HARPAGAN Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 W styczniu w drodze zakupu nabyłem autko miejskie Mazda 2 DE z sercem 1.3 86KM. Spalanie średnie z przewagą miasta (zimą) 8l/100km Pb95 :sad:. Trochę dużo jak na 1.3 ale pomińmy teraz tę kwestię. Autko się spisywało dzielnie do poniedziałku. Miało poważne zderzenie na autostradzie i nie nadaję się do naprawy :sad: . Pewien mężczyzna patrzył w telefon zamiast na drogę no i wjechał w Mazdę. :banghead: Teraz stoję przed wyborem kolejnego miejskiego auta i może ktoś wypowie się na temat VW Golfa VI lub Polo V. Silniki które mnie interesują to w przypadku golfa 1.6 tdi 105KM i 2.0 tdi 110KM, a w przypadku POLO 1.2 tsi 105KM lub 1.6 TDI 90KM lub 105KM P.S W grę wchodzi także mazda 3 1.6 D 115KM. Za wszystkie opinie użytkowników będę bardzo wdzięczny. Samochód który kupię będzie nowy bądź z symbolicznym przebiegiem.Nie ukrywam iż najbardziej interesuje mnie rzeczywiste spalanie i niezawodność. Cytuj Bogaci są fajni i w miarę uczciwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 (edytowane) Nowsze Mazdy mają problemy rdzą, i to nawet 2 letnie egzemplarze. Też chciałem brać takową ale zmieniłem wybór na Audi. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza to bierz. Co do reszty...Silnik 2.0 tdi unikaj jak ognia - najgorsze tdi w historii koncernu VAG. Benzyna 1.2tsi jeszcze niesprawdzona w bojach.Najrozsądniejszym wyborem będzie 1.6tdi. Ostatnio jako samochód miejski wszyscy chwalą Kię Ceed. Edytowane 4 Maja 2011 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;) Ja bym brał japońskiego diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;) Ja bym brał japońskiego diesla. Jeśli chodzi o silniki i niezawodność Mazda wg mnie jest dużo lepsza niż VW, ale rdza potrafi zepsuć życie każdemu, chyba że będziesz dobrze zabezpieczał nadwozie. Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teliber Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Jeszcze jest VW Lupo 1,4diesel - 3-4litrów ropy w mieście i opłaty małe a blacharka jakto w VW - bardzo dobra :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;) Ja bym brał japońskiego diesla. Ale wy wiecie, że mazda 3 to ford focus? Tylko kształt budy i detale wnętrza się różnią? Dlatego trudno mówić o "japońskim dieslu" :icon_razz: Ponieważ w firmie jednak mam focusy, to faktycznie, są godne polecenia i właśnie z silnikiem 1.6 (jak w maździe), bo 1.8 to padaka (doświadczenia z kilku aut do 150 tys. km). A jeśli Golf lub Polo, z całego serca polecam silnik 1.4tsi ze skrzynią automat pdf(7biegową). Mamy takiego golfa w firmie, i wsszyscy którym uda się go wyrwać "na załatwienie sprawy" :wink: są nim zachwyceni. Nawet w porównaniu z moim maleństwem które w benzynie ma 220 KM (ale z automatem i 4x4) to Golfik daje radę - nie porównując automatu, który w Golfie to po prostu jedwab :buttrock:. Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARPAGAN Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;) Ja bym brał japońskiego diesla. No właśnie, a w maździe to jakiej produkcji jest ten diesel? Ale wy wiecie, że mazda 3 to ford focus? Tylko kształt budy i detale wnętrza się różnią? Dlatego trudno mówić o "japońskim dieslu" :icon_razz: Ponieważ w firmie jednak mam focusy, to faktycznie, są godne polecenia i właśnie z silnikiem 1.6 (jak w maździe), bo 1.8 to padaka (doświadczenia z kilku aut do 150 tys. km). A jeśli Golf lub Polo, z całego serca polecam silnik 1.4tsi ze skrzynią automat pdf(7biegową). Mamy takiego golfa w firmie, i wsszyscy którym uda się go wyrwać "na załatwienie sprawy" :wink: są nim zachwyceni. Nawet w porównaniu z moim maleństwem które w benzynie ma 220 KM (ale z automatem i 4x4) to Golfik daje radę - nie porównując automatu, który w Golfie to po prostu jedwab :buttrock:. Ile pali taki golf tsi i jaką ma moc ten z Twojej firmy? Cytuj Bogaci są fajni i w miarę uczciwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Nowsze Mazdy mają problemy rdzą, i to nawet 2 letnie egzemplarze. Też chciałem brać takową ale zmieniłem wybór na Audi. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza to bierz. Co do reszty...Silnik 2.0 tdi unikaj jak ognia - najgorsze tdi w historii koncernu VAG. Benzyna 1.2tsi jeszcze niesprawdzona w bojach.Najrozsądniejszym wyborem będzie 1.6tdi. Ostatnio jako samochód miejski wszyscy chwalą Kię Ceed. Poczytaj jeszcze trochę o silnikach, to może skończysz wypisywać takie bzdury. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Jeszcze jest VW Lupo 1,4diesel - 3-4litrów ropy w mieście i opłaty małe a blacharka jakto w VW - bardzo dobra :) Jeździłeś tym, czy piszesz to co przeczytałeś w katalogu? Realne spalanie tego silnika to 7 - 8 litrów w mieście. Da się zejść poniżej 6, ale wtedy nawet maluch jest wyzwaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 (edytowane) Poczytaj jeszcze trochę o silnikach, to może skończysz wypisywać takie bzdury.od 1998 czytam auto światy, motory, polskie i niemieckie fora. To nie są bzdury ale suche fakty. 2.0 tdi walą się na potęgę1.2 tsi zbyt krótko na rynku aby wydawać osąd.1.6 tdi nie jest idealny ale lepsze to niż 2.0 tdi Z ostatnich raportów niezawodoności silników VAG w Niemczech najlepiej wypadł 2.0TSI, także auto bild robił test 100 kkm z rozbieraniem silnika, usterek brak, zużycie prawie zerowe. W życiu nie kupiłym Lupo, to tak mały kikut, że żal. Edytowane 6 Maja 2011 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elwis999 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 (edytowane) od 1998 czytam auto światy, motory, polskie i niemieckie fora. To nie są bzdury ale suche fakty. 2.0 tdi walą się na potęgę1.2 tsi zbyt krótko na rynku aby wydawać osąd.1.6 tdi nie jest idealny ale lepsze to niż 2.0 tdi Z ostatnich raportów niezawodoności silników VAG w Niemczech najlepiej wypadł 2.0TSI, także auto bild robił test 100 kkm z rozbieraniem silnika, usterek brak, zużycie prawie zerowe. Podpisuję się pod tym nogami i rękoma. W mojej rodzinie/u znajomych mieliśmy styczność z praktycznie wszystkimi ww. silniki i jest z nimi dokładnie tak jak to Kuba napisał. Edytowane 6 Maja 2011 przez elwis999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARPAGAN Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Orientuje się ktoś jakiej produkcji silnik siedzi w mazda 2 (1.6 D)...Czy 1.6 tdi ma problemy z PDF? Cytuj Bogaci są fajni i w miarę uczciwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 PDF? Czy chodzi raczej o DPF?Każdy samochód ma lub będzie miał z nim problem...Na pocieszenie podam fakt, że najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki to zakłady zajmujące sie ich usuwaniem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 (edytowane) też bym odrazu usunął to dziadostwo, problemów byś nie miał, jeśli jeździłbyś tylko na długich trasach (wtedy DPF się nie zapycha), ale przecież samochód służy także do podjechania do najbliższego sklepu :/ Edytowane 7 Maja 2011 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARPAGAN Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 PDF? Czy chodzi raczej o DPF?Każdy samochód ma lub będzie miał z nim problem...Na pocieszenie podam fakt, że najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki to zakłady zajmujące sie ich usuwaniem:) :blush: dziękuję za poprawienie, oczywiście że chodzi mi o DFP :)Dzisiaj rozmawiałem z kolegą z Norwegi który pracuje w warsztacie mechanicznym a w sąsiedztwie mają serwis VW. Popytał trochę i na chwilę obecną odradza mi 1.2 TSI gdyż są już jakieś pierwsze problemy z tym silnikiem. Cytuj Bogaci są fajni i w miarę uczciwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.