lisek Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Witam ponownie, Jako ze skończył mi się napęd, chciałem sobie go wymienić, aczkolwiek nie wiediałem jaki klucz jest potrzebny do nakrętki zębatki zdawczej,wiec rozebrałem wszystko co potrzeba. Okazuje się że nakrętka jest poluzowana i trzyma ją tylko zabezpieczenie, blaszka.Na szczęście ani wieloklin ani nakrętka i gwint też na wałku nie są uszkodzone, ale nie chce wiedzieć ile by mnie kosztowało jakby się to poluzowało bardziej, albo gwint zjadło. Teraz pytanie do Was jak zabepieczać takie nakrętki, czy jakimś locitem (mam niebieski, nie wiem czy nie będzie za słaby) czy mocno dokręcić nakrętke i ją poprostu zabezpieczyć ta blaszką. Wiem że temat gwintów tych wałków w fazerach jest długi, było też sporo tematów, ale może ktoś mnie uspokoi i wytłuamczy jak to porządnie zabezpieczyć. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Jak użyjesz kleju do gwintów i blaszki to spełni swoje zadanie. Poza tym myślę, że poprzednio ktoś nie dokręcił jej właściwym momentem i dlatego sie poluzowała. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 W FZS600 stosowałem Loctite czerwony. Trzymało jak diabli :> Bez kleju poluzowanie nakrętki było kwestią czasu. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Zmieniałem z Fazerku napęd dwa razy i nigdy się niepoluzowała nakrętka. Dokręć odpowiednim momoentem i zagnij blaszkę - będzie OK. Czerwony locktite to wg. mnie przesada, jak juz to niebieski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Moment dokręcania 85Nm a instrukcja firmowa nie zaleca stosowanie kleju do gwintów.Wystarczy założyć nową podkładkę i zabezpieczyć prawidłowo po dokręceniu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 mhm, moment sprawdzałem w serwisówce, podkładka jest idealna, wiec ją zostawię. dzieki za rady wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Właśnie idę po nakrętkę do fzs 600, zgubiła się w czasie jazdy, zębatka spadła z wałka, na szczęście nie narobiło jakiś większych szkód.Jestem przekonany, że dobrze dokręciłem, zabezpieczenie też dobrze zostało zamontowane, mam zmienione przełożenie jeden ząbek z przodu mniej, jeden z tyłu więcej, czy to mogło być przyczyną jej odkręcenia czy raczej złośliwość rzeczy martwych(zabezpieczenie) czy błąd w sztuce? Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Właśnie idę po nakrętkę do fzs 600, zgubiła się w czasie jazdy, zębatka spadła z wałka, na szczęście nie narobiło jakiś większych szkód.Jestem przekonany, że dobrze dokręciłem, zabezpieczenie też dobrze zostało zamontowane, mam zmienione przełożenie jeden ząbek z przodu mniej, jeden z tyłu więcej, czy to mogło być przyczyną jej odkręcenia czy raczej złośliwość rzeczy martwych(zabezpieczenie) czy błąd w sztuce?Świadczy to o tym, ze nie użyłeś klucza dynamometrycznego a co za tym idzie nie dokręciłeś tego właściwie. Ilość zębów nie znaczenia. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 .... zabezpieczenie też dobrze zostało zamontowane,.... Ja bym tu dopatrywał się przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Zabezpieczenie zostało zaklepane tak jak było wcześniej, a faktycznie nie użyłem klucza dynamometrycznego, tylko kawał drewna owinięty szmatą w tylną felgę a wahacz i dokręcenie na maksa. Ale jak ilość zębów nie ma znaczenia to teraz zrobię to książkowo, jest nowa śruba i zabezpieczenie. Dzięki. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.