW.

Ciezki wozek od Dniepra powinien spowodowac doczepienie specjalnej subframe do ramy BMW w celu wzmocnienia jej.

Drugi problem to miekkie zawieszenie telekopowe od oryginalnego motocykla - przerobka na zaprzeg powinna pociagnac za soba zmiane przodu na wahacz pchany, o wiele sztywniejszy i ulatwiajacy prowadzenie czegos takiego.

Tak ze najlepiej zapytaj co bylo zmienione, jak z przelozeniami a najlepiej sie przejedz i ocen sam czy warto wydac tyle pieniedzy na to.

 

Według właściciela połączenie posiada specjalną subramę w celu jej wzmocnienia. Widać to ? na pierwszym zdjęciu.

Podobno posiada badanie TUV, czy też jest zgodne z jej/jego wymaganiami.

Co d przekładni nie sądzę by była zmieniona. To nie łańcuch gdzie wystarczy zmiana zębatek.

Tak na razie to pierwsze, hm ... zapytanie, czy warto w ogóle dotykać coś takiego.

Na razie o szczegółach jeszcze nie rozmawiałem z właścicielem.

Jedno jest pewne, cena jest ciut, zdecydowanie za wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu, przelozenia musza byc zmienione, zeby to wogole chcialo jezdzic.

Zreszta tak jak mowie bez sprawdzenia organoleptycznego nie ma o czym gadac.

Subframe rzeczywiscie jest, nie patrzylem dokladnie :).

Konstrukcje niemieckie, ktore mialem okazje ogladac w ciagu ostatnich 30 lat bez wyjatku stosowaly lekkie plastikowe wozki do tego motocykla - pierwszy raz widze cos takiego z dnieprowym koszem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest profesjonalnie zrobiony zaprzeg z takiego BMW.

Ciezki wozek od Dniepra powinien spowodowac doczepienie specjalnej subframe do ramy BMW w celu wzmocnienia jej.

Drugi problem to miekkie zawieszenie telekopowe od oryginalnego motocykla - przerobka na zaprzeg powinna pociagnac za soba zmiane przodu na wahacz pchany, o wiele sztywniejszy i ulatwiajacy prowadzenie czegos takiego.

Tak ze najlepiej zapytaj co bylo zmienione, jak z przelozeniami a najlepiej sie przejedz i ocen sam czy warto wydac tyle pieniedzy na to.

NIe przejmowalbym sie tym ,ze zawieszenie nie da rady i bedzie sie zle prowadzil,ma zamocowany amortyzator skretu wiec powinno byc ok.Moj kolega mial podobny zaprzeg z tym ,ze tam do ruskiej ramy wsadzono silnik i skrzynie z bmw .Jezdzilo toto fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu, przelozenia musza byc zmienione, zeby to wogole chcialo jezdzic.

Zreszta tak jak mowie bez sprawdzenia organoleptycznego nie ma o czym gadac.

Subframe rzeczywiscie jest, nie patrzylem dokladnie :).

Konstrukcje niemieckie, ktore mialem okazje ogladac w ciagu ostatnich 30 lat bez wyjatku stosowaly lekkie plastikowe wozki do tego motocykla - pierwszy raz widze cos takiego z dnieprowym koszem

 

 

Czyli co ? zabraknie mocy na jedynce ? czy nie bedzie ciągnąc na piątce ?

Gdyby chodziło o dolne biegi, to rzeczywiście mamy problem. Natomiast jeśli chodzi o piąty, ostatni, bezpośredni bieg, to potraktujemy go jakby go nie było. I tyle. Ewentualnie załączę przy zjeździe z górki :icon_mrgreen:.

 

Na razie czekam aż zdjęcia ( więcej i w lepszej rozdzielczości obejrzy Michał, spec od rusków ), potem ewentualna wizyta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tutaj http://www.dwuzaworowe.pl/modele/modele-1000-ccm/75-dane-techniczne-r-100-rs , masz tu dane tego konkretnego modelu. Fabrycznie stosowano 2 wartości przełożeń dyfra 11/33 i 11/32. Oba to tzw. dyfry szybkie, generalnie nie nadające się do jazdy z wózkiem (zresztą model RS miał być rumakiem, a nie koniem pociągowym). Ale ponieważ BMW to motocykle budowane modółowo, możliwe, że w tym egzemplarzu zastosowano inną skrzynię biegów i/lub dyfer z innego modelu. Musisz się po prostu szczegółowo dowiedzieć co konkretnie siedzi w środku. Co prawda "nowe" BMW nie były przystosowane do jazdy z wózkiem, ale nie jest to pierwszy taki egzemplarz http://ef-tech.de/Fahrzeuge/LowCost_Umbau/Lowcost-Gespannbau.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...