Skocz do zawartości

Auto do miasta po raz drugi . Powtórka z rozrywki


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W styczniu w drodze zakupu nabyłem autko miejskie Mazda 2 DE z sercem 1.3 86KM. Spalanie średnie z przewagą miasta (zimą) 8l/100km Pb95 :sad:. Trochę dużo jak na 1.3 ale pomińmy teraz tę kwestię. Autko się spisywało dzielnie do poniedziałku. Miało poważne zderzenie na autostradzie i nie nadaję się do naprawy :sad: . Pewien mężczyzna patrzył w telefon zamiast na drogę no i wjechał w Mazdę. :banghead:

 

Teraz stoję przed wyborem kolejnego miejskiego auta i może ktoś wypowie się na temat VW Golfa VI lub Polo V. Silniki które mnie interesują to w przypadku golfa 1.6 tdi 105KM i 2.0 tdi 110KM, a w przypadku POLO 1.2 tsi 105KM lub 1.6 TDI 90KM lub 105KM

 

 

P.S W grę wchodzi także mazda 3 1.6 D 115KM. Za wszystkie opinie użytkowników będę bardzo wdzięczny. Samochód który kupię będzie nowy bądź z symbolicznym przebiegiem.

Nie ukrywam iż najbardziej interesuje mnie rzeczywiste spalanie i niezawodność.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze Mazdy mają problemy rdzą, i to nawet 2 letnie egzemplarze. Też chciałem brać takową ale zmieniłem wybór na Audi. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza to bierz.

 

Co do reszty...

Silnik 2.0 tdi unikaj jak ognia - najgorsze tdi w historii koncernu VAG.

Benzyna 1.2tsi jeszcze niesprawdzona w bojach.

Najrozsądniejszym wyborem będzie 1.6tdi.

 

Ostatnio jako samochód miejski wszyscy chwalą Kię Ceed.

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;)

 

Ja bym brał japońskiego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;)

 

Ja bym brał japońskiego diesla.

 

Jeśli chodzi o silniki i niezawodność Mazda wg mnie jest dużo lepsza niż VW, ale rdza potrafi zepsuć życie każdemu, chyba że będziesz dobrze zabezpieczał nadwozie.

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;)

 

Ja bym brał japońskiego diesla.

 

Ale wy wiecie, że mazda 3 to ford focus? Tylko kształt budy i detale wnętrza się różnią? Dlatego trudno mówić o "japońskim dieslu" :icon_razz:

 

Ponieważ w firmie jednak mam focusy, to faktycznie, są godne polecenia i właśnie z silnikiem 1.6 (jak w maździe), bo 1.8 to padaka (doświadczenia z kilku aut do 150 tys. km).

 

A jeśli Golf lub Polo, z całego serca polecam silnik 1.4tsi ze skrzynią automat pdf(7biegową). Mamy takiego golfa w firmie, i wsszyscy którym uda się go wyrwać "na załatwienie sprawy" :wink: są nim zachwyceni. Nawet w porównaniu z moim maleństwem które w benzynie ma 220 KM (ale z automatem i 4x4) to Golfik daje radę - nie porównując automatu, który w Golfie to po prostu jedwab :buttrock:.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie, wolisz benzynę czy diesla? Bo kultura jazdy jest przecież zupełnie inna. Jak dla mnie diesel, nie jestem zwolennikiem benzyny w samochodzie pomimo tego, że praktycznie nie ma co się z*ebać w takim silniku... A jak się spie*doli diesel to... ;)

 

Ja bym brał japońskiego diesla.

 

No właśnie, a w maździe to jakiej produkcji jest ten diesel?

 

Ale wy wiecie, że mazda 3 to ford focus? Tylko kształt budy i detale wnętrza się różnią? Dlatego trudno mówić o "japońskim dieslu" :icon_razz:

 

Ponieważ w firmie jednak mam focusy, to faktycznie, są godne polecenia i właśnie z silnikiem 1.6 (jak w maździe), bo 1.8 to padaka (doświadczenia z kilku aut do 150 tys. km).

 

A jeśli Golf lub Polo, z całego serca polecam silnik 1.4tsi ze skrzynią automat pdf(7biegową). Mamy takiego golfa w firmie, i wsszyscy którym uda się go wyrwać "na załatwienie sprawy" :wink: są nim zachwyceni. Nawet w porównaniu z moim maleństwem które w benzynie ma 220 KM (ale z automatem i 4x4) to Golfik daje radę - nie porównując automatu, który w Golfie to po prostu jedwab :buttrock:.

 

 

Ile pali taki golf tsi i jaką ma moc ten z Twojej firmy?

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze Mazdy mają problemy rdzą, i to nawet 2 letnie egzemplarze. Też chciałem brać takową ale zmieniłem wybór na Audi. Ale jeśli Ci to nie przeszkadza to bierz.

 

Co do reszty...

Silnik 2.0 tdi unikaj jak ognia - najgorsze tdi w historii koncernu VAG.

Benzyna 1.2tsi jeszcze niesprawdzona w bojach.

Najrozsądniejszym wyborem będzie 1.6tdi.

 

Ostatnio jako samochód miejski wszyscy chwalą Kię Ceed.

 

Poczytaj jeszcze trochę o silnikach, to może skończysz wypisywać takie bzdury.

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest VW Lupo 1,4diesel - 3-4litrów ropy w mieście i opłaty małe a blacharka jakto w VW - bardzo dobra :)

 

Jeździłeś tym, czy piszesz to co przeczytałeś w katalogu? Realne spalanie tego silnika to 7 - 8 litrów w mieście. Da się zejść poniżej 6, ale wtedy nawet maluch jest wyzwaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj jeszcze trochę o silnikach, to może skończysz wypisywać takie bzdury.

od 1998 czytam auto światy, motory, polskie i niemieckie fora. To nie są bzdury ale suche fakty.

 

2.0 tdi walą się na potęgę

1.2 tsi zbyt krótko na rynku aby wydawać osąd.

1.6 tdi nie jest idealny ale lepsze to niż 2.0 tdi

 

Z ostatnich raportów niezawodoności silników VAG w Niemczech najlepiej wypadł 2.0TSI, także auto bild robił test 100 kkm z rozbieraniem silnika, usterek brak, zużycie prawie zerowe.

 

W życiu nie kupiłym Lupo, to tak mały kikut, że żal.

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 1998 czytam auto światy, motory, polskie i niemieckie fora. To nie są bzdury ale suche fakty.

 

2.0 tdi walą się na potęgę

1.2 tsi zbyt krótko na rynku aby wydawać osąd.

1.6 tdi nie jest idealny ale lepsze to niż 2.0 tdi

 

Z ostatnich raportów niezawodoności silników VAG w Niemczech najlepiej wypadł 2.0TSI, także auto bild robił test 100 kkm z rozbieraniem silnika, usterek brak, zużycie prawie zerowe.

 

Podpisuję się pod tym nogami i rękoma. W mojej rodzinie/u znajomych mieliśmy styczność z praktycznie wszystkimi ww. silniki i jest z nimi dokładnie tak jak to Kuba napisał.

Edytowane przez elwis999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PDF? Czy chodzi raczej o DPF?

Każdy samochód ma lub będzie miał z nim problem...

Na pocieszenie podam fakt, że najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki to zakłady zajmujące sie ich usuwaniem:)

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym odrazu usunął to dziadostwo, problemów byś nie miał, jeśli jeździłbyś tylko na długich trasach (wtedy DPF się nie zapycha), ale przecież samochód służy także do podjechania do najbliższego sklepu :/

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PDF? Czy chodzi raczej o DPF?

Każdy samochód ma lub będzie miał z nim problem...

Na pocieszenie podam fakt, że najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki to zakłady zajmujące sie ich usuwaniem:)

 

:blush: dziękuję za poprawienie, oczywiście że chodzi mi o DFP :)

Dzisiaj rozmawiałem z kolegą z Norwegi który pracuje w warsztacie mechanicznym a w sąsiedztwie mają serwis VW. Popytał trochę i na chwilę obecną odradza mi 1.2 TSI gdyż są już jakieś pierwsze problemy z tym silnikiem.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...