Skocz do zawartości

Dopasowania tłoka Honda Varadero xl125


Under
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :wink:

 

Prawdopodobnie będę się brał za wymianę tłoków w moim Viaderku.

Otóż problem z tym że nie mogę znaleść tłoków dedykowanych właśnie do tego viaderka i otóż moje pytanie brzmi czy mógłbym użyć tłoku z innego modelu ale tej samej średnicy?.

np taki:

http://allegro.pl/ir-tlok-honda-sa50-sa-50-vision-88-95-42-50-mm-i1652236148.html

 

lub Yamahy chociaż inny producent więc wątpie

http://allegro.pl/tlok-yamaha-rd-dt-50-kpl-42-00-mm-i1642240620.html

 

Kurde wiem że pytanie dość dziwne ale za cholerę nie mogę innych znaleść :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pojeździć to daj sobie spokój z tymi tłokami które wskazałeś.

Dlaczego chcesz wymieniać tłoki? Ciśnienia nie ma?

Rozbierz najpierw i pomierz średnicę tłoków oraz cylindrów, sprawdź czy z cylindra nie zrobiła się beczka bo być może że remont nie będzie opłacalny lub w drugą stronę-nie trzeba wymieniać tłoków lecz same pierścienie i przehonować cylinder. Wszystkie wymiary oczywiście porównaj z danymi serwisowymi.

Edytowane przez patrykt7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :wink:

 

Prawdopodobnie będę się brał za wymianę tłoków w moim Viaderku.

Otóż problem z tym że nie mogę znaleść tłoków dedykowanych właśnie do tego viaderka i otóż moje pytanie brzmi czy mógłbym użyć tłoku z innego modelu ale tej samej średnicy?.

np taki:

http://allegro.pl/ir...1652236148.html

 

lub Yamahy chociaż inny producent więc wątpie

http://allegro.pl/tl...1642240620.html

 

Kurde wiem że pytanie dość dziwne ale za cholerę nie mogę innych znaleść :angry:

 

Średnica tłoka to nie jedyny wymiar który decyduje, jeśli chcesz dobrać tłok do moto to jeszcze potrzebujesz średnice sworznia, odległość otworu sworznia od denka, w twoim przypadku ze względu że masz silnik czterosuwowy to jeszcze wycięcia pod zawory. wysokość samego tłoka .Te tłoki które podałeś pod żadnym względem się nie nadają bo są do silników dwusuwowych, a twój silnik jak wcześniej wspomniałem jest cztero. Dobranie tłoka do tego silnika od innego modelu będzie trudne. Na twoim miejscu uderzył bym do ASO hondy i tam się dowiedział o koszt kompletu tłoków, wraz z pierścieniami i sworzniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winne są podajże pierścienie więc pomyślałem że dobrze by było przy okazji tłoki wymienic ale Wossner chce ponad 450zł/szt i to popularnych modeli a teraz takie viadro... to ciekaw jestem ile ASO zaśpiewa :banghead: . Muszę to zrobić bo zaczął trochę dymić od 8tys jest to widoczne. Bierze trochę oleju ale masakry nie ma. Płyn chłodniczy w ogóle nie ubywa a z tłumika nie pryska olejem więc go przepala. wszystkie uszczelki były sprawdzane przez mechanika i mówił że są ok, nigdzie z silnika nie kapie ani się nie poci. Dodam też że były ustawiane zawory i synchornizowane, czyszczone gaźniki i była ustawiana mieszanka. Jeśli to coś da to zmienione zostały świece na irydowe ale to nie ma z tym nic wspólnego, przynajmniej tak myśle :icon_mrgreen:

Edytowane przez Under
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahh zapomniałem napisać, kompresja jest w porządku mieści się w skali nie wiem ile dokładnie wynosiła bo tylko tak mi mechanik powiedział " Kompresja dobra, uszczelki też prawdopodobnie pierścienie do wymiany bo przez nie musi olej brać". Tak czy siak pomijając fakt brania oleju powiedział że silnik jest w naprawdę dobrej kondycji i chodzi jak nówka. No kurde już mi się pomysły kończą :banghead:.

 

 

Kurde ale idąć tropem przepuszczających pierścieni to kompresja nie powinna spaść?

 

dodam jeszcze że nie odczułem spadku mocy, zaś odpala o wiele lepiej, nie muszę już załączać ssania. Po nocy lub 2 dniach stania odpala na strzała bez problemu

Edytowane przez Under
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak uszczelka.

Ale dziwne jest to że płynu od samego początku nie ubyło a jeśli tak to są to tak małe iloście że ich nie widać.

A ten mechanik jest jednym z lepszych w obrębie 150km.

Ma bardzo dobrze wyposażony warsztat i raczej go nie zmienie. Wole jeździć do "takiego" niż do warsztatu Pana kazia w stodole...

Edytowane przez Under
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po "głębszej analizie" koloru dymu jest on szarawy przechodzący w niebieski. Nie jestem w stanie go określić.

Temat do zamknięcia na dniach będę wymieniał pierścienie jeśli tłok i cylinder będą w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmierzyc luzy miedzy tlokiem a cylindrem, najlepiej w zkladzie robiacym remonty silnikow jako ze niezbedne sa mikrometr i srednicowka. To pozwoli podjac decyzje czy pierscienie wystarcza.

Ja bym jednak na poczatek radzil zrobic probe olejowa, czyli pomiar sprezania najpierw na sucho, a potem z niewielka iloscia oleju wlana w otwor swiecy, bo moze sie okazac ze to nie pierscienie ale uszczelniacze prowadnic powoduja dymienie.

Zreszta z duza doza przyblizenia wez kolege zeby jechal za toba i sprawdzil czy dymi ci moto przy przyspieszeniach ( wejsciu na obroty ) czy przay zejsciu z obrotow. Ten ostatni objaw swiadczy o zuzytych uszczelniaczach prowadnic, a nie pierscieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...