Mateo1985 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Witam ! Z uwagi na fakt, że jestem średniozaawansowanym motocyklistą mam pytanie do Was koledzy jako do znawców tematu. Mam Yamahe WR450 z 2008 r. Wszystkie dotychczasowe przeglądy robiłem w autoryzowanym serwisie, Niestety skończyła mi się już gwarancja i ze względy na koszty jasną sprawą jest, że takie rzeczy jak wymiana oleju, klocków itp mam zamiar zacząc robić sam. - Pierwsze podstawowe pytanie jakie mi się nasuwa to jaki olej NAJLEPIEJ wlać po zimie przed sezonem ? - Na co zwrócić szczególną uwagę przed pierwszym wyjazdem ?- Zmienić płyn w chłodnicy ? Może macie jakieś sugestie dotyczące mojej WRki.Dzięki z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Olej lej taki sam jaki był lany do tej pory, płyn możesz zmienić bo to nie wielki pieniądz. Na co zwrócić uwage ? Hmm na stan kół, czy jest powietrze w kołach i czy jest odpowiednie cisnienie, czy hamulce działają, możesz zobaczyć rolgaz płynnie i lekko chodzi, tak samo klamka sprzęgła, wypadało by wyczyścić i naoleić filtr powietrza, nasmarować łańcuch i chyba to tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo1985 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Dzięki kolego za podpowiedź. Mam jeszcze pytanie dotyczące oleju do WRki. czy polecalibyście MOTUL 7100 czy moze lepiej IPONE. Bo z tego co się orientuje najlepszy jest MOTUL a w sklepie bardzo się starali sprzedać mi IPONE. Macie może jakieś zdanie na ten temat ?Ile powinno wejść oleju do silnika ? bo mam sprzeczne informacje że od 0,9 - 1,4 l. ?Jak najlepiej dostroić zawieszenie do jazdy po lesie ? Ile powietrza zalecalibyście nabijać do kół przód/tył ?Z góry dzięki za info. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 No akurat tutaj jesteś w błędzie, bo IPONE to jeden z lepszych oleji do crossówek, szkoda że cena jest spora. Co do ilościu oleju to sciagnij sobie oryginalną serwisówkę stąd >> klik << . Co do ustawień zawieszenia to ustaw je na fabryczne nastawy i wtedy będziesz wiedział czy potrzeba twardszy czy miększy zawias. Ciśnienie w kołach ustawia się w okolicach jednej atmosfery. Mniejsze ciśnienie na miękki teren , większe na twardy teren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo1985 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 No to widzisz szkoda, bo zalałem właśnie motulem 7100. za 5 bakow zmienie na IPONE. A masz jakieś sugestie co do płynu do chłodnicy ? Jaki najlepszy będzie do WR ? Aha i najważniejsze. Przy moto jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Sprawdza się na wkręconym bagnecie czy tylko przyłożonym do gwintu(bez wkręcania)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Jak sprawdzic olej bedziesz mial w serwisowce z linki ktory dalem wczesniej. Do chłodnicy mozesz zalac wszystko co nadaje się do stosowania z aluminiowymi chłodnicami, ja do siebie leje borygo np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molza Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 hej w poszukiwaniach moto zauważyłem ze na Allegro jest straszna posucha jesli chodzi o wr450F miedzy rokiem 2005 a 2008...np.po stronie Suzuki Drz400 jest tego znacznie wiecej...moze roczniki yamaszek są nadal u userow i nikt nie chce sie ich pozbywać?pytam bo szukam coś dla siebie własnie pomiędzy tymi dwoma typami. z tego ze strasznie trudno o DRZ 400S w tych rocznikach miałem nadzieje na alternatywę w postaci WR450F...jednak nie wiem czy to nie za duża bestia jak na przesiadke z 50ccm yamaha DT...zbyt młody to już nie jestem i dużo nie waze 72kg, wiec moze 250ccm?z drugiej strony chętnie bym sie gdzies z kimś ustawił przymierzyć na żywca do tych pojemności...jak ktoś z kolegów dysponuje czasem i checiami z okolic Warszawy.p.sdla mnie motor to bedzie inwestycja na conajmniej 4lata i nie zamierzamgo przez ten czas zmieniać a jeździć bede w sezonie codziennie do robotyi dwa wkndy w miesiącu po blotach strumieniach lasach w promieniu 130km...co poradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 tylko że wr450f to nie jest dual sport i napewno nie jest alternatywą dla drz400S ..........to moto ma wymianę oleju co 500-800km, kontrole luzów zaworów co tyle samo, twarde siedzenie i generalnie to jest hard enduro do pałowania po polach a nie dojazdu do pracy..... hard enduro do normalnej eksploatacji to poroniony pomysł, wykończy cie serwisem, brakiem komfortu przy podróżowaniu przy asfalcie, skrzynia też jest innaczej zestopniowana i ciężko uzyskać jakiś sensowny kompromis między vmaxem a ,,mocą w terenie'' (no wyjątkiem są może potwory typu sxc625 czy xr650r :D ) pozatym w porównaniu do drz400s to wr450f będzie bardzo mocna :D nie ma rzeczy uniwersalnej ale do twoich zastosowań koniecznie dual sport jeśli masz parcie na 1 motocykl......chociaż zadowalającego kompromisu i tak ciężko będzie ci osiągnąć.......założysz szosowe opony to na byle błotku będziesz robił slidy i co chwila leżał, przejazd przez piach będzie horrorem........założysz kostki to zobaczysz jak beznadziejnie sie asfaltu trzymają, jak ,,wyją'' przy wyższych prędkościach, jaką mają lipna skuteczność hamowania na mokrym asfalcie i jak szybko sie drą........... ja to mając budżet 10-15tys kupiłbym wypierdka 125-250 założył szosowe opony kuferek, seryjne zębatki, i tym do roboty a za resztę kasy kupił drugie moto do latania w teren.......np xl350/600 +xr600 i już mieścisz sie w budżecie......z suzuki to dr600/650 +drz400E.......xt600+wr450f/ttr 600........klr650+klx250/300......... na asfalcie przy spokojnej jeździe dual sport zużywa sie bardzo powoli, jakby taką xt600 jeździć tylko po asfalcie do tego dosyć spokojnie to pewno i 100tys bez remontu jest osiągalne......a w teren będziesz miał moto bez kompromisów na czysto offroadowych oponach, terenowym przełożeniu, lekkie, ostre........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 albo drz supermoto do roboty +koła enduro na weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo1985 Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Panowie a wiecie może ile jest śrób spustowych oleju w Yamaha r450 2008 żeby w 100 % wymienić olej ?Ile wchodzi płynu do chłodnicy w tym motocyklu ?Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Dwa korki są do spuszczania oleju. Dodam jeszcze od siebie tak poza tematem żebyś dbał o naciąg szprych i sprawdzał je przed wyjazdem, bo jak są luźne to koło można łatwo pokrzywić, a naprostować już tak łatwo nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo1985 Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 No widzisz cenna rada, Mozna sprawdzic naciag szprych samemu czy pozostaje wizyta u jakiegos specjalisty ? Mam jeszcze pytanie dotyczace wymiany płynu chłodniczego ? Czy przy zmianie jest niezbedne odpowietrzenie układu ? AHa i byłem w sklepie i "ubrano" mnie w płyn chłodniczy IPHONE. wydaje mi się że jest koloru niebieskiego, natomiast od samego początku moja WRka była zalana płynem zielonym, czy jest to jakaś różnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 No widzisz cenna rada, Mozna sprawdzic naciag szprych samemu czy pozostaje wizyta u jakiegos specjalisty ? Mam jeszcze pytanie dotyczace wymiany płynu chłodniczego ? Czy przy zmianie jest niezbedne odpowietrzenie układu ? AHa i byłem w sklepie i "ubrano" mnie w płyn chłodniczy IPHONE. wydaje mi się że jest koloru niebieskiego, natomiast od samego początku moja WRka była zalana płynem zielonym, czy jest to jakaś różnica ?Można sprawdzić, po prostu weź za szprychę i tak "średnio mocno" próbuj nią poruszyć, jak jest luźna to trzeba dociągnąć, ale tylko tyle żeby nie miała luzu, i ani pół obrotu więcej bo pokrzywisz koło. Co do płynu to bez różnicy, ja jeżdżę na zwykłym petrygo za 10zł litr i nic się nie dzieje, podejrzewam że IPONE było spoooro droższe :biggrin: Ale ogólnie to nie ma różnicy , byle byś raz w sezonie płyn wymieniał, ja tak zawsze robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateo1985 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Juz moj moto po "przegladzie". wszystko powymieniane i gotowe do jazdy. Mam tylko jeszcze pytanie dotyczace wymiany oleju. Dobrze rozgrzalem moto, spuscilem ze wszystkich srob okolo.1.1-1.2 l. Dolalem 1.1 i na wskazniku jest ok w samym srodku . nie wiem czy jeszcze dolewac czy zostawic jak jest. Oprocz tego wr daje niezle rade. Polecam. Dzieki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Z filtrem zalecane jest 1L ale nic nie powinno się dziać jak zostawisz obecny stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.