szef100 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam mam parę pytań odnośnie mojego motorka z 1957r1czy to WFM czy WSK?Nr ramy S033352nr silnika 150888 2 czy org. lakier to siwy?3 czy trzeba wymienić?4czy zostawić te dziwaczne tłumiki? oto link do zdjęć obejrzyjcie je wszystkieWFMsą 2 strony Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez szef100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasyno Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) zależy który rok bo pierwsze modele nie były nazywane wsk tylko wfm tez mam własnie i u mnie to jest wfm nie wsk i jak tak patrze to chyba to będzie wfm-ka u Ciebie również dla mnie to kolor czarny . Jeżeli chcesz odremontować i mieć np żółte tablice to musisz zachować w oryginale a jak nie to rób co chcesz Edit: to na bank jest wfm-ka sory ale nie za uwarzyłem rocznika Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez Lukasyno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) Jesssu, przeciez pisze na tabliczce znamionowej jak byk-WSK, po 2)trudno okreslic, w tych wczesnych rocznikach były zielone,szare i pózniej czerwone, czarnych nie spodkałem3)Nie wiem co chcesz wymieniac4)tłumiki sa beznadziejne, chyba ze bardzo ci sie podobaja to zostaw, choc orginalnie były rybki, ale nie wiem do którego roku, mniej wiecej około 57-8 zaczeli robic swoje silniki. Po kolei. WSK Swidnik od mniej wiecej 56 roku zaczeła składac WFM wszystko było takie samo, nawet silnik ten sam co WFM- ze skosna głowica, potem ok. 58 włozyli nowy silnik taki z kwadratowym cylindrem znany z WSK do dzis(z drobnymi zmianami) wtedy zmienili bak, boczki i tłumik, a od 60 r zaczeto pakowac w rame WFM zawieszenie z tłumieniem olejowym inne amory z tyłu i koła z pełnymi piastami to wersja M06 Z itd. dokładniejsze dane znajdziesz w googlach. Wpisz WSK M06. Wszystko.Powinien wygladac mniej wiecej tak:http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_wsk_m06/wskm06-01.jpghttp://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_wsk_m06/wskm06-04.jpg Czemu nikt nie uzywa googli????http://www.kdk.pl/archi/bb_05_automobilista.htmhttp://gielda.scigacz.pl/WSK,M,06,z,1957roku,M1080012.htmli tak dalej.... Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez granat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Na tabliczce wyraźnie "Świdnik" więc to WSK! W roku 57 produkowali je równocześnie z WFM ( od 51r).Wydechy kombinowane, powinien być 1 po stronie prawej, lakier raczej do niczego, nieoryginalna manetka gazu, chlebaki... Nie wiem, :mellow: jakieś dziwne. Trójkątnych osłon nie powinno być w tym modelu, tak mi się wydaje.Lampa tył nie wiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Jak ci sie wydaje to spójrz wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Lampa tył nie wiem ... np: junak Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Już się dokształciłem... A te chlebaki z przetłoczeniami, pierwszy raz takie widzę. Chyba że to jakiś tiuning poprzedniego właściciela... Co wskazywało by tylko na ich niewłaściwe zamocowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Seba nie wprowadzaj zametu, lampy od WFM i Junaka nie były identyczne, mało tego były rózne, przykład:SHL M04/05 bardzo wczesne WFM i WSK bez akumulatora i licznika : http://allegro.pl/lampa-tylna-krysztalek-shl-m04-shl-m05-wfm-m06-i1562656248.htmlWFM, wczesna WSK: http://allegro.pl/wfm-m06-wsk-shl-junak-lampa-tyl-tylna-super-cena-i1545811479.htmlJunak,SHL M11 WSK lata 60-te: http://allegro.pl/junak-wsk-wfm-shl-nowa-lampa-tylna-i1549518367.htmla tu WSK 125-175 lata 80-te: http://allegro.pl/gmoto-nowa-polska-lampa-tyl-junak-wsk-wfm-shl-i1563043700.htmlSHL Gazela WSK przejscówka lata 75/80: http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-shl-gazela-osa-wsk-wfm-1968-ladna-i1556039183.htmli juz tego nie mylic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 co do puszek narzędziowych to taki tuning poprzedniego właściciela i są odwrotnie przymocowane poszukałem trochę informacji i znalazłem tą stronę wsk czy dane na tej stronie są właściwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Dobrze ze Granat trzymasz tu reke na pulsie bo wyobraznia ludzka nie ma granic :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 ojej przecież dałem "np:" bo na pewno te lampy wystempowały też w innych motocyklach .M07przejściówkaprzejściówkaM10 No granat od czego ta lampa Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 (edytowane) nie jestem granat ale powiedział bym że od nowszego modelu WFM ponieważ identyczną lampę tylną ma WFM mojego Ojca. Jego WFM JEST Z 1965r. Z tego co zrozumiałem z tamtej stronki co podałem w poprzednim poście to mam można powiedzieć unikatowy motorek. Aco do lampki to chyba taka powinna być lampka a waszym zdaniem jest to WSK szara bo moim jest. Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez szef100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Przeciez juz zostalo uzgodnione ze jest to na 100% WSK, a czy szara czy czarna, zielona czy czerwona to juz kwestia tworczosci poprzednich wlascicieli. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Witam mam parę pytań odnośnie mojego motorka z 1957r1czy to WFM czy WSK?Nr ramy S033352nr silnika 150888 2 czy org. lakier to siwy?3 czy trzeba wymienić?4czy zostawić te dziwaczne tłumiki? Mam WSK dokładnie z tego samego rocznika. Motorek zrobiłem prawie oryginalnie, poniżej jego fotka.Twój egzemplarz jest po pseudo-tuningu. Wydech oczywiście przerobiony, powinien być pojedynczy. Puszki są zamocowane odwrotnie i dodano im te paski, które prawdopodobnie są naklejane lub przykręcane. Tylna lampa jest od dużo późniejszego modelu, u ciebie powinna być tłoczona z blachy, z pojedynczą żarówką pozycyjną. Trójkątne blachy też nie są właściwe. Amortyzatory tylne są zaczepione nie w rym miejscu co trzeba. Na fotkach nie widać silnika, ale właściwy był robiony przez WFM i na kapie sprzęgłowej nosił napisy producenta. Generalnie ten model WSK był prawie całkowicie zbieżny z WFM, a różnił się tylko malowaniem i oznaczeniami producenta. Barwa, to praktycznie trzy możliwości:czarna (prawdopodobnie taka była twoja), niebieska lub zielona. Szarych o ile wiem nie robiono w 1957 roku, tylko we wcześniejszych latach.Dla tego rocznika charakterystyczny jest przedni błotnik. Jeśli ma uchwyty na przednią tablicę, umieszczoną nad nim (widać to w moim egzemplarzu), to motocykl jest z początku rocznika. Jeśli na błotniku nie ma mocowań, to jest to wyrób z końca roku, lub posiada zmieniony błotnik. Fotka drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 błotnik jest z mocowaniami co do silniczka to mam identyczny co twoja tylko jest rozebrany na części, wał poszedł do regeneracji a cylek do szlifu. Moja WSK jest na 100% siwa każdy komu ją podaże mówi że jest siwa,ponieważ jest biały podkład siwy kolor,czarny kolor, więc to musi być siwa WSK. na tej stronie WSK pisze Kolory WFM 1955-1957:-zielony(pierwsze egzemplarze)-szary-wiśniowy(czerwony-wersje jubileuszowe, defiladowe)-kremowy(bardzo rzadka wersja)-czarny Kolory WSK z lat 1955-1957:-zielony-czarny-niebieski( w roku 1957r. wprowadzono ten kolor. Wyprodukowano w tym roku, w tym kolorze jednak niewiele egzemplarzy)-szary(bardzo nieliczne egzemplarze, ale jednak występowały. Do naszych czasów zachowało się tylko kilka egzemplarzy motocykli WSK w takim kolorze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.