Skocz do zawartości

Podkręcanie Vmaxa


Yellow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje za miłe przyjecie na forum.

Bardzo chętnie podziele sie swoimi informacjami i doświadczeniem na temat mechaniki i tuningu motocykli. Szczególnie jeśli chodzi o Vmaxa`a. Jeżeli chodzi o mój motocykl, to głównie ze wzgledu na wykorzystywanie go w codziennej eksploatacji, jak na razie ograniczyłem się do Dyno Jet Stage 1, filtra K&N i switcher`a do szybszego otwierania Vboostu. Cała reszta, to już głównie estetyka i poprawa praktyczności użytkowania.

Pozdrawiam.

Yellow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze mowie wlascicielom VMaxow, ze zwrocil bym uwage na poprawienie hamulcow, sztywnosc ramy i zawieszenia - glownie przod, a silnik raczej zostawil w spokoju.

Z wlasnego doswiadczenia wiem ze po tych zmianach zaczyna czlowiek jezdzic o wiele pewniej i ...szybciej mimo tej samej co przedtem mocy silnika.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja slyszalem ze do przodu daje sie widelec upside down, do ramy doczepia sie jakies wsporniki zeby ja usztywnic i jeszcze na tyl lepsze amortyzatory, co do hamulcow to chyba juz sa lepisiejsze przy kompletnym przodzie USD. silnika chyba rzeczywiscie nie trzeba rasowac w tym potworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

' date=' jak na razie ograniczyłem się do Dyno Jet Stage 1, filtra K&N i switcher`a do szybszego otwierania Vboostu.

Yellow[/quote']

 

Witaj na forum Yellow.

Mam parę pytań do Ciebie. Czy założenie Dyno Jet St 1 dało Ci odczuwalny przyrost mocy? Jak działa wspomniany switcher, jak to w ogóle wygląda? Mam VFR i chciałem kupić sobie DJ stage 3 ale usłyszałem, że dostępny jest tylko "stage 1" i pomyślałem, czy lepszego skutku nie przyniósłby montaż gaźników od Vmaxa, zapewne mają większą średnicę gardzieli i jest nadzieja, że będą kosztowały mniej niż DJ. Oczywiście sprawa może okazać się skomplikowana.Więc na koniec mam jeszcze pytanko (gdyby Ci się chciało coś sprawdzić)

1.jaką średnicę mają gardziele Twoich gaźników przy wejściu do króćców ssących?

2.jaki jest odstęp między osiami gardzieli lewego i prawego gaźnika

3.jaka jest odległość między dolnymi krawędziami gardzieli lub ich środkami (przy wejściu do króćców) przedniego i tylnego gaźnika

 

Trochę się tego nazbierało :? ale jak byś mógł sprawdzić (chociaż orientacyjne wymiary) to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Yaaro!

Oczywiście że pomierzę te moje gaźniki i podam Ci wymiary, które potrzebujesz, tyle tylko, że dopiero za jakiś czas, bo podłapałem prace w Kraku, a V maxa trzymam w Krośnie, bo niestety tu pod blokiem to niezbyt pewny temat. Co do Dyno Jetów, to pierwszym zauważalnym efektem był wzrost zużycia paliwa z ok 6/100 do 8/100. Ja mam na razie Stage 1 i wystarczy, bo i tak większość czasu jeżdzę po ulicach, a nie ścigam się na 400m. Podstawa właściwego działania, to wysokie obroty (w Vmax to około 6500) i dokładna pełna synchronizacja zapłonu i gaźników. W mojej wersji motocykla jak już wspominałem jest zamontowany oryginalny Vboost i switcher (zwykły przełącznik + mały układzik elektroniczny, który włącza Vboost jakieś 3000 obr/min wcześniej). W sumie całość daje troche lepszą dynamikę, ale co jest często mylone na pewno nie podnosi mocy silnika. Stage 7 wymaga już całkowitego wymontowania vboosta i zupełnie innego strojenia silnika. Nie nadaje się napewno do użytku codziennego, bo potrzebuje bardzo wysokich obrotów (rzędu 7500-8000), potrzebuje też super wydajnego systemu dolotowego (filtry) i wylotowego (wydech) - najlepiej 4w1 z jego specyfikacją sprzyjająca wysokim obrotom. Z tego co sie orientuję Stage 7 + wspomniane dodatki daje około 160 KM.

A propos twojej VFR, to najlepiej szukać informacji na stronach firmowych Dyno Jet itp.

Pozdrawiam. Yellow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za miłe przyjecie na forum.

Bardzo chętnie podziele sie swoimi informacjami i doświadczeniem na temat mechaniki i tuningu motocykli. Szczególnie jeśli chodzi o Vmaxa`a. Jeżeli chodzi o mój motocykl' date=' to głównie ze wzgledu na wykorzystywanie go w codziennej eksploatacji, jak na razie ograniczyłem się do Dyno Jet Stage 1, filtra K&N i switcher`a do szybszego otwierania Vboostu. Cała reszta, to już głównie estetyka i poprawa praktyczności użytkowania.

Pozdrawiam.

Yellow[/quote']

 

jednego nie kumam V-boost? brzmi dla mnie jak wastegate, czy blow off czyli klimaty powiązane z turbiną bądź sprężarką mechaniczną... co to za stwór ten v-boost? nie znam V-Maxa na tyle coby skumać o czym piszesz... Czy to też jakiś zawór upustu nadmiaru tłoczonego powietrza a może obejście turbiny? Masz V-Maxa z jakimś turbo bądź mechanicznym doładowaniem typu Roots, czy inna spiralna sprężarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Vboost w najwiekszym skrócie, to takie urzadzenie, dzieki ktoremu przy obrotach powyzej 6000 kazdy cylinder jest zasilany z dwoch gaznikow jednoczesnie. Nie wiem jak ma rozwiazany "Switcher" Yellow, ale z rególy sa dwa rozwiazania. Albo ma sie przelacznik dzieki ktoremu uruchamia sie vboosta w dowolnym przedziale obrotow, albo prog otwarcia vboosta jest obnizony do 3000 obrotow.

 

U mnie jest wstawiony Dynojet Stage 7, filtry stozkowe K&N, oraz wydech 4 w 1 Kerker, a w miejsce vboosta wmontowana jest permanentnie otwarta gardziel, laczaca oba gazniki. Slyszalem jednak rowniez o takim rozwiazaniu, gdzie mimo Stage 7 Vboost zostal pozostawiony na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha! teraz jasne! niewiedzialem ze v-max ma taki patent!prawdopodobnie jednak zablokowanie przepustnicy łączącej gaźniki ze sobą powoduje spadek dynamiki na wolnych i średnich obrotach... w końcu prawdopodobnie włąśnie poto tam była aby zwiększać prędkość przepływu mieszanki przy małych prędkościach silnika a przez to lepsze wymieszanie.

dobrze kombinuję? Vmax nie traci nieco dołu po takim zabiegu?

aha i jeszcze jedno: Stage 7 to jakaś okrutna okrutność... paliwo przelewa wiadrami? :) badałeś swojego v-maxa na hamowni? jakie są efekty takich przeróbek? jak wyglądają krzywe momentu i mocy ? Pytam bo u mnie założenie k&N i wydechu nieco przesunęło moment w wyższe obroty a moc wzrosła raptem o 2-3 koniki. Co ciekawe w normalnej jeździe spadło spalanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo, fakt - przelewa sie wiadrami a w zbiorniku jest istny wir i korek od wlewu juz nie raz zassalo do srodka :mrgreen: . Tak na powaznie, przy ostrej jezdzie po miescie potrafi spalic kolo 12 L/100 km. Ostatnio jechalem tez "autostrada" Poznanska i spalil mi 15 L/100km (na samym odcinku platnym - ok.90 km), no ale predkosc utrzymywalem w okolicach 230 i jechalem pod wiatr. Co do mocy... no coz, ja osobiscie nie sprawdzalem. Gosc, ktory go dla siebie sprowadzil z USA (wlasciciel warsztatu gdzies na poludniu) badal i stwierdzil, ze moc mierzona na tylnim kole wzrosla o 10%, czyli powinien miec kolo 160KM.... Co do wykresu, to jest rowniez na www.dynojet.com/pdf/4716.pdf .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakimz to cudem?

Jezeli moc byla fabryczna przed przerobka Vboost, to na kole bylo jakies 115 KM i do tego trzeba dodac te ew.10%.

To o czym mowisz to moc jaka Yamaha podawala z silnika ~ okolo 145 KM, ale z doswiadczenia wiem ze te japonskie ( tak samo jak amerykanskie ) konie to sa zwykle z letka podrasowane :)))

W kazdym razie te 115 KM to najczesciej podawany wynik w roznych testach, na roznych dynamometrach. Takie przerobki ssaco wydechowe daja czasem troche mocy, a czasem nie, tylko przesuwaja ja w inny zakres obrotow.

Ja jak juz pisalem pracowal bym w tym moto raczej nad sztywnoscia ramy, zawieszeniami i hamulcami niz nad silnikiem.

Gdyby cie to kiedys zainteresowalo to wydaje mi sie ze RaceTech powinien robic Gold Valve Emulators dla tego motocykla i jest to cos co napewno warto w nim zastosowac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa zawory zmieniajace charakterystyke rury tlumiacej przedniego zawieszenia w kierunku dzialania ktory daje cartridge, tzn generuja tlumienie przy niewielkich ugieciach i uniemozliwiaja hydrauliczny blok w tlumieniu przy duzych ugieciach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...