Skocz do zawartości

mniejsza zebatka = wieksze spalanie na 100km?


lukaszt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sam mam u siebie w mz mniejsza zebatke z przodu, ostatnio jadac pod wiatr z pasazerem tak bylo akurat by 5 bieg utrzymac. wiem ze jak by byla orginalna to mialbym wachlowania co nie miara. z kolei jadac sam to jednak zebatka troche wolna jest.... , ale z trzeciej strony moge 5 wrzucic przy 60 i spokojnie sie rozpedzac

a spalanie wcale nie jest wieksze - wydaje mi sie ze takie samo jak bylo wczesniej.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę sam juz nie wiem. W skrzynce chyba nie ma mozliwości zmiany przełożeń. O ile wiem, nie istnieją jakieś akcesoryjne zębatki do skrzynki biegów MZ. Zębatki tylne też chyba są wszystkie jednakowe. Zdawczą mam 18z w tej chwili. Wychodziłoby na przekłamania prędkościomierza. Ale w Bieszczady pojechaliśmy w 3 MZ + WSK. Gdy u mnie było 90, pozostali dwaj twierdzili, że też jechali 90. W takim razie nie wiem gdzie jest błąd. Może poproszę policjantów, żeby sprawdzili z jaką prędkością jadę gdy tacho wskazuje 120 w mieście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spawdzilem te zebatke - 18 zebow

 

patrzylem tez ile mam przy 4 tys na V biegu dokladnie - 80km/h

 

Teraz pytanie - czy ktos jezdzi 251 w takiej konfiguracji? Ile mu to pali? Czy dla lepszej ekonomiki dobrze bedzie zalozyc te druga zebatke ktora mam - 21 zebow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz jeździł głównie sam, a silnik maszyny jest w dobrej kondycji, zdecydowanie lepiej będzie założyć zębatkę 21z. Chyba, że zamierzasz jeździć tylko po mieście, wtedy przełożenie, które masz obecnie, jeszcze ma sens. Używasz wtedy niemal wyłącznie piątego biegu, nawet ruszać można z dwójki. Jeśli wyjedziesz poza miasto, będziesz się męczył jadąc te 80 km/h. Jadąc szybciej z kolei, spalanie będzie spore i dźwięk silnika szybciej będzie męczył. Ja na Twoim miejscu przełożyłbym 21z bez wahania. Tylko sprawdź czy nie jest zużyta (zęby piły), inaczej łańcuch szybko poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie obroty chyba jednak są za wysokie. Duże ETZ powinny jeździć na piątym biegu 90 km/h przy 4 tys obr/min.

Obroty etz 251 są po prostu wyższe niż etz 250 przy tej samej prędkości (stwierdzone doświadczalnie :mrgreen: ) - np. w mojej 250 przy 85 jest jakieś + - 3800 (a zębatke mam 18 - czyli jeszcze mniejszą niż seryjna), a 251 ma wtedy coś koło 4000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak...

to ja juz nic nie wiem.Musze sie chyba przejechac na mz 250 mojego kuzyna, nie moge piojac ze obroty na danym biegu i przy takiej samej predkosci az tak sie roznia pomiedzy 250 a 251 :/ To jest dziwne. Przelozenia mialy byc praktycznie te same, roznica jest tylko wp rzedniej zebatce i rozmiarze tylnego kola. Popatrzcie zreszta na wykres z instrukcji dla mz 250. Ten model wyjezdzajac z fabryki osiaga 85km/h na 5 biegu przy 4tys. obr/min. U was sie to nie pokrywa, wiec ktos tu robi jaja sobie, fabryka, licznik albo ktorys wlasciciel lub jego rumak :D hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo za duzo :D

Mi rowniutko silnik pracuje na 1200 rpm. Niekotrzy po zalozeniu modulu z digitech'u mowia ze obr biegu jalowego mozna obnizyc nawet do 800 rpm, fakt u mnie tez da sie zejsc nizej ale nie wiem czy to korzystnie wplywa na silnik (moga byc za duze obciazenia lozysk walu lub moga dzialac duze sily na uklad korbowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarzy sobie obliczyc przelozenie koncowe czyli zembatka zdawcza-kolo np. jesli zebatka zdawcza ma 19z a ta na tylnym kole ma 48 to przelozenie = 48/19~2,52 , jesli dobrze pamietam to w tym wzoze a raczej w opisie jest jakis blad i trzeba se przeanalizowac....

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie... mysmy z ojcem probowali to regulowac, ale nie dalo sie uzyskac takich obrotow - gasl, chodzil nierowno, nie byl w stanie utzrymac przez dluzszy czas takich obrotow. Jak moze byc przyczyna? Jak regulowac?

 

Ja tez miałem podobny problem z gaźikiem..a dodam że mam w swojej 251 gaźnik od starej dobrej 250. problem był nastepujący..żuzyciu uległa śruba regulacji składu mieszanki..poprostu w jednym miejscu sie jakby to powiedzieć wytarła... do tego tzreba dodac pozamieniane dysze głowna zamiast 125 była wsadzona 110..przed wymianą dysz silnik nawet po regulacji gaźnika pracował nierówno a zejście ponizej 1500 obrotów na postoju było nieosiągalne... a teraz silniczek chodzi jak zyleta a na wolnych ładnie sobie pracuje na poziomie 1200 a nizej nie próbowałem zejsc bo po co... :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...