suchy-wolk Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Witam. Dzisiaj nasłuchiwałem pracę układu wydechowego. Znalazłem na kolektorze - cztery dziwne otwory (wyglądają na fabryczne). Mianowicie takie dziury są na jednej rurce (tej krótszej zagiętej), która spotyka się z drugą rurą (od drugiego cylindra - tej prostszej). Kolektor nie był raczej wymieniany od 2004 roku, nie wygląda źle, natomiast te dziury, nie wiem do czego służą. Czy taki chwyt się stosuje, aby np. rura się nie przegrzewała na zagięciu ? Aha, chciałem dodać, iż jedna z czterech dziur jest większa, ponieważ dmucha tam 10x mocniej niż z pozostałych 3 dziur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Oczywiście, że na zewnątrz wygląda dobrze lecz od środka Ci się wypalił. Jak żyję to nie widziałem aby producent robił otwory w kolektorze wydechowym. Wymień kolektor i tyle bo jakbyć chciał spawać to i tak nie będzie do czego bo materiału tam na żyletkę zostało.. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Jakby nie patrzeć, to dziury nie mogły się zrobić same z siebie w identycznych odstępach. Dzisiaj lub jutro podjadę do gościa i sprawdzę w jego kolektorze jak to wygląda. Mam tu foto kolektora, który jest na sprzedaż, ale w nim widzę, że są też dziury (słaba jakość zdjęcia) : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 (edytowane) A to faktycznie jakieś techniczne otwory ale po kiego wała one to nie mam bladego pojęcia.Znaczy się, ze zobaczyłem coś nowego w życiu. Edytowane 21 Maja 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 No właśnie, mnie też zastanawia do czego służą "śruby" w moim kolektorze (zdjęcie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 To może pełnić funkcję "zawirowywacza spalin" ? Czytałem kiedyś, jak znajomy w silniku 2T miał takie cuda niewidy. Mogę taki kolektor (tą rurkę z otworami) nabyć za 30zł, ale nie wiem czy to coś zmieni. Chyba dziura sama się nie powiększyła z biegiem czasu ? :icon_rolleyes: Bo dziwi mnie tylko ten fakt, że z jednej dmucha ostro, z innych nie czuć prawie nic :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 W tdm , też mam takie śruby w kolektorze , być może pełnią one rolę dławika ... sam nie wiem , może ktoś podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Co innego sroby a co innego otwory-Kolektor nie ma prawa byc nieszczelny. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 No właśnie, mnie też zastanawia do czego służą "śruby" w moim kolektorze (zdjęcie). przecie to są otwory w które wpinasz sondę analizatora spalin, specjalnie tak zrobione Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 W 2T są robione różne cuda z wydechem, bo to ponoć zwiększa moc maksymalną (lepsze odprowadzanie spalin przez jakieś tam zawirowania). Jak naprawiałem swój wydech to zaspawałem wszystkie otwory i dziury, nie zastanawiając się czy to potrzebne czy nie (nie mam analizatora). Wydaje mi się, że dziury w wydechu tylko zwiększają hałas, bo trudno mi sobie wyobrazić jakieś praktyczne zastosowanie. Może w nowych motorach jest inaczej... (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 (edytowane) Jak ja moje bym zaspawał, to były by widoczne ślady. Natomiast moim zdaniem są bardzo zbędne, iż hałasuje z tej dziury, psując cały dźwięk, który powinien wydobywać się z tłumika :rolleyes: Edit: Własnie przez to, że tam hałasuje rurka, to moje ucho się tam skierowało :buttrock: Edytowane 21 Maja 2011 przez suchy-wolk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Jak ja moje bym zaspawał, to były by widoczne ślady. Pospawaj ładnie to nie będzie przeszkadzać. Najlepiej palnikiem, a jak nie masz to obsmarkaj byle jak i zeszlifuj :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Skoro to jest fabryczne, to może jednak wypadałoby się zastanowić do czego to służy :biggrin: Może ktoś miał podobne dziury w kolektorze :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Może ktoś wie, albo zgadnie. Ja passuje w tym temacie, bo nie mam pojęcia. Skoro fabryczne to faktycznie zaspawywanie to dziwny pomysł :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Może ktoś wie, albo zgadnie. Ja passuje w tym temacie, bo nie mam pojęcia. Skoro fabryczne to faktycznie zaspawywanie to dziwny pomysł :P Znajdźcie sobie jakiś filmik gdzie testuje się silnik w fabryce i zobaczycie że do tych otworów są wkręcone sądy jak już kolega wcześniej napisał. Oczywiści jak tych sąd tam nie ma to nie może być dziur bo i niby po co i są one zaślepione, ale naprawdę te otwory nie maja za zadanie nic zmieniać jeśli chodzi o spaliny po prostu są to otwory techniczne i tyle. Pozdro Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.