kubagsx Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Cóż poradzić i mi przyszło napisać tu post... Jakiś czas temu moje Suzuki zaczęło zdychać na wolniejszych obrotach lub w ogóle ma straszne problemy z odpalaniem - rozrusznik kręci ale silnik nie startuje. Jeśli jakimś cudem uda się ją odpalić na pych to daje radę tylko na odpowiednich obrotach gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zwalniam - na 100% zgaśnie.Wierzchołkiem problemu są świece - są notorycznie zażygane. Po przeczyszczeniu ich drucianką motor odpala za 1 razem i problemy znikają jak ręką odjął.... na około 50 km, po przejechaniu tego dystansu świece znów są zażygane i sytuacja się powtarza. Używam zamiennie świecy zwykłych NGK zalecanych przez producenta i irydowych DENSO - i tu i tu dzieje się to samo.Wymieniłem już:-gaźniki (było czyszczenie i synchro, na starych gaźnikach dzieje się dokładnie to samo i też są po synchrze i czyszczeniu)-filtr powietrza (po jego wymianie ,,bezawaryjny" dystans jaki może przejechać Suzi zwiększył się do 100 km (zagadka?)-kranik paliwa-zawory ustawione poprawnie Zostały sprawdzone: cewki i impulsator - test wypadł pozytywnie, na czystych świecach iskra jest tylko że zbierający się stopniowo na świecach film powoduje zaburzenia w przeskoku iskry i w końcu przestaje odpalać. Akumulator jest bardzo mocny, kompresja na cylindrach fabryczna, przebieg motocykla - nie ma nawet 30K :/ Gdzie jest przyczyna zażygiwania się świec? Wszyscy mechanicy rozkładają ręce :/ Nie chce mi się znów wrzucać innego silnika, chcę żeby pozostał oryginał :( Motocykl Suzuki GSX 400 FSV Inazuma 1998. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez kubagsx freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Sprawdź kompresję. Nie ma cudów, którędyś dostaje się olej do cylindrów. To, że ma taki przebieg jaki ma o niczym nie świadczy. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Sprawdź kompresję. Nie ma cudów, którędyś dostaje się olej do cylindrów. To, że ma taki przebieg jaki ma o niczym nie świadczy.Monter kompresja jest wręcz idealna.http://www.motocykl-online.pl/artykuly/swiece_zaplonowe Zaolejone świeceIzolator, elektrody i obudowę świecy pokrywa czarny, niespalony olej. Przyczyny: za dużo oleju w komorze spalania, za wysoki poziom oleju w silniku, zużyte pierścienie tłokowe, cylinder i prowadnice zaworów.Skutki: przerwy w zapłonie, możliwe nawet zwarcie.Co robić: w grę wchodzi remont silnika. Jak sprawdzić pierścienie i prowadnice? Edytowane 13 Czerwca 2011 przez kubagsx freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Rozbierają i mierząc. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Przyczyna leży w niecałkowicie zamkniętym układzie "ssania". Sprawdź stan linki, dźwignie oraz stan uszczelnień na tłoczkach "ssania" w korpusach gaźników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 To raczej olejem je zarzuca. Co prawda nie zaszkodzi sprawdzić tego ssania ale ja tak jak Monter uważam, żę fura Ci olej ciągnie i musisz to sprawdzić. Jako pierwsze są do sprawdzenia uszczelniacze zaworów dolotowych (najprostsza droga dla oleju), potem skoro głowica i tak zdjęta to wydechowe (najmniej podejrzane) i pierścienie olejowe ponieważ kompresyjne mogą trzymać ale nie są w stanie zgarnąć całego oleju ze ścianek cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 W poście inicjującym jakoś nie doczytałem się o oleju na świecach. Przed zarzuceniem świec olejem właściciel powinien w pierwszej kolejności zaobserwować ścianę dymu między nim a otoczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 shinigami, jakoś Cię polubiłem, ale ciągłym wyskakiwaniem w każdym temacie zaworami i głowicą i historią jak to było u Ciebie już mnie irytujesz :icon_rolleyes: U jakich ty mechaników byłeś? Bo normalnie tracę wiarę w ludzi. Jak napisał monter, cudów nie ma, a to jest prosty silnik i banalnym układem zasilania, żaden wtrysk. Więc po prostu Ci go zalewa. Nie trzymają zaworki, nie domyka ssanie, jest za duży poziom paliwa lub po prostu sprężanie umarło. 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 shinigami, jakoś Cię polubiłem, ale ciągłym wyskakiwaniem w każdym temacie zaworami i głowicą i historią jak to było u Ciebie już mnie irytujesz :icon_rolleyes: U jakich ty mechaników byłeś? Bo normalnie tracę wiarę w ludzi. Jak napisał monter, cudów nie ma, a to jest prosty silnik i banalnym układem zasilania, żaden wtrysk. Więc po prostu Ci go zalewa. Nie trzymają zaworki, nie domyka ssanie, jest za duży poziom paliwa lub po prostu sprężanie umarło.... albo membrany dziurawe.P.S. shimigami, baba ma rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 A jaki to jest osad na tych świecach? Tłusty czy czarny i suchy? Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) różny czasem oleisty, czasem suchy nagar. Panowie miałem trochę za duży poziom oleju, spuściłem go nieco żeby było nad MIN w okienku i zobaczę co będzie...BTW jaki największy silnik idzie wrzucić do ramy Inazumy? Widziałem jakiś czas temu na allegro Inazumę 1300 (ale silnik nie od Suzuki, podejrzewam Honde CB1300).... Edytowane 13 Czerwca 2011 przez kubagsx freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 shinigami, jakoś Cię polubiłem, ale ciągłym wyskakiwaniem w każdym temacie zaworami i głowicą i historią jak to było u Ciebie już mnie irytujesz :icon_rolleyes: U jakich ty mechaników byłeś? Bo normalnie tracę wiarę w ludzi. Jak napisał monter, cudów nie ma, a to jest prosty silnik i banalnym układem zasilania, żaden wtrysk. Więc po prostu Ci go zalewa. Nie trzymają zaworki, nie domyka ssanie, jest za duży poziom paliwa lub po prostu sprężanie umarło. Ile razy napisałem, że tak było u mnie ? Zwyczajnie udzielam się w tematach gdzie jestem w stanie pomóc i nie są to tylko tematy o górze silnika ale po tym robiłem łatwiej mi napisać opasłe zdania co jest nie halo na górze aniżeli na dole silnika.A jak się trafia temat o 2T to zwyczajnie słuchają albo widzą początek zdania, to już czasami nawet nie warto się udzielać. Tutaj akurat obstawiłem zarzucanie olejem, bo zasugerowałem się kawałkiem o zaolejonych świecach. Widziałem Hyundaia Accent (akurat ten wyraźnie potrafił puścić dymek) w którym też silnik ma problem z równą pracą a po wyczyszczeniu świec jest cacy lala. Tutaj mogłem też zapytać czy przez uszczelkę zaworów nie wycieka olej na świece. Mój błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Kubagsx, masz wyżej post Greedo, którego na forum polecają jako mechanika. Dogadajcie się, niech zobaczy sprzęta.Pozdrawiam Edytowane 13 Czerwca 2011 przez sitars SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Sam dałem sobie radę, ustawienie gaźników i odlanie 200 ml oleju załatwiło problem definitywnie :D Teraz jest super! freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi