Skocz do zawartości

dźwięk przy gaszeniu motocykla


FhissT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika. Koszt naprawy ~2tys zł pod warunkiem taniego zakupu części. Przy naprawie warto też wymienić dwie połączone na sztywno zębatki na takie same, ale połączone na sprzęgle. One przekazują obrót rozrusznika na wianek z kłami i bieżnię zębatki sprzęgła jednokierunkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, przy starcie kręci elegancko, żadnych niepokojących dźwięków... na http://yamaha-dragstar.pl/index.php pisałeś że łomoty pojawiły się wcześnie, wiec nie powinny zwiastować szybkiego padnięcia tego, powiedzmy sobie szczerze, je**nego sprzęgło rozrusznika?

puki co nie mam możlwości przeprowadzenia dodatkowej naprawy za >2000 PLN :banghead:

Edytowane przez FhissT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w moim motocyklu ten dźwięk pojawił się już przy bardzo małym przebiegu. I nie ruszałbym tego sprzęgła, gdyby nie poważne kłopoty z uruchamianiem silnika przy wysokich temperaturach. Ostatnio zarówno na Krymie jak i w Grecji sprzęgło podczas rozruchu tłukło się takim dźwiękiem, jaki zarejestrowałeś na powyższym filmie. Tłukło i nie zasprzęglało. W Polsce czasem to się zdarzało, ale po kilku próbach silnik zapalał. Nie umiem wyjaśnić zależności temperatury powietrza i pracy sprzęgła jednokierunkowego.

 

Naprawa nie musi kosztować 2tys zł - można dwa elementy regenerować: kły w wianku wymienić, zaś bieżnię koła zębatego (jeśli nie nazbyt wytarta) przeszlifować. Pamiętam, że na forum DS-a były takie oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja także, ale DragStary mają ten jedyny szkopuł w postaci drogiego i wrażliwego rozrusznika sprzęgła, który każe przysłuchiwać się każdemu zgrzytnięciu...

może ktoś jeszcze coś podpowie...

Edytowane przez FhissT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiem wyjaśnić zależności temperatury powietrza i pracy sprzęgła jednokierunkowego.

Gesty zimniejszy olej , powodowal wieksze opory i slizganie sie sprzegielka , jesli oczywiscie na zimno mial problemy , a na cieplo bylo ok.

 

 

 

Ja napisze to samo co _Monter_ , wiekszosc motocykli ktore znam gasna w podobny sposob. Dochodzi do odbicia kompresji i zablokowania sprzegielka rozrusznika - imho normalne zjawisko.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za odpowiedzi...!! :flesje:

żeby nie te sprzęgło drag stary były by praktycznie bezawaryjne, ale cóż, o dziwo yamaha nie była w stanie rozwiązać tego problemu, znanego juz od czasów virago 1100, sprzeglo rozrusznika nie wyleczylo sie z choroby wieku dzieciecego :icon_razz:

a moze to jakis rodzaj marketingu strategicznego żeby ruch w interesie był... :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...