Skocz do zawartości

Wibracje na stopkach FZS 600


Rekomendowane odpowiedzi

Przyczyn może być kilka:

- sprawdź kluczem dynamometrycznym czy poprawnie dokręcony jest silnik do ramy we wszystkich miejscach

- oceń sam lub ustal stan techniczny łańcucha napędowego i kół zębatych. Nie mówię o luźnym łańcuchu ( źle wyregulowanym ) tylko o całym napędzie czy nie czas już go zmienić na nowy. Polecam DID-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne zjawisko w FZS600. W moim też tak było - wibracje przy 6000 (czyli na szóstce w okolicach 120 km/h)

Rada: przyzwyczaić się i jeździć szybciej niż 120 ;)

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba namierzyłem problem. Jest to łańcuch wydaje mi sie że nie równo wyciągniety bo jak kręce kołem to w jednym punkce łancuch robi sie tempy przekrecam dalej jest lużny. Teraz takie pytanie czy sam łancuch jak wymienie to bedzie dobrze bo zebatki są eleganckie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście , że nie skończy się po kilku tys.km - tylko po kilkunastu lub kilkudziesięciu tys. kilometrach .

 

Po pierwsze właściwie (caaaała procedura) wyreguluj łańcuch . Bo z tego co piszesz wynika , że nie jest właściwie ustawiony . Po drugie jeśli różnica jest około 1 cm - OK . Jeśli z 2 cm , łańcuch się skończył . Ale same zębatki też mogą być winne .

 

Zdawcze koło łańcuchowe zawsze nowe do nowego łańcucha - mają podobną trwałość . Stan tylnej zębatki możesz zweryfikować lub kupić nową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze właściwie (caaaała procedura) wyreguluj łańcuch . Bo z tego co piszesz wynika , że nie jest właściwie ustawiony .

dla mnie z opisu wynika ze lancuch jest nierowno wyciagniety, ciekaw jestem jak chcesz to wyregulowac :)

 

zebatki powinno wymieniac sie obie, nawet jesli na oko wygladaja jak nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....łancuch robi sie tempy przekrecam dalej jest lużny. .....

Z powyższego wynika że ćwiru zapomniał , że napinamy łańcuch dopiero po uprzednim znalezieniu miejsca o najmniejszym zwisie . Gdyby to zrobił , nie napisał by że łańcuch jest w jednym miejscu " tempy " :icon_razz:

I miał by luz wszędzie , w jednym miejscu prawidłowy , w drugim - większy .

 

Raczej każdy łańcuch po jakimś tam przebiegu jest nierówno wyciągnięty , tylko w jednym jest to 1 mm , w drugim 1cm , a wtrzecim 3 cmm . Tu z opisu nie wynika - ile .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym - tyle że na niższych biegach przeważnie przyspieszasz przechodząc przez 6000 obrotów i nie jest to tak odczuwalne jak na szóstce jadąc ze stałą prędkością obrotową.

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

właśnie kupiłem FZSa i też mam ten problem, ale skoro ten typ tak ma to trzeba sie bedzie przyzwyczaic, szkoda tylko ze wlasnie przy 6000tys tak jest bo zazwyczaj w trasie latalem z predkosciami w granicach 120km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...