M a D a F a K a Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Zapewne wielu z was przekonało się na własnej dupie, iż najsłabszym elementem produktów z pod znaku skrzydełka, oprócz napinaczy rozrządu, jest elektryka, dokładniej dwa problemy, z ładowaniem oraz w pierwszych modelach na wtrysku z kontrolką FI (VFR 800, CBR XX, CBR F4i, CBR 929), która lubi, tak bez powodu zapalać się, gasnąć, żarzyć, co w konsekwencji prowadzi do problemów z ginącą iskrą na świecach.W ostatnim okresie zajmuję się przypadkami po przejściu przez autoryzowane jak i nie autoryzowane warsztaty w których nie potrafiono wyleczyć motocykli z tajemniczych przypadłości. Na stół trafiła VFR-a 800 z kolorofonem zamiast kontrolki FI. Po analizie schematu elektrycznego (w stosunku np. do 125p - VFR to średniowiecze, HONDA się nie popisała)i po przeprowadzeniu prostych pomiarów, zwykłym miernikiem warsztatowym, podaję niżej rozwiązania. Problem 1: Problemy z ładowaniem na wolnych obrotach, przy założeniu, że alternator i regulator są sprawne.Rozwiązanie problemu 1: Odszukanie głównego punktu "masy" instalacji motocykla, następnie rozdzielenie masy regulatora od całej "reszty mas" zbiegających się w jednym konektorze oczkowym. Masę regulatora "zalutować" na indywidualnym konektorze oczkowym.Problem 2: Świecąca lub żarząca się bez powodu kontrolka FI lub gasnący motocykl przy mocnym obciążeniu instalacji odbiornikami prądu, przy założeniu, że ECU nie wywala checka.Rozwiązanie problemu 2: Odszukanie "masy" ECU, zdublowanie jej dodatkowym przewodem na "-" akumulatora. Pees. MOD wolny od praw autorskich, chociaż odnalezienie rozwiązania zajęło mi dwa dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adacho6 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Zapewne wielu z was przekonało się na własnej dupie, iż najsłabszym elementem produktów z pod znaku skrzydełka, oprócz napinaczy rozrządu, jest elektryka, dokładniej dwa problemy, z ładowaniem oraz w pierwszych modelach na wtrysku z kontrolką FI (VFR 800, CBR XX, CBR F4i, CBR 929), która lubi, tak bez powodu zapalać się, gasnąć, żarzyć, co w konsekwencji prowadzi do problemów z ginącą iskrą na świecach.W ostatnim okresie zajmuję się przypadkami po przejściu przez autoryzowane jak i nie autoryzowane warsztaty w których nie potrafiono wyleczyć motocykli z tajemniczych przypadłości. Na stół trafiła VFR-a 800 z kolorofonem zamiast kontrolki FI. Po analizie schematu elektrycznego (w stosunku np. do 125p - VFR to średniowiecze, HONDA się nie popisała)i po przeprowadzeniu prostych pomiarów, zwykłym miernikiem warsztatowym, podaję niżej rozwiązania. Problem 1: Problemy z ładowaniem na wolnych obrotach, przy założeniu, że alternator i regulator są sprawne.Rozwiązanie problemu 1: Odszukanie głównego punktu "masy" instalacji motocykla, następnie rozdzielenie masy regulatora od całej "reszty mas" zbiegających się w jednym konektorze oczkowym. Masę regulatora "zalutować" na indywidualnym konektorze oczkowym.Problem 2: Świecąca lub żarząca się bez powodu kontrolka FI lub gasnący motocykl przy mocnym obciążeniu instalacji odbiornikami prądu, przy założeniu, że ECU nie wywala checka.Rozwiązanie problemu 2: Odszukanie "masy" ECU, zdublowanie jej dodatkowym przewodem na "-" akumulatora. Pees. MOD wolny od praw autorskich, chociaż odnalezienie rozwiązania zajęło mi dwa dni.W Hondzie VTX problem masy też jest znany. Rozwiązanie, przeczyszczenie i poprawienie przewodności wszystkich połączeń masowych Cytuj Od lat najmłodszych, lat dziecinnych, Żyć, ani patrzeć tak jak inni nie mogłem. E.A.POE Moja bromba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Dzieki Madafaka za podanie rozwiazan.Ja przy wszelkich dziwnych problemach z ladowaniem zaczynam od zalozenia dodatkowej masy reglera, jednak dodatkowa masa dla ECU to jest dla mnie nowosc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Problem 1 - nie do końca się zgadzam. Problemy z ładowaniem na "wolnych" obrotach - proponuję zapoznać się z zasadą działania oraz charakterystykami wyjściowymi motocyklowych alternatorów trójfazowych. Problem z masą może występować, choć nie wiem jak tam jest.Problem 2 - różnica potencjałów pomiędzy licznikiem a pozostałą częścią instalacji elektrycznej. Chodzi głównie o masę. LEDy świecą przy bardzo małych prądach, czerwona LED potrzebuje różnicy potencjałów min. 2V.Rozwiązanie problemu 2 - zdublowanie zdecydowanie nie jest wskazane! Dlaczego? Elektronicy powinni dobrze znać ten problem - odwieczny problem z pętlami mas. Nie wolno robić obwodów w których masa jest poprowadzona jako pętla przez kilka węzłów obwodu, działa ona jak antena ściągając i wysyłając zakłócenia. Zawsze powinno się dążyć do gwiaździstego układu mas, czyli każdy węzeł połączony do jednego wspólnego punktu masy. Dodam jeszcze, że problemy masy i zakłóceń w elektronice motocyklowej to dość poważny temat. ECU zawsze konstruowane są tak, aby wyeliminować takie zakłócenia, np. poprzez stosowanie czujników odizolowanych od masy silnika. Często dość ważne są fajki świec z rezystorem przeciwzakłóceniowym. W niektórych pojazdach występują takie zakłócenia że aż strach pomyśleć. W Simsonie nie da się sprawdzić napięcia ładowania bo zapłon z daleka zakłóca pracę cyfrowego miernika. Ja też z tym walczyłem wykonując mikroprocesorową przystawkę do zapłonu. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Caly japonski pomysl z zastosowaniem ramy jako masy ma wiele minusow, ale nie zawsze tak bylo.Stare angole maja jeden punkt masowania na ramie zrobiony w taki sposob zeby dedykowane masy od wszystkich wazniejszych podzespolow szly do tego punktu i z niego jednym przewodem do masy na akumulatorze.Skutkowalo to jednak duza iloscia przewodow i moze dlatego z czasem z tego rozwiazania zrezygnowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Elektronicy powinni dobrze znać ten problem - odwieczny problem z pętlami mas. Nie wolno robić obwodów w których masa jest poprowadzona jako pętla przez kilka węzłów obwodu, działa ona jak antena ściągając i wysyłając zakłócenia.... tylko tak właśnie skonstruowana jest wiązka w motocyklach HONDA, od kilku do kilkunastu punktów węzłowych, za to instalacja jest tańsza i prostsza w produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oil Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 mialem problem z kontrolka fi w swoim moto jednak po regulacji obrotow problem ustal na chwile dzis znow kilka razy sie zapalila kontrolka fi,na odcinku 4 km zapalila sie 5 albo 6 razy co zaskutkowalo zgasnieciem silnika.udal sie dojechac do domu ale znow zmartwienie,co ci jest kochanie? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Zaczynasz od sprawdzenia komputera. Nie wiem czy Honda ma taką opcje ale musisz się dostać do trybu wyświetlania błędów. Kod błędu porównać z serwisówką i dopiero wtedy można dalej dumać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 FI paliło się ciągle czy mrugało? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oil Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 zapalalo sie co jakis czas.juz jest ok panowie to moja wina ze sie zapalalo. :banghead: az wstyd gadac czego nie zauwazylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.