Skocz do zawartości

Redukcja biegów do "jedynki" ?


niwy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W chopperach oczywiście trochę inaczej, ale rozpatrując prawidłową technikę jazdy zakładam że mówimy o motocyklach których budowa itp nie urąga zdrowemu rozsądkowi.

 

A co z międzygazem? No normalnie jakto przy redukcji. I tak trzeba wyrównać prędkości w skrzyni, bez wzgledu na intensywność hamowania.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zależy od motocykla. Ja mam taki dół że do ruszania tylko jedynki uzywam. Nawet ciasne nawroty na dwójce robię, więc redukcja do jedynki wyłącznie ma miejsce przy zatrzymaniu.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj przy ostrym hamowaniu masz odciazony tyl czasem i nawet jest lekko w powietrzu , jeden wchodzi jak pomasle , lekki pisk tylko przy kontakcie z ziemia potem i tak pelne kotly i 2jka , akurat to jeden to chyba w obecnej 929 najlepiej wchodzi , skrzynia kawasaki jakas oporna zawsze byla :banghead: , zreszta kto by sie tym przejmowal sie jezdzi musza byc koszty :buttrock:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chopperach oczywiście trochę inaczej, ale rozpatrując prawidłową technikę jazdy zakładam że mówimy o motocyklach których budowa itp nie urąga zdrowemu rozsądkowi.

 

A co z międzygazem? No normalnie jakto przy redukcji. I tak trzeba wyrównać prędkości w skrzyni, bez wzgledu na intensywność hamowania.

Popieram takie podejście :clap:

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz, ale przy naprawdę ekstremalnym hamowaniu, temperatura hamulców może przekroczyć nawet 1000 stopni celsjusza! Przy normalnych oscyluje w granicach 150 - 600 stopni. Gdy 'trzymasz' tą temperaturę, stop raczej może się już osłabić. Oczywiście, po razie czy dwóch nic się nie stanie, ale jeśli ktoś robi to częściej, to skutki mogą być widoczne. Ale to tak off topicowo.

 

Chłopcze weź jakąś książkę do ręki i poczytaj trochę, może się dowiesz z czego robi się tarcze hamulcowe, co to jest hartowanie, zobaczysz sobie wykres FE-C, i skończysz pisać coś o czym nie masz pojęcia. I nie wymagaj od innych żeby uczyli cię rzeczy które wypowiadając się w temacie powinieneś wiedzieć. Tu nie szkoła, nie wiesz to siedzisz cicho i słuchasz(czytasz).

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem książkę do ręki, ale było tam tylko coś o ortonormalizacji bazy w przestrzeni euklidesowych i jakiś macierzach postaci Jordana :D

 

Oke, sory mistrzu. A co do materiałów, z których wykonuje się tarcze, to już pisałem, że nie wiem jakie są w najnowszych modelach motocykli, ale jest tego sporo - od półmetalicznych do karbonowo-ceramicznych, a co za tym idzie, szybkości wykonania, oddawania ciepła itp.

 

Btw. jeśli masz tak bogatą wiedzę, to bez problemu znajdziesz współczynnik tarcia, dla danego rodzaju klocków hamulcowych oraz tarcz i policzysz ile ciepła się wytwarza podczas hamowania :)

Edytowane przez Blood
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a łańcuchem Ci nie szarpie na tej dwójce?

Powyżej 4tyś obr/min nie szarpie. Przy obecnym przełożeniu to jakieś 45km/h na dwójce.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem książkę do ręki, ale było tam tylko coś o ortonormalizacji bazy w przestrzeni euklidesowych i jakiś macierzach postaci Jordana :D

 

Oke, sory mistrzu. A co do materiałów, z których wykonuje się tarcze, to już pisałem, że nie wiem jakie są w najnowszych modelach motocykli, ale jest tego sporo - od półmetalicznych do karbonowo-ceramicznych, a co za tym idzie, szybkości wykonania, oddawania ciepła itp.

 

Btw. jeśli masz tak bogatą wiedzę, to bez problemu znajdziesz współczynnik tarcia, dla danego rodzaju klocków hamulcowych oraz tarcz i policzysz ile ciepła się wytwarza podczas hamowania :)

 

śmiecisz w tym temacie, jeden off top Ci nie wystarczył?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem książkę do ręki, ale było tam tylko coś o ortonormalizacji bazy w przestrzeni euklidesowych i jakiś macierzach postaci Jordana :D

 

Oke, sory mistrzu. A co do materiałów, z których wykonuje się tarcze, to już pisałem, że nie wiem jakie są w najnowszych modelach motocykli, ale jest tego sporo - od półmetalicznych do karbonowo-ceramicznych, a co za tym idzie, szybkości wykonania, oddawania ciepła itp.

 

Btw. jeśli masz tak bogatą wiedzę, to bez problemu znajdziesz współczynnik tarcia, dla danego rodzaju klocków hamulcowych oraz tarcz i policzysz ile ciepła się wytwarza podczas hamowania :)

 

Nie szpanuj wiedzą, tylko lepiej zacznij się uczyć tej algebry, bo nazwy przekształceń Ci nie wystarczą :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...