hiszpan Opublikowano 22 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2004 A powiedzcie mi czy wszystkie motory mają skłonność do shimmy? Nie miałem okazji zaliczyć tego zjawiska, nie wiem, czy to dobrze czy źle. Jeżdżę po kiepskich drogach ale najpierw byla to virażka a teraz africa.Szerokość kierownicy też powinna mieć na to jakiś wpływ. ano ma to znaczenie ... tak jak pisałem im ostrzejsza geometria zawieszenia (widelec bliżej pionu) im dłuższe i bardziej wiotkie lagi tym chęci do trzepania wieksze... Wirażka ma łagodną geometrię (gdzie jej do pionowego widelca?) a Africa juz bardziej mogła by potrzepać (choć od nikogo nie słyszałem o trzepaniu w Afryce).dodatkowo szeroka kierownoica pomaga utrzymać w ryzach ruchy koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pushek_CBR Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 a jak juz o amorkach skreytu mowa - do nsrki 125cc warto montowac? jak tak to ile taka impreza kosztuje i gdzie mozna dostac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Witam !!W jakich sytuacjach mogę się ich spodziewać ? Przy jakich prędkościach coś takiego występuje ? Czy przy gwałtownym przyśpieszaniu, też można to wystąpić ? Czy da się temu jakoś zapobiec, przenosząc większy ciężar na przednie koło (na amor skrętu na razie mnie nie stać ;) ). Jeżdżę na moto od niedawna i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić. Wolał bym być psychicznie przygotowany, na możliwość wystąpienia shimmów w danej sytuacji, no i unikać takich sytuacji :(Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 shimmy może cię zaskoczyć naprzykład przy szybkim wyjściu z zakrętu połączonym z ostrą redukcją biegów,przy gwałtownym wyprzedzaniu tez morze wystąpić,dużo zalerzy od motocykla i kierowcy, ;) a jak zapobiec poprostu trzeba uwarzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 teraz rozśmieszę pewną część braci motocyklowej, ale nie chcecie to nie wierzcie ;) podczas zjazdu z duuuużej goory po polnej drodze na rowerze (nie żaden DH, zwykle MTB do tego z dużą ilością luzów) przy jakichś 50km/h miałem shimmy... znaczy tak mi sie wydaje, jeśli shimmy to takie szybkie skręcanie się kierownicy na prawo i lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 teraz rozśmieszę pewną część braci motocyklowej' date=' ale nie chcecie to nie wierzcie ;) podczas zjazdu z duuuużej goory po polnej drodze na rowerze (nie żaden DH, zwykle MTB do tego z dużą ilością luzów) przy jakichś 50km/h miałem shimmy... znaczy tak mi sie wydaje, jeśli shimmy to takie szybkie skręcanie się kierownicy na prawo i lewo.[/quote'] no ja tez miałem na MTB, przy ok 50km/h, ale miałem troszq ramę połamana, w skutek czego zmieniła się geometria ramy i kąt nachylenia główki ramy... no ale jak to jest w moto, przy normalnej geometrii ramy ?!pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 mnie zaskoczylo na normalnej prostej drodze..kierownica podskoczyla na wyboju a ze trzymalem ja akurat jedna reka bo poprawialem kurtke to juz nie bylo szans na wysjscie z tego...ale podobno jak sie chwyci shimmy to trzeba odpuscic gaz i odkrecic do konca..nie probowalem i mam nadzieje ze nie bede musial sprawdzac..tak slyszalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Trzeba rowniez uwazac na cisnienie w przednim kole, shimmy bardzo lubi niedopompowane przednie oponki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LAMASSU Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 AMOR skretu juz duuuuzo razy uratowal mi dupe :-D ciesze sie ,ze mam ;) raz go wyluzowalem i jazda nie ta :-x przy ostrej zmianie biegow malo nie wyglebilem a z amorem odkrecam jak chce i moto jest stabilne :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Shimmy najczesciej wystepuje przy predkosciach od 60-90Km/h.Duzo zalezy od opony,niektore konfiguracje opona-motocykl sa szczegolnie na shimmy podatne.Najlepiej ubierac opony zalecane przez producenta motocykla, i szczegolnie pilnowac odpowiedniego cisnienia w oponie (jak juz @koniaczek napisal)Niektore maszyny znowuz sa tak skonstruowane ze bez amora skretu nie da sie pojezdzic. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rg166 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 sorka, ale co to tak wlasciwie jest shimmy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 sorka, ale co to tak wlasciwie jest shimmy?? objawiające się przy pewnej prędkości, drgania układu kierowniczego, wynikające z charakterystyki podwozia (kąta nachylenia główki ramy) 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek.RR Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Czy przy gwałtownym przyśpieszaniu, też można to wystąpić ? Tak, kiedyś przez takie coś byłem już pewny że będe leżał. Ostro przyśpieszałem, i przy zmianie biegu na 2, albo na 3 nie pamiętam dokładnie, ale poderwało mi trośki przednie koło. Jak koło spadło na ziemie, musialo byś lekko skręcone, wtedy kiere wyszarpało mi prawie całkiem z łap. Sam raczej nic nie robilem, już byłem pewny gleby, ale samo mnie postawiło do normalnej jazdy ;) A i jeszcze miałem tak, jak po ciemniaku wpadłem w jakiś dół na drodze (światła w jawie są the best ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek RR Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 witam,no shimmy jest, bylo i bedzie-najlepszym lekarstwem jest amortyzator skretu no i oczywiscie opanowanie kierowcy i umiejetnosci... Zaskoczylo mnie czemu nikt nie napisal o ladowaniu... Powracajac z wheele na ziemie trzeba szczegolnie uwazac- ja mialem cos takiego na cbr 900 rr-moto nie mial amortyzatora skretu a predkosc przy kontakcie przedniej opony z asfaltem byla spora (trudno zebym zapamietal, ale okolo 90-120 km/) Trzeba uwazac-jesli nie stac Cie na amortyzator skretu to zadbaj o odpowiednie cisnienie w przedniej oponie i oczywiscie JEJ STAN!pzdRR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 amorek na naszych dziurawych drogach przydaje sie nawet w tak na pozór spokojnych sprzetach jak SVka. przy przejeżdzie przez koleinę łatwo złapać te słynne drgawy. To samo przy zakrętach, ostrym przyspieszaniu itp. Ja mam u siebie amorek i nie żałuję żadej z wydanych na niego złotówki. Każdemu polecę! Moto zni razu od założenie nie zaskoczyło mnie merdaniem kiery co wcześniej czasami mu sie przytrafiało. PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.