Vatzeque Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Intryguje mnie pewna sprawa. Robiłem regulację luzów zaworowych.Silnik singiel CBF 250.Luz sprawdzany na jednym zaworze wydechowym wskazywał na 0,07mm, powinno być 0,15; była płytka 2,00mm.Postanowiłem włożyć płytkę 1,925mm, czyli o 0,075mm cieńszą.Po założeniu wałków, dokręceniu kluczem "dymanym", obróceniu wałem pomiar wskazuje 0,11mm i ni ch... listek 0,12mm nie chce wejść. Gdzie może być problem? Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Intryguje mnie pewna sprawa. Robiłem regulację luzów zaworowych.Silnik singiel CBF 250.Luz sprawdzany na jednym zaworze wydechowym wskazywał na 0,07mm, powinno być 0,15; była płytka 2,00mm.Postanowiłem włożyć płytkę 1,925mm, czyli o 0,075mm cieńszą.Po założeniu wałków, dokręceniu kluczem "dymanym", obróceniu wałem pomiar wskazuje 0,11mm i ni ch... listek 0,12mm nie chce wejść. Gdzie może być problem? Przed pomiarem miałeś luźny mostek na wałku rozrządu albo masz rozkalibrowany klucz dynamometryczny. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 W temacie powinno raczej być 3,5 setne;) http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Intryguje mnie pewna sprawa.Po założeniu wałków, dokręceniu kluczem "dymanym", obróceniu wałem pomiar wskazuje 0,11mm i ni ch... listek 0,12mm nie chce wejść. Gdzie może być problem?Podpowiem jeszcze jedną możliwą przyczynę, poza wskazanymi przez Piotra. Za błędną regulację może odpowiadać sam szczelinomierz. Na tym forum poruszano już temat szczelinomierzy, które bardzo często wprowadzają w błąd. Winna jest za to nie najlepsza ich jakość, a których prawdziwa grubość mierzona mikrometrem wskazuje np. 0,18 zamiast 0,15 mm. Zasada jest jedna: im tańszy szczelinomierz, tym większy może być błąd pomiaru. Jedyna rada: pomierzyć jak sprawa wygląda u ciebie i stosować wyselekcjonowany sprzęt markowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) Dodam parę faktów.Szczelinomierz jest marki SATA, sprawdzany mikrometrem, trzyma wymiary.Pomiar był robiony przy kombinacji listków różnych listków, np. 0,08 i 0,04.Inne luzy po założeniu wałków pozostały idealnie niezmienione. Jakiej marki szczelinomierze wg Was są dobre? Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez Vatzeque Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 mialem taki sam problem w tl luz miałem 0,33mm płytka była 3,00 ,dałem płytkę 2,90 i luz się nie zmienił! po 48 podejściach w końcu zastosowałem płytkę 3,08! i luz jest ok. nic nie rozumiem. reszta zaworów ok była. wszystko na klucz dynanometryczny składane niskich wartości, dobry szczelinomierz i taki kwiatki, dlatego dziś przedni gar jeszcze raz rozbieram i zobaczę co się tam dzieje po 400km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 To jest właśnie magia płytek, same płytki maja różne wymiary itp. Ogólnie temat na poemat. Miałem przypadek gdzie 5 razy zmieniałem wymiar płytki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Płytki są niezbadaną sprawą :). Czasami warstwa oleju pod płytką (np. w Suzuki GS 500) daje dziwny pomiar. Wystarczy kilka razy obrócić silnikiem i jest ok. Inna sprawa to "ubijanie" mostków. Po skręceniu (najczęściej zbyt mocnym, albo mocniejszym momentem niż było wcześniej) mostek "siada" o przysłowiową "setkę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 czyli rozumiem ze nawet jak skrecam kluczem dyna i mierze plytki itp itd to takie akcje moge miec ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Na razie czorta tak zostawię, bo maszyna musi jeździć.Teraz wiem, że jest dokręcane moim kluczem. Za kilkaset km sprawdzę sobie ponownie i zakupię garść płytek.Dzięki Panom za podzielenie się doświadczeniem. Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi