Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Keihin CV


Rekomendowane odpowiedzi

qurim naprawde wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-)
Tak jak wspominałem bodajże stronę wcześniej, sam nie będe tego robił tylko z kumplem który jest mechanikiem, robi zarówno autka i motocykle a sam ma Dyne FXD na EVO, i to on sie tym zajmie, a ja przy nim będe podglądał co i jak.
Zestaw niestety kupiłem ten tańszy, od małego za 55 zł :/ (brak kasy), jak to będą mega lipne uszczelki albo czegoś będzie brakowało, to będe zmuszony kupić ten z GASKETa za 180 zł.
Ten z Gasketa faktycznie jest lepszej jakości i przy okazji ma uszczelki portek itp.

Faktycznie zaopatrzę się w ten wkrętak kątowy, o czym wspominałeś mi też na privie kiedyś, a tak btw. to jak w końcu jest z tym wkrętem regulacji składu mieszanki, bo na pierwszych stronach trochę zamotaliście :) ale z tego co wyczytałem na drugiej z cytatu z nightridera to tam bodajże pisało że wykręcając wkręt WZBOGACAMY mieszankę, czyli analogicznie wkręcając zubażamy, i że teoretycznie w normalnych okolicznościach, czyli zapewne zdrowy i seryjny motur i reszta fantów, przeważnie wkręt ma być wykręcony między 2 a 3 obroty, a reszta na analizatorze.

Btw. odnośnie motylka czyli przepustnicy, to masz na myśli żeby korpus nie był wytarty i nie ciągło lewego powietrza dookoła przepustnicy ?
czyli jak śrubke wolnych wykręce, to ma być jak w normalnym klasycznym gaźniku że między przepustnicą a korpusem ma nie być żadnej szpary nigdzie.
Bo inaczej wytarty korpus i do wyrzucenia.

Btw. na tym rysunku co podesłałeś to tam wygląda że wkręt regulacji jest OD SPODU gaźnika, ale jaja...
Ja jeśli mam seryjny gaźnik (w sensie rocznika tego co moto), a tak pewnie jest to myśle że mam ten nowszy typ z tym pływakiem co napisałeś, bo je chyba wrzucali już od 92 o ile sie nie myle.
Masz racje z tym tłoczkiem ssania i linką, jak będzie pyta to pojade po to do małego, bo mam niedaleko, raptem 25 kilosów w jedną.
Niemniej jak ssanie wyłącze po chwili na zimnym to nawet w upały kuleje i gaśnie.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozebraliśmy gaźnik i okazało się że dysze mam takie : główna 170, a wolnych 48 :blink: masakra !

Wkładam wolnych 42, a główną zostawiam 170, styknie tak ??

Dodam że motor seria (filtr powietrza także), tylko końcówki wydechów mam SCREAMIN EAGLE 1 generacji.

 

Czy może wrzucić jednak 45 dysze wolnych i zmienić główną na 175-180 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dyszę główną masz taką jak moja :) który rok masz swojego grubasa ?

Ja mam seryjne rury z połączeniem, i właśnie końcówki SCREAMIN EAGLE, filtr również oryginał.

 

Powiem tylko co w gaźniku było nie halo : poziom pływaka był za niski i jak wspominałem dysza wolnych tak jak wspominałem 48, zalewało go na maksa, stąd te z kosmosu odczyty na analizie spalin.

Wymieniliśmy oczywiście uszczelki i zaworek iglicowy.

Więc jednak ktoś grzebał i tutaj zwracam Wam (a szczególnie fisowi ;) ) honor :)

 

Dodam że wkręt składu mieszanki nie był zaślepiony (ktoś grzebał) i nie było na nim gumki/oringu :blink: tylko sprężynka i być może podkładka (tego nie wiem na 100 %).

Wstepnie go wykręciliśmy 2 obroty, ale kulał bardzo na tym setupie nawet na ciepłym, i strasznie kichał w gaźnik, później kumpel wyregulował go na słuch, w okolice 3 obrotów, i jest znacznie lepiej, ale nadal mu się zdarzy kichnąć w gaźnik niestety, i to wcale nie rzadko, jednak chodzi znacznie lepiej niż na wkręcie wykręconym o te 2 obroty.

 

Czytałem chyba na nightriderze i Wy sami chyba to nawet w tym temacie przedstawialiście, że jeśli wkręt składu mieszanki nie daje sie wyregulować do około 3 obrotów wykręcenia, to znaczy że za mała dysza (rozumiem że chodzi właśnie o dysze wolnych).

I zastanawiam sie czy jednak mu nie wrzucić tej 45, bo na tej mi kicha bardziej niż na 48 :/ ale go nie zalewa przynajmniej.

 

Aha i dodam jeszcze jedną rzecz, zarówno na 2 jak i 3 obrotach mieszanki jak schodzi z obrotów to pyrka sobie, plumka, napewno wiecie o co chodzi :D ale już nie wali marchewami jak wcześniej, tylko sobie plumka bardzo często, jak takie cichutkie petardki :D ale non stop prawie sobie pyrka przy puszczeniu z gazu :D

Wspominam o tym bo może Wam to pomoże w diagnozie, czy za bogato czy za ubogo.

 

Btw. pływak ustawiliśmy na około 11 mm (w książce są widełki 10.5-11.5 dla kwadratowego, dodam że mam taki właśnie), jest ok ?

 

No i dodam jeszcze że mam wrażenie jakby był jednak ciut słabszy, czy ta mniejsza dysza wolnych ma na to jakikolwiek wpływ ?

 

Kumpel mi też powiedział, że iglice mam nieregulowaną :blink: możliwe to w ogóle ?

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli filtr podobnie jak ja masz seryjny, zmieniony tylko wydech, więc ja chyba też zmienię jednak tą dysze wolnych na 45 i może wtedy przestanie kichac, bo na 42 jednak pokichuje często :/ a śrube mam koło 3 obrotów wykręconą.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panowie ponownie, wygląda na to że w końcu doszliśmy z kumplem do ładu z tym seryjnym Keihinem :)

Mianowicie, wrzuciłem dyszę główną 175 (zamiast 170 seryjnej), i wolnych 45.

Co do dysz w rocznikach 96-99 w EVO wkładali 170 na 49 stanów, 175 na kalifornie i 180 na międzynarodówki.

Więc myśle że 175 nie jest przesadą :)

 

Potwierdzam też zdanie kolegi qclesny że uszczelka komory pływaka z zestawu za 75 zł (firma CVP chyba) puchnie od benzyny i po zdjęciu komory pływaka nie nadaje się do ponownego użytku, niestety, przez to wrzuciliśmy starą uszczelkę, oby tylko nie ciekła.

Okazało się że wkręt składu mieszanki ma podkładke,sprężynke i oring.

Pływak też ustawiony na około 11mm.

 

Ale do rzeczy, silnik W KOŃCU pracuje super, nie wypadają zapłony, kichnie w gaźnik raz na ruski rok, i nie pyrka w wydech po odpuszczeniu gazu, natomiast jak odkręce manete maxymalnie i puszcze to walnie raz marchewami z obydwu wydechów :) ale to chyba normalne, tymbardziej że wydechy mam Screamin Eagle ale te stare, z drukowanymi napisami.

No chyba, że jest za bogato mieszanka ustawiona, obecnie jest wykręcona 3 obroty, tak ustawił kumpel na czuja i po odpaleniu i nagrzaniu sie okazało że silnik pracuje super.

Zastanawiam się tylko jeszcze nad zmianą filtra, na K&Na lub coś tego typu, bo obecnie mam seryjny filtr, a ponieważ zmieniłem dysze na większe, to i może by mu się więcej powietrza przydało (szczególnie że wydechy też są zmienione) jak myślicie ?

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zabawa od nowa jeśli K&N. Bo te dysze co masz wiele nie odbiegają od serii. Ja też mam 175 chyba, filtr seria a wydech tylko z wybitymi kapslami. Założysz KN to być może trzeba będzie coś pogrzebać w dyszach, choć niekoniecznie. Ale jeśli wydech masz SE to i dolot powinieneś mieć nieseryjny, bo co z tego że silnik ma czym pierdnąć skoro nie może zebrać oddechu na seryjnym filtrze. Czyli najlepiej by było wrzucić "luźny" filtr, wtedy trochę dysze i miałbyś może z tego korzyść jakąś poza dźwiękiem.

 

 

A skład i tak trzeba dostroić podczas pracy silnika. Wstępnie 3 obroty to silnik musi hulać jako-tako a strojenie potem. Chyba że chcesz wyjmować gaźnik za każdym razem żeby ruszyć skład o ćwiartkę.

 

 

O uszczelkę się nie martw jeśli stara nie ciekła wcześniej. Ja nigdy jej nie zmieniłem a aźnik otwierałem milion razy. Nie zmieniach ich też za każdym razem gdy grzebię w innych gaźnikach, no chyba że ciekną i uszczelka jest powodem wizyty w gaźniku.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może nie będzie tragedii na tych dyszach jak wrzucę K&Na :)

Przeszperałem masę zachodnich for, w tym v-twinforum i hdforums.com i sporo ludzi na stockowych motorach śmiga na setupie typu zmienione wydechy + akcesoryjne filtry i najczęściej na dyszach 45-48 i 175-185.

 

Tak jak piszesz, ciężko stwierdzić na 100 % czy taki setup styknie, ale chyba spróbuję, żałuję tylko że kupiłem niedawno od małego właśnie nowy oryginalny filtr, zamiast zainwestować niedużo więcej od razu w K&Na :/

No nic, chyba tak czy siak go kupie, choć silnik już pracuje zadowalająco, ale masz racje że co z tego że luźny wydech, skoro dolot seryjny.

I co do składu to też go właśnie będe musiał podregulować, bo być może obecnie jest za bogato, kumpel ma wkrętak kątowy taki jak mi wysyłałeś na privie to w razie czego podregulujemy (wcześniej już to robiliśmy, oczywiście od strony klaksonu).

Mały ma jeszcze filtry "sportowe" z Drag Specialties, ale są nie wiele tańsze od K&N więc chyba nie będe oszczędzał tych paru złotych.

 

Co do uszczelki to mnie uspokoiłeś, uff :)

Btw. czy jednorazowa marchewa z obydwu wydechów po odpuszczeniu manetki z maxa to norma ?

Dodam, że kichanie w gaźnik nie występuje prawie wcale, a obecnie ciepły pali bez dotykania gazu (na starej dyszy wolnych 48 go lubiało zalać), pracuje i jeździ naprawdę najlepiej odkąd go mam.

 

I jeszcze chciałem spytać, czy jak zmienię filtr na zamiennik oryginału z K&Na to obudowa filtra może zostać seryjna ?

 

Btw. przeważnie w jakim zakresie wychodzi Ci prawidłowa regulacja składu ? między 2 a 3 obroty ?

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Generalnie nie powinno walić ogniem z rur ale... na pustych wydechach ciężko ustawić aby od czasu do czasu nie strzeliło. Olać temat pod warunkiem, że nie wali ogniem non stop, po każdym odpuszczeniu gazu.

Skład mieszanki śrubką 2-3 powinno być ok ale ustawienie tego wymaga trochę zabawy (tzw. czytanie świec i butt-dyno :biggrin: ). Analizator olej. Ma sens tylko przy ustawianiu wolnych obrotów lub podczas badania na hamowni. Ustawianie składu mieszanki bez obciążenia silnika mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam wszystkich ,i ja sie podpiam do ustawien gaznika-Dyna.twin cam, z glowicami sreamin eagle ,gaznik keihin cv 40. filtr powietrza K&N,

1 za duze spalanie, do 8l w trasie

2 wolne obroty to zakres od 0 do 1200,/1500 obrotów,takie wahadełko

3 czarne swiece,

prosze o jakies podpowiedzi, co do pojemnosci ,ustawien gaznika,itd,

RUSZE Z TEMATEM JAK OGRANE REMONT GARAZU,CO BYM MIAL GDZIE TRZYMAC MOJEGO JAMNIKA,;:d DZIEKUJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Temat przeczytałem od deski do deski, sporo się dowiedziałem.

 

Mam troche inny problem z tym gaźnikiem, a dokładnie ze ssaniem. Silnik zimny -rano wyciągam linke ssania, a ona się sama chowa.... masakra zeby uruchomic silnik trzeba trzymać palcem.... ma ktoś z Kolegów wiedzę co moze być powodem?

 

pozdr.

egg

FLHR '97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie

 

Dwie opcje:

1 - dokręć nakrętkę "za ssaniem"

2. kup nowe części.

Faktycznie przeoczyłem plastikową nakrętkę pod takim gumowym kołpakiem dokręciłem i jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...