Motoholik Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) Ok, ok. Widzę, że bez ściągania głowicy się nie obędzie. No nic. Zamawiam komplet uszczelek i rozkręcam. Co do automatycznego dekompresatora : http://www.xl600.yoyo.pl/xr600.htm W tym artykule piszą, że takowy jest. Może to jego wina? Na jakiej zasadzie działa? Piszą też, że "w późniejszych modelach" był pojedynczy gaźnik (taki właśnie mam) a motocykl jest z `89. Edytowane 9 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) W twoim moto auto-deko znajduje sięna wałku rozrządu przy zębatce, działa na zasadzie siły odśrodkowej, uchyla zawór. Xr 89' ma już pojedynczy gaźnik. Zanim zdejmiesz pokrywę zaworów sprawdź luzy, jak to zrobić masz dobrze wytłumaczone na tej stronece xl600.yoyo itd, dobie siętak samo jak w xl600 Edytowane 10 Maja 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Postaram się dzisiaj zakupić szczelinomierz, komplet uszczelek silnika i przystąpić do działania. Będę Was dręczył dalej. Super jest stronka xl600.yoyo.pl :lalag: Rozumiem, teraz najbardziej prawdopodobną opcją jest to, że wypadło gniazdo zaworowe. Ale zaraz, zaraz... Czegoś nie rozumiem. Pewnie to głupie pytanie ale skoro auto-deko jest w moim silniku to jak go używać? :blush: Zawsze korzystałem z ręcznego i bez niego nie było opcji żeby "kopnąć" motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 ..... Gadaliśmy chwilę (motor pracował), po czym zgasiłem go dekompresatorem..... A kto Cię tego nauczył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) bez urazy ale ściągnij sobie service manual do tego moto i dokładnie przecztaj chociaż o regulacji zaworów bo zniszczysz ten motocykl a koszta remontu wysokie..... tam zawory i olej trzeba regulować/wymieniać co 1500km i o ile jeśli oleju nie bierze to przejedzie i 3000 km tak niewyregulowane zawory mogą skończyć sie katastrofą.... to samo tyczy sie łańcuszka rozrządu, sprawdź przy okazji stan..... i na przyszłość zapamiętaj: jak kupuje sie 4T za grosze to pierwsze co robisz to podstawowy serwis, filtry, olej kontrola napędu, klocków, zaworów etc....z reguły motocykle za grosze są zamęczone i jak sie tego nie zrobi to zaczyna sie bombardowanie wydatkami po krótkim czasie...a mniejszy wydatek jest wymienić klocki niż hamować tłoczkami po tarczy a potem wymieniać tarczę i zacisk.... nie gasi sie motocykla dekompresatorem zapamiętaj raz na zawsze, od tego jest wyłacznik zapłonu.... Pewnie to głupie pytanie ale skoro auto-deko jest w moim silniku to jak go używać? :blush: generalnie jest głównie po to żeby odbijający starter nie urwał ci nogi przy samej d**e poogladaj sobie na YT co sie dzieje jak autodeko nie ma np w xl500 i ktoś źle kopnie albo moto jest zalane :D Edytowane 10 Maja 2011 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) Manuala pobrałem.Wiem o częstej potrzebie regulacji zaworów i miałem to na uwadze podczas kupna.Filtry, olej, napęd szczęki z tyłu, nowiutkie. Klocki z przodu jeszcze pociągną. Gasiłem dekompresatorem, bo stacyjki ani nawet pstryczka nie ma :blush: (Mogło to być powodem usterki?) ale też jest w planach na ten miesiąc. Generalnie chcę ten motocykl zrobić na "tip top" bo bardzo mi się podoba i dobrze się nim jeździ. Hmm... dwa razy kopniak mi odbił w nogę (całe szczęście w but crossowy) tak, że zaorałem butem w kierownicę, więc coś z nim pewnie też będzie nie halo. Generalnie z tego co wyczytałem, to regulacja zaworów nie jest skomplikowanym zabiegiem i myślę, że powinienem ogarnąć temat. Z mechaniką miałem duuużo wspólnego ale tylko z 2T, ale nowe rzeczy łapię w mig (ma się smykałkę :happy: ), dlatego też podstawowych rzeczy chce się nauczyć samemu. Edytowane 10 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 oj xl 500 to mnie raz potraktowała nie ładnie nic mi nie złamała na szczęscieJa posiadam honde nx 650 bliźniaczy silnik i mam tylko autodekompresator polega on na tym że przy rozrucho w odpowiednim momecie uchyla lekko zawór wydechowy podejżewam że u ciebie jest manualny żebyś mógł ustawić tłok w odpowiednim polożeniu Teraz tak mysle i stwierdzam ze jak głowica jest już troche doj....na to jak uniosłes zawur manualnym deko to wypadło gniazdo zaworowe mówisz ze po tem nastało cudowne uzdrowienie bo gniazdo ci moze dobrze osiadło i miałes spokuj ale jak cos ci tam peknie to taki bajzel narobi że nie bedzie opłacalna robota tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Auto deko działa tak ,że w wałku masz taki "guzik" który uchyla zawór. Działa do uzyskania odpowiednich obrotów w których dzieki sile odśrodkowej "guzik" się chowa i nie uchyla więcej zaworu. Ja uważam , że przyczyną nie palenia jest gaszenie moto dekompresatorem i jemu przyjrzałbym się dokładnie . A na przyszłość jak nie masz kill switcha czy stacyjki to gaś sprzęt sprzęgłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Uszczelki zamówione, nigdzie na miejscu nie dostałem :dry: , poza tym praca w godzinach 10-18 nieco uniemożliwia mi poszukiwania. Mam nadzieję, że w tym tygodniu dojdą i w weekend będzie można działać. Poszukam też stacyjki. Od początku dziwiło mnie to gaszenie ale nie miałem pojęcia, jakie może to mieć skutki. No nic, nie ma co płakać, trzeba działać. Z tego co mi poradziliście wychodzi na to, że najbardziej prawdopodobne jest wypadnięcie gniazda zaworowego. Rozumiem,że już nie będzie się nadawało do użytku i to mnie nie dziwi. Ciekawi mnie jednak jaki jest przybliżony koszt osadzenia nowego gniazda, zakładając, że zawór nie został uszkodzony. Orientujecie się może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 kolego, skoro wcześniej miałeś taki problem, potem normalnie jeżdziłeś,a teraz masz identyczny problem to raczej nie jest to gniazdo zaworowe... ustaw odpowiedni luz na ręcznym deko, z tego co pamiętam dzwignia do które mocowana jest linka(przy silniku) ma wykonac 1-3mm ruchu zanim natrafi na opór(wałeczek dotknie zaworu) zanim cokolwiek rozbierzesz sprawdz luzy zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Mi gdy wypadło gniazdo w DR też działo sie tak że raz kompresja była, a nie raz wcale tyle że prawidłowej kompresji nie miałem nigdy. Z kopa praktycznie nie dało rady odpalić 1 na 20 sie udało. Spróbuj ustawić luzy jeżeli wypadło gniazdo na tym zaworze będziesz miał kilka razy większy luz. Wstawienie gniazda jakoś 80zł mi doszło spawanie głowicy bo gniazdo wyklepało rowek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) kolego, skoro wcześniej miałeś taki problem, potem normalnie jeżdziłeś,a teraz masz identyczny problem to raczej nie jest to gniazdo zaworowe... Hmm... Więc cóż innego? ustaw odpowiedni luz na ręcznym deko, z tego co pamiętam dzwignia do które mocowana jest linka(przy silniku) ma wykonac 1-3mm ruchu zanim natrafi na opór(wałeczek dotknie zaworu) zanim cokolwiek rozbierzesz sprawdz luzy zaworowe Strasznie ciężko jest ruszyć dekompresatorem. Wcześniej wyraźnie było czuć, jak zawór uchyla się "o ząbek", teraz tego nie czuć.Luzy sprawdzę jak tylko zdobędę szczelinomierz... Wbrew pozorom nie jest łatwo go zdobyć w mojej okolicy :dry: Damiano - dzięki za podpowiedź. U mnie wcale nie pali z kopa. Nawet nie próbuję. Nie ma sensu. Czuć, że to za słaba kompresja. Edytowane 10 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) to zobacz czy w ogóle są luzy odkręć korek zeby zobaczyc waleczek od deko i zobacz czemu cieżko nim przekręcić Edytowane 10 Maja 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoholik Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) odkręć korek zeby zobaczyc waleczek od deko i zobacz czemu cieżko nim przekręcić Zrobione szefie. Tylko generalnie trudno stwierdzić... :blush: Ogólnie wałeczek rusza zaworem ale opornie mu to idzie i wydaje mi się, że zaczyna ruszać zaworem później niż przed usterką. Może właśnie dlatego, że później rusza zaworem idzie to tak opornie? Znaczy napina sprężynę na maxa, bo zawór jest wciąż uchylony? Luzów nie mam puki co jak sprawdzić. :dry: Postaram się na jutro załatwić szczelinomierz i to zmierzyć luzy, bo przecież bez tego ani rusz.Jeszcze raz dzięki za pomoc! Widzę, że wybrałem odpowiednie forum ;) Mam nadzieję, że dojdziemy z tym do ładu. Edytowane 10 Maja 2011 przez Motoholik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 luzy to możesz sprawdzić palcami, jak nie czujesz znaczy że skasowane i któryś zawór podparty. imo dziwne by sie skróciły luzy tan nagle, stawiam na coś głębszego w głowicy. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.