DAN Opublikowano 27 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2004 Witam!Życie byłoby zbyt piękne gdyby nie kilka problemów z moto, a mianowicie: coś nie dobrego dzieje mi się z hamulcem przednim, wczoraj wymieniałem płyn ale to też nie pomogło.Sprawa wygląda tak że lekko trzymaja klocki, nie mocno bo mozna spokojnie motor popchac, ale slychać jak trą o tarcze, druga sprawa ze podczas wymiany plynu i odpowietrzania manetka przestała odbijać, wyciągnąłem lekko kombinerkami tłoczek żeby odbił i tak za każdym wciśnięciem manetki, w pewnym momencie manetka zaczęła bardzo dobrze odbijać ale za to w ogóle nie pompuje płynu, jakimś cudem po chyba 4 krotnym rozebraniu zaczęła znowu działać z tym że hamulec odbija powoli(tłoczek powoli wysuwa sie z pompki) tak juz to zostawiłem bo bałem sie,że znowu przestanie pompować, ale dzisiaj pośmigałem troche i jest to denerwujące że hamulce odbijaja z opóznieniem a pozatym słychac taki świst jak dotykają tarczy. Następna rzecz to spalanie, moto wsysa 10L mimo,że spokojnie jeżdże, niedawno czyściłem gażniki, bo pochodził chwile na niskich obrotach i gasł,nie pomagało podkręcenie wolnych obrotów bo tak samo pochodził chwilę na wyższych i znowu spadały i gasł. Teraz po wyczyszczeniu jest ok, z tym że ruszałem śruby składu mieszanki.Policzylem obroty wkrecajac jest do konca i wyszlo gdzies 1-1,2 obrotu, serwisówka podaje 1,5,czyli jak dobrze myśle to mialem wkrecic srubke do konca i odkrecic o 540 stopni(1,5obrotu) i tak tez zrobiłem.Możecie mi powiedzieć czy jeżeli wkrece mocniej srube ze skladu mieszanki to dostaje wiecej paliwa czy powietrza???A i pytanie bo w serwisówce podane jest 1,5 obrotu i tak jakby do potęgi jest podana 3, nie wiem o co z tym chodzi??Czy że od 1,5 do 3 obrotów???acha i tak samo jest podana wersja motoru i obok taki sam model ale (CH) jest obok modelu??Moze ktoś wie co to oznacza???I ostatnie pytanie czy śrubke wkreca sie dosyc mocno, czy tylko do lekkiego oporu i wykręcamy??Uff ale się tego napisało, mam nadzieje że pomożecie?? :? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. PS. Zapomniałem podać że jest to suzi GSXR750 89r olejak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2004 Pompa hamulcowa najwyrazniej wymaga regeneracji, z tym ze nie wiem czy w Polsce mozna dostac `kit`naprawczy ( wszystkie gumki, zaworki i sprezyna ), jesli nie to radze kupic uzywke z EBay.de.Sprawa gaznikow - sruby ktore ruszyles reguluja sklad mieszanki tylko na wolnych obrotach, cala reszta ( srednie i wysokie ) zalezna jest od poziomu paliwa, polozenia iglic i rozmiarow dysz - trzeba byjeszcze raz rozebrac gazniki i porownac wszystkie wielkosci z serwisowka. Moze byc rowniez tak ze ktorys z zaworkow iglicowych ci przelewa - to tez trzeba sprawdzic.Zaczac mozesz od sprawdzenia jak wyglada filtr powietrza i airbox z przewodami laczacymi do silnika, czy tam cos nie zostalo zapchane. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 28 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Sprawa gaznikow - sruby ktore ruszyles reguluja sklad mieszanki tylko na wolnych obrotach' date=' cala reszta ( srednie i wysokie ) zalezna jest od poziomu paliwa, polozenia iglic i rozmiarow dysz - trzeba byjeszcze raz rozebrac gazniki i porownac wszystkie wielkosci z serwisowka. Moze byc rowniez tak ze ktorys z zaworkow iglicowych ci przelewa - to tez trzeba sprawdzic.Zaczac mozesz od sprawdzenia jak wyglada filtr powietrza i airbox z przewodami laczacymi do silnika, czy tam cos nie zostalo zapchane. Adam M.[/quote']Wszystkie rzeczy porównałem i wychodzi na to że zgadzają się z serwisówką, iglice sa na środkowym położeniu, skład mieszanki wykreciłem o 1,5 obrotu, dysze raczej też orginalne, juz nie mam pojęcia co to może być. A powiedz mi czy iglice jak opuszcze o jeden ząbek to coś może poprawić??czy lepiej zostawić tak jak są?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Witam. Co do popmpy - często się spotykam z podobnymi odjawami ale w katamaranach, konkretnie w VW. Wyjście - wymiana. Inna sprawa- czy poppa nie poszła "w pracę". czyli nie cofa się odpowienio do tyłu. Bo objawy moga na to wskazywać (krótki skok tłoczków i blokowanie zacisków). Co do gaźników - myślę, że nie masz nic do stracenia - obniźenie iglic o jeden ząbek nie trwa pół dnia, więc możesz sobie pozwolić na kombinacje i eksperymenty - zawsze można wróbić do stanu poprzedniego. Sprawdź jeszcze filtr powietrza, czy jest czysty. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 28 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Witam. Co do popmpy - często się spotykam z podobnymi odjawami ale w katamaranach' date=' konkretnie w VW. Wyjście - wymiana. Inna sprawa- czy poppa nie poszła "w pracę". czyli nie cofa się odpowienio do tyłu. Bo objawy moga na to wskazywać (krótki skok tłoczków i blokowanie zacisków). Co do gaźników - myślę, że nie masz nic do stracenia - obniźenie iglic o jeden ząbek nie trwa pół dnia, więc możesz sobie pozwolić na kombinacje i eksperymenty - zawsze można wróbić do stanu poprzedniego. Sprawdź jeszcze filtr powietrza, czy jest czysty. Pozdro, Pawel[/quote']Witam ponownie właśnie wróciłem z garażu i hamulce sa juz ok :D przetestowane :) łapią na samej górze i odbija normalnie, nie mam pojęcia co tam nie pasowało, poprostu dzisiaj wziąłem i rezebrałem calłkiem zaciski wyczyszciłem tłoczki itp. odpowietrzyłem i jest gitara.Natomiast pozostała jeszcze sprawa spalania :? Od czego zacząć??Przejrzałem jeszcze raz serwisówke i już zdaje się że wszystko wiem, normalnie pisze 1,5obrotu a ta jedynka to odnośnik do uwag i tam jest podana jakaś wersja (A) i wtedy 1,25 obrotu.Jak myślicie czy przez ustawienie składu mieszanki może tyle palić?? czy raczej zająć się iglicami i filtrem,lub poziomem paliwa?Chociaż to ostatnie raczej odpada bo ani nie zalewa się, ani nigdy nie zaczął się dusić.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Iglice oczywiscie mozesz obnizyc, ale najlepiej byloby sprawdzic kolor swiec na wolnych, srednich i wysokich obrotach, by wiedziec co sie w gaznikach dzieje.W tym celu trzeba znalezc kawalek nieuczeszczanej drogi i potestowac moto jadac na wlasciwych obrotach po czym gaszac silnik bez zejscia z obrotow i wykrecajac / ogladajac swiece. To pozwoli stwierdzic w jakim zakresie silnik pali za bogata mieszanke.Gorzej jak okaze sie ze swiece wygladaja dobrze i silnik musi po prostu tyle palic :D))Jeszcze raz pisze, zwroc uwage na pary oleju dostajace sie do filtra przez odpowietrzenie silnika i stan zaworkow iglicowych - one potrafia przelewac w taki sposob. ze nic nie widac na zewnatrz, ale saczy sie paliwo do srodka.Jezeli stwierdzisz ze sa jakies slady progu na iglicach tych zaworkow to trzeba je wymienic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 28 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Iglice oczywiscie mozesz obnizyc, ale najlepiej byloby sprawdzic kolor swiec na wolnych, srednich i wysokich obrotach, by wiedziec co sie w gaznikach dzieje.W tym celu trzeba znalezc kawalek nieuczeszczanej drogi i potestowac moto jadac na wlasciwych obrotach po czym gaszac silnik bez zejscia z obrotow i wykrecajac / ogladajac swiece. To pozwoli stwierdzic w jakim zakresie silnik pali za bogata mieszanke.Gorzej jak okaze sie ze swiece wygladaja dobrze i silnik musi po prostu tyle palic :D))Jeszcze raz pisze, zwroc uwage na pary oleju dostajace sie do filtra przez odpowietrzenie silnika i stan zaworkow iglicowych - one potrafia przelewac w taki sposob. ze nic nie widac na zewnatrz, ale saczy sie paliwo do srodka.Jezeli stwierdzisz ze sa jakies slady progu na iglicach tych zaworkow to trzeba je wymienic. Adam M.Sprawa wygląda następująco, z tego co sie dowiedziałem iglice są funkel nówki nie smigane bo były kupowane u znajomego,koleś wykartkował 400 za nowe, świece jak sprawdzałem sa koloru szarego-, szaro- białego, znajomy kazał mi sprawdzić jakie mam dysze i wymienić na mniejsze co o tym sądzicie bo możliwe że ktoś załozył tam większe???Jak to sprawdzić bo o ile pamiętam na dyszach był jakis numer tylko?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 Czy my mowimy o tych samych iglicach ???Tzn. ja mowie o iglicach zaworkow wpuszczajacych paliwo do komory plywakowej, nie iglicach umieszczonych w przepustnicy i unoszonej / opuszczanej ze zmiana podcisnienia.Te iglice o ktorych mowie kosztuja kilkanascie zl w Larsonie za sztuke i nie ma mowy aby 4 sztuki kosztowaly 400 zl.To ze swiece maja kolor szaro bialy to OK, ale przy jakich obrotach ?Jak sprawdziles ten kolor po jezdzie to wiadomo ze na wolnych masz dobry sklad mieszanki. Chodzi o to zeby sprawdzic czy nie sa zakopcone np na srednich czy maksymalnych, a zeby to sprawdzic to musisz sie rozpedzic do maksymalnych i wtedy zgasic silnik bez schodzenia z obrotow.I wtedy dopiero sprawdzasz swiece.Nie jest to tak dobra metoda jak `Colourtune`, ale jedyna dostepna.Przy gaznikach nie mozna sie spieszyc, zmieniasz jedna rzecz w ustawieniu i potem sprawdzasz czy jest lepiej czy nie.Jezeli piszesz ze sprawdzales dysze gaznika z serwisowka i sa identyczne to dlaczego teraz pytasz o oznaczenia dysz ?Przeciez jak sa identyczne z serwisowka to masz oznaczenie w serwisowce.Dysze maja wybity nr, ktory oznacza przeplyw w jakims czasie lub srednice.Zeby zmienic na wieksza, czy mniejsza musisz wiedziec najpierw jakie masz.Dysze kupujesz tylko od jednego wytworcy, czyli jak masz gazniki Mikuni to kupujesz dysze Mikuni, bo np oznaczenia Keihin, czy Dyna sa zupelnie inne. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 Czy my mowimy o tych samych iglicach ???Tzn. ja mowie o iglicach zaworkow wpuszczajacych paliwo do komory plywakowej, nie iglicach umieszczonych w przepustnicy i unoszonej / opuszczanej ze zmiana podcisnienia.Te iglice o ktorych mowie kosztuja kilkanascie zl w Larsonie za sztuke i nie ma mowy aby 4 sztuki kosztowaly 400 zl.To ze swiece maja kolor szaro bialy to OK, ale przy jakich obrotach ?Jak sprawdziles ten kolor po jezdzie to wiadomo ze na wolnych masz dobry sklad mieszanki. Chodzi o to zeby sprawdzic czy nie sa zakopcone np na srednich czy maksymalnych, a zeby to sprawdzic to musisz sie rozpedzic do maksymalnych i wtedy zgasic silnik bez schodzenia z obrotow.I wtedy dopiero sprawdzasz swiece.Nie jest to tak dobra metoda jak `Colourtune`, ale jedyna dostepna.Przy gaznikach nie mozna sie spieszyc, zmieniasz jedna rzecz w ustawieniu i potem sprawdzasz czy jest lepiej czy nie.Jezeli piszesz ze sprawdzales dysze gaznika z serwisowka i sa identyczne to dlaczego teraz pytasz o oznaczenia dysz ?Przeciez jak sa identyczne z serwisowka to masz oznaczenie w serwisowce.Dysze maja wybity nr, ktory oznacza przeplyw w jakims czasie lub srednice.Zeby zmienic na wieksza, czy mniejsza musisz wiedziec najpierw jakie masz.Dysze kupujesz tylko od jednego wytworcy, czyli jak masz gazniki Mikuni to kupujesz dysze Mikuni, bo np oznaczenia Keihin, czy Dyna sa zupelnie inne. Adam M.TZn tak, tamte zaworki iglicowe mam w pamięci, z tym że nie miałem kiedy sprawdzić, poprostu napisałem że są nowe iglice bo jeden z warsztatów zasugerował mi sprawdzenie, czy nie sa już gdzies wytarte lub nie mają progów.Co do dysz to mogłem się pomylić, ale też to sprawdze jak tylko rozbiore gażniki, odradzili mi natomisat opuszczania iglic o jeden ząbek bo może to tylko pogorszyć górny zakres obrotów, a moto dalej bedzie ssało paliwo.Walcze dalej :D Pozdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 Zawsze możesz wrócić do poprzednich ustawień iglic....więc ich opuszczenie nie stanowi wiekszego problemu, a napewni zuboży ci mieszanke. Ja natomiast sugerował bym ci sprawdzić ustawienia rozrządu! Przy przestawionym rozrządie silnik też będzie ci sporo palił. Tak właśnie było kiedyś u mnie jak kupowałem XJ. Pałiła 10l... po przestawieniu rozrządu paliła 5:). Mussz dokładnie obejrzeć te gażnki. Ponadto po rozbieraniu gaźników wymagają one ponownej synchronizacji... o tym też powinienneś pomyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.