Skocz do zawartości

CB650 RC 08 82r Jaki olej do lag i silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem CB 650 RC08 z 82 roku ( silnik SOHC). Aktualnie trwa akcja przywracania motorku do stanu świetności, lecz mam też kilka pytań związanych z płynami.

 

1. Wedle manuala który posiadam do silnika powinienem wlać olej 10W-40 czyli półsyntetyk. Pytanie czy może to być zwykły 10W-40 (samochodowy), czy z racji tego, że sprzęgło też pracuje w tym oleju musi być to specjalny olej dedykowany do moto. Jeżeli tak to proszę o jakieś sugestie.

 

2. Nie znalazłem niestety manuala konkretnie pod moje moto a wedle tego, które posiadam do lag potrzebuje oleju ATF. Lecz na innych forach wyczytałem, że należy wlać olej 10W. Stąd moje pytanie jaki konkretnie olej należy wlać do lag i w jakich ilościach na lagę ( zawieszenie bez anty nurka dobijane powietrzem ).

 

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam uszczelniacze "Athena" i olej Motul 10 W,będzie dobrze .Olej ATF to olej do automatycznych skrzyń biegów - "automatić transmission fluid"

Niestety olej samochodowy się nie nadaje do motocykla,tak jak napisałeś kup sobie olej np Castrol GPS 10 - W40 i będzie fajnie.

Tutaj masz stronę ze wszystkim czego potrzeba,jak coś to mam taki manual, to dam.

Rc 08 to Custom,Luxury Custom czy Honda CB650SC Nighthawk(SOHC)

 

Tutaj proszę wszystko czego potrzeb.

 

http://cosky0.tripod.com/

 

DOHC - RULES

Edytowane przez Maneta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle manuala który posiadam do silnika powinienem wlać olej 10W-40 czyli półsyntetyk.

 

10w40 moze byc zarowno syntetyk jak i polsyntetyk. Mozesz zalac Motul 5100. Tam wchodzi 3,5l.

Olej do lag po 300ml na lage. Olej jaki uwazasz. Ja leje wszystko Repsola.

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi oczywiście półsyntetyczny jak słusznie zauważył "Jimi eleven":icon_mrgreen:

 

Nie jestem pewien ale chyba przy wymianie to są 3 litry,a olej w uszczelniaczach to 170 ccm,na pewno nie 300 ccm :icon_mrgreen:

 

Chociaz każdy model CB - Custom,NH itp miały inne pojemności olej w lagach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie oleju ATF to ok wiem, że to jest do skrzyń automatycznych, ale w manualu do RC03 napisali, żeby używać oleju ATF w ilości 170 ccm na lage co mnie delikatnie zadziwiło. Problem w tym, że moja ma inne lagi z przodu a co za tym idzie zapewne ilość oleju jest inna. Dodatkowo u mnie obie lagi spięte są przewodem, a na jednej z lag jest zaworek do dobijania powietrza do lag. Obstawiam, że olej jaki potrzebuje to 10w pozostaje tylko ilość jaka jest potrzebna, a nie mam ochoty ani czasu na eksperymenty. Odnośnie Oleju do silnika dzięki za propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale chyba przy wymianie to są 3 litry,a olej w uszczelniaczach to 170 ccm,na pewno nie 300 ccm :icon_mrgreen:

W CB900 jest 155ml na lage. W mojej autodacie dla CB 650 Nighthawk jest podane 300ml na lage. Rozmiar uszczelniaczy 37-50-11.

Zawsze mozesz zlac stary olej i zmierzyc jego objetosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak byś się dowiedział z jakiego modelu masz lagi może to są np. o 750,900 a wtedy to będzie ;

Honda CB 750 -250ccm

Cb 900 - 380 ccm

CB 1100 - 275ccm

Podaj średnice rury to może coś wymyślimy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze (jeśli zawiecha jest z tego modelu) powinieneś mieć tak jak napisał jimi11 - 37/50/11. Komplet wszystkich czterech uszczelniaczy (olejowe plus kapturki) to ok. 100zł z Tourmaxa (dostępne np. w Larsson).

 

Co do ilości oleju to w dwóch źródłach z których korzystam znalazłem 300ml na lagę (znowu zgodnie z jimi11). Chociaż taki np. Louis podaje inną ilość dla CB650SC RC08 (300ml) i inną dla CB650C RC 05 (120ml). Jest szansa, że serwisówka oprócz ilości w jednostkach objętości podaje też poziom w milimetrach.

 

Zlanie tego co jest i pomiar ilości jest pewnym sposobem pod warunkiem, że widelec jest raczej szczelny a ponadto ten kto to kiedyś tam wlał zrobił to w ilości stosownej.

 

Odnośnie oleju silnikowego - 10W40 albo 20W50 (oczywiście 20W50 nie wolno kojarzyć wyłącznie z mineralnym).

Edytowane przez miju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Dzisiaj będę się brał za przód to zobaczę jak ilość oleju jest w lagach, chociaż z drugiej strony raczej nie będę się tym sugerował, bo patrząc na to jak zostały przeprowadzone inne poprzednie naprawy to raczej ten co to robił nie miał za bardzo pojęcia co czyni (remedium na pozrywane gwinty- proste owinąć śrubę teflonem, remedium na wygnieciony o-ring SILIKON, ). Wleję 300ml dobije powietrza i zobaczę jak się będzie zawias zachowywał. Jeżeli chodzi o silnikowy to nie ma sprawy. Silnik rozebrany na części, kartery do czyszczenia i malowania i parę przeciągniętych gwintów do naprawy. A z racji tego, że wszystko będzie myte olej będzie wlany do czystego silnika więc nie ma mowy o mieszaniu. Dzięki za pomoc.

 

A swoją drogą posiada może ktoś z was manuala Haynes Honda CB650Z CB650SC Nighthawk M0665 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...