Skocz do zawartości

Honda CB 1100 - jaki tam jest regulator?


Rekomendowane odpowiedzi

Hi.

Honda daje mi 12,8V @ 5000 rpm. Mam najprawdopodobniej wadliwy regulator napięcia, tak mowil poprzedni wlasciciel. stator jest ok, sprawdzal go elektryk jakis. jeszcze musze ogarnac podpeity temat o braku ladowania, wiec tamtych porad nie piszcie.

 

chodzi mi o to, ze mam regulator od KTMa 3-fazowy, schemat znajduje sie na stronie

http://zaplon.pl.tl/...R-NAPIECIA-.htm

da rade go podpasowac do hondy czy musze kupic oryg? bo ten KTMa ma 5 kabli, bede w domu to ogarne ktory gdzie idzie. chyba 2 zolte do altka, czerwony zielony i czarny na instalacje czy jakos tak

 

 

pzdr

 

 

p.s.

jak sobie robie to ciezkie moto to czasami je klade na boku silnika, na grubym styropianie. mam wtedy moto pod kątem ok 30-45 stopni i sie fajnie robi np dekle od sprzegla czy rury poprawia.

wczoraj mi kumpel powiedzial zeby tak nie przechylac bo sie olej naleje do cylindrow i rozwale silnik.... prawda czy falsz, pogromcy mitów? :D wg mnie to jakas bajka typu nie odkrecaj przepustnicy jak silnik jest wylaczony bo zalejesz gaznik

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLIK

Tutaj Adam opisał przewody. Jak masz trójfazowy to trzy przewody na regler ze statora.

Jak przechylisz motocykl pod kątem 45 stopni to niby jak ma Ci się wlać ten olej do cylindra.

Sam tak czasami robię jak ściągam dekiel, żeby olej się nie wylewał. Mit obalony :icon_mrgreen:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi.

Honda daje mi 12,8V @ 5000 rpm. Mam najprawdopodobniej wadliwy regulator napięcia, tak mowil poprzedni wlasciciel. stator jest ok, sprawdzal go elektryk jakis. jeszcze musze ogarnac podpeity temat o braku ladowania, wiec tamtych porad nie piszcie.

 

chodzi mi o to, ze mam regulator od KTMa 3-fazowy, schemat znajduje sie na stronie

http://zaplon.pl.tl/...R-NAPIECIA-.htm

da rade go podpasowac do hondy czy musze kupic oryg? bo ten KTMa ma 5 kabli, bede w domu to ogarne ktory gdzie idzie. chyba 2 zolte do altka, czerwony zielony i czarny na instalacje czy jakos tak

 

 

pzdr

 

 

p.s.

jak sobie robie to ciezkie moto to czasami je klade na boku silnika, na grubym styropianie. mam wtedy moto pod kątem ok 30-45 stopni i sie fajnie robi np dekle od sprzegla czy rury poprawia.

wczoraj mi kumpel powiedzial zeby tak nie przechylac bo sie olej naleje do cylindrow i rozwale silnik.... prawda czy falsz, pogromcy mitów? :D wg mnie to jakas bajka typu nie odkrecaj przepustnicy jak silnik jest wylaczony bo zalejesz gaznik

 

Wypada dokładnie pomierzyć oporność uzwojenia na wirniku a następnie sprawdzić czy to uzwojenie nie ma przebicia na masę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro ogarne prądy i dam znac co i jak. dzisiaj caly dzien latalem az mi bateria zdechla i wracalem bez swiatel :crossy:

 

a i jeszcze jedno.

jak moto pracuje i chwyce za fajke to mnie kopie --> fajki do wymiany zapewne, co?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajka pęknięta ..wymiana ! A regulator ze strony http://zaplon.pl.tl/...R-NAPIECIA-.htm jeśli zastosujesz diody 50A i tyrystory BT152 to wytrzyma większe obciążenia jak fabryczny ---kwestia zastosowanych elementów

 

Dla pewności zmierz przy rozłączonej wtyczce czy jeden z żółtych wychodzących z silnika nie ma przejścia do masy --- jeśli będzie(nie powinno być! ) to owszem ładowanie jest ale na poziomie bardzo słabym nie ma szans na jazdę na światłach :)

Edytowane przez motodynamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz obcowzbudny to prosta piłka. Nie wiedziałem, ze taki masz więc nic o tym nie pisałem. Przy okazji robisz sobie kontrolkę ładowania. Regulator od malucha i jeden na zapas (11 zł). Ja już trzeci sezon latam na fiatowskim i zapas tylko się kurzy.

Musisz do uzwojeń dolutować diody, wyprowadzić przewody do regulatora i na kontrolkę.

Ogólnie nic trudnego.Jak mi wrzucisz foto altka z wyjętym regulatorem i tylną obudową , zdjęcie szczotkotrzymacza w dobrej jakości to Ci wszystko rozrysuję i opiszę.

Chyba, że sam sobie poradzisz z takim schematem.

KLIK

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, dzieki chlopy

sledzcie temat, wstawie foty i ogarniemy

ale ta honda zapierrrdala.. uhhh :crossy:

 

@Monter: schemat czaje, luz

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

regulator zapasowy ktory mam jest od hondy transalp i/lub hondy cbr.

oznaczenie SH538-12 1.N (12v regulator rectifier Schindengen)

kable 8:

kostka 5: 2x zielone, 2x czerwono-bialy; 1x czarny

kostka 3 3x zolty:

 

 

fabryczny ktory mam od CB ma oznaczenie SH236A-12 1.1

ma 8 kabli:

- kostka 5: 3x zolty, 1x bialy, 1x czarny

- kostka 3: 1x czerwony, 1x zielony, 1x czarny

 

pomozcie jak to podpiac, nie chce nic spalic ;)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że są po dwa to tylko są zdublowane.

Czarny plus po stacyjce, zielony na masę, czerwono biały do aku i trzy żółte do statora (nieważne w jakiej kolejności). Biały może być masą.

Najlepiej weź omomierz i sprawdź w instalacji motocykla, które piny idą na masę. Sporo to wyjaśni, chyba, ze masz schemat.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że są po dwa to tylko są zdublowane.

Czarny plus po stacyjce, zielony na masę, czerwono biały do aku i trzy żółte do statora (nieważne w jakiej kolejności). Biały może być masą.

Najlepiej weź omomierz i sprawdź w instalacji motocykla, które piny idą na masę. Sporo to wyjaśni, chyba, ze masz schemat.

 

http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CB750F%20CB900F.jpg schemat :)

wlasnie w garazu siedze i moto rozebrane wiec dzialam, zaraz pomierze ohmy

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu czerwono biały to plus po stacyjce, czarny to plus z aku a zielony to schemat odsyła do jakiejś notatki (tu mowa a przewodach z instalacji motonga).

Biały to wzbudzenie (?). Napisałeś, że kumasz ten schemat co dostałeś więc powinieneś sobie poradzić.

Poniekąd się dziwię, że jeszcze nie rozkręciłeś altka bo trzeba zobaczyć ja to tam wygląda, czy w altku jest mostek prostowniczy itp.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu czerwono biały to plus po stacyjce, czarny to plus z aku a zielony to schemat odsyła do jakiejś notatki (tu mowa a przewodach z instalacji motonga).

Biały to wzbudzenie (?). Napisałeś, że kumasz ten schemat co dostałeś więc powinieneś sobie poradzić.

Poniekąd się dziwię, że jeszcze nie rozkręciłeś altka bo trzeba zobaczyć ja to tam wygląda, czy w altku jest mostek prostowniczy itp.

 

Nie ma żadnego mostka prostowniczego, są trzy fazy i zasilanie wzbudzenia wirnika prądem stałym.

Ewentualnie pasuje tam niezniszczalny regulator z starego modelu XJ750

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden kabel byl urwany z jednego uzwojenia z alteratora do regulatora (zolty) zrobilem i dalej nie dziala.

 

alternator sprawdzil elektryk przed chwila i przejscia sa ok

zostaje nowy regulator wstawic bo ten od transalpa / CBR nie podejdzie chyba, tak mowil elektry - mowil ze musi miec schemat obu moto i wtedy mozna kombinowac, a ten wsiadl na moto i pojechal w traske. z alternatora ode mnie wychodzi 5 przewodow, a regler od CBR ma ich 3. chyba ze powiecie jak podpiac

 

pzdr

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...