Złoty Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 witajcie, w swoim kawasaki 636 2003 rok zmienialem rozrzad do tego napinacz i slizgi.rozrzad byl juz ustawiony , zostało zalozyc tylko napinacz,zostawilem to sobie na nastepny dzien, rano przyszedlem do garazu i zamawiast zalozyc napinacza to zlozylem cale moto i przekrecilem rozrusznikiem, trwalo to sekunde. teraz po wykreceniu swiec, nie moge przekrecic rozrzadem do znakow tylko blokuje sie w pewnym momencie. sadze ze ktorych z zaworow dostaw tlokiem i skrzywil sie. da sie to jakos sprawdzic bez rozbierania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Odkręć dekielek od impulsatora, weź odpowiedni długi klucz nasadowy i grzechotkę, i na odkręconych świecach spróbuj dokonać pełnego obrotu wałem, jeśli dalej jest opór, to coś blokuje i na 99% zawór blokuje dojście tłoka/tłoków do GMP. Bez napinacza nie ma siły, żeby nie przeskoczył. Swoją drogą ładną gafę strzeliłeś. Jak chcesz zobaczyć, który to zawór, to ustaw wał do miejsca w którym się zablokował, odkręć pokrywę wałków rozrządu i patrz po krzywkach które zawory są otwarte. Może to naświetlić jakiś wstępny obraz, ale jak jest zgięty zawór to krzywka może być w górnym położeniu ale zawór bedzie nadal otwarty i będzie blokował obrót. Moim zdaniem bez odkręcania głowicy nie nareperuje tego. Możesz jeszcze sprawdzić czy ślizg gdzieś nie blokuje. Spróbuj znów ustawić na znaki jeżeli się da i zobacz czy się zgadza, jeśli tak to szukaj gdzie indziej Aaaa no i jeszcze jedno. Jak silnik nie odpalił to nie sądzę, że rozrusznik miałby taką siłę, że połamałby gniazdo zaworowe, więc może uda się to tanim kosztem naprawić, wymianą jednego lub więcej zaworów. Zapamiętaj tylko, żeby teraz nie kręcić rozrusznikiem, bo jak skruszyło się gniazdo zaworowe to opiłki porysują ci tuleje i będzie nie wesoło. Lepiej chuchać na zimne :) I głowa do góry :) -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Zdejmij wałki i wtedy obracaj wałem. Jak Ci zablokuje to zdejmuj głowicę i zmieniaj zgiety (te) zawór (ry).Tutaj nie nafikasz. Pewnie już zapamietasz na całe życie tą lekcję :icon_biggrin:. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Zdejmij dekiel zaworow i zobacz co jest grane. Jesli ktorys zawor bedzie krzywy i caly czas otwarty to bedziesz widziec - ew po luzach dojdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Zdejmij dekiel zaworow i zobacz co jest grane. Jesli ktorys zawor bedzie krzywy i caly czas otwarty to bedziesz widziec - ew po luzach dojdziesz.Jak urwało główkę to nie zobaczy. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Sezon się zaczyna i nie wiem czy jest sens się grzebać skoro przyczyna jest na 99% znana. Ja sprawdziłbym tylko czy jest na znakach, jeśli nie, to od razu odkręciłbym głowice, okupował alledrogo.pl, szukał jakiejś kompletnej głowicy bądź na części i zamówił uszczelkę pod głowice, składał i latał. Chłop się wykosztował na łańcuszek i napinacz więc taniej wyszłoby zakupić same zawory. Uszczelka powinna kosztować w granicach 160zł w serwisie, bynajmniej do swojej tak płaciłem. Jak mi strzelił rozrząd przy 5tys/obr to miałem pokancerowany tłok, jeden złamany zawór, rozwalone gniazdo zaworowe i jeden zawór wygięty. W sumie dwa ssące dostały. Więc sam rozrusznik powinien nieznacznie wygiąć zawór. Więc myślę, że w 2-3stówkach powinno się wszystko zamknąć http://allegro.pl/glowica-kawasaki-zx636r-zx-636-r-zxr-03-04-r-i1551282789.html Przekładasz i się śmiejesz. Jeszcze z ceny zbijesz pewnie. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Grzester -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 lekcje na pewno zapamiętam, jełop ze mnie straszny aż wstyd się przyznać do takiego zonka:( jutro pewnie odkręcę głowice.Myślicie ze lepiej kupić cała drugą głowice czy może krzywe zawory wymienić? nigdy nie przerabiałem tematu także czekam na rady ;) swoja drogą to od razu przy odkręcaniu głowicy przydało by się ją splanować i dotrzeć gniazda zaworowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Rozumiem, że masz na myśli zawory, bo ta głowica jest "lekko" uszkodzona :icon_biggrin:.Nie zmienia to faktu, że wypada najpierw zdjąć swoją zanim zacznie robić się zakupy..Jak zdejmiesz to wrzuć foty.Sprawdź co serwisówka mówi o planowaniu i docieraniu :wink:. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) No napisałem, że się chłop wykosztował więc taniej byłoby kupić ta po strzale i wyciągnąć z niej zawory. Musisz zobaczyć czy gniazda są ok, ale na 99% będą ok więc na twoim miejscu same zawory bym zmieniał bo po co dawać 4stówy za kompletną głowice + 100 za planowanie czy ile oni tam biorą. Bo splanować trza jak kupisz drugą :) Tylko oczywiście wcześniej sprawdź swoją :)Dzwoń do tego typa, że dajesz mu 5dych, zamawiaj uszczelkę składaj i korzystaj :) Jak będzie s*ał żarem to powiedz, że aluminium jest po 5,50zł i nikt mu więcej nie da :) Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Grzester -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Odkręć dekielek od impulsatora, weź odpowiedni długi klucz nasadowy i grzechotkę, i na odkręconych świecach spróbuj dokonać pełnego obrotu wałem, jeśli dalej jest opór, to coś blokuje i na 99% zawór blokuje dojście tłoka/tłoków do GMP. Bez napinacza nie ma siły, żeby nie przeskoczył. Swoją drogą ładną gafę strzeliłeś. Jak chcesz zobaczyć, który to zawór, to ustaw wał do miejsca w którym się zablokował, odkręć pokrywę wałków rozrządu i patrz po krzywkach które zawory są otwarte. Może to naświetlić jakiś wstępny obraz, ale jak jest zgięty zawór to krzywka może być w górnym położeniu ale zawór bedzie nadal otwarty i będzie blokował obrót. Moim zdaniem bez odkręcania głowicy nie nareperuje tego. Możesz jeszcze sprawdzić czy ślizg gdzieś nie blokuje. Spróbuj znów ustawić na znaki jeżeli się da i zobacz czy się zgadza, jeśli tak to szukaj gdzie indziej Aaaa no i jeszcze jedno. Jak silnik nie odpalił to nie sądzę, że rozrusznik miałby taką siłę, że połamałby gniazdo zaworowe, więc może uda się to tanim kosztem naprawić, wymianą jednego lub więcej zaworów. Zapamiętaj tylko, żeby teraz nie kręcić rozrusznikiem, bo jak skruszyło się gniazdo zaworowe to opiłki porysują ci tuleje i będzie nie wesoło. Lepiej chuchać na zimne :) I głowa do góry :) Toś ku*wa doradził. Nie zdejmuj jeszcze głowicy, nie powinny się pogiąć do przekręcenia rozrusznikiem. Zdejmij wałki, złóż rozrząd normalnie, sprawdź LEKKO kręcąc wałem czy nic się nie blokuje i sprawdź luzy. Zapewne się łańcuch zablokował. Podstawowa zasada- choćbyś padał na ryj to zawsze przed odłożeniem roboty na później wlej olej i wkręć napinacz :D Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Greedo Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swirzy82 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Odkręć dekielek od impulsatora, weź odpowiedni długi klucz nasadowy i grzechotkę, i na odkręconych świecach spróbuj dokonać pełnego obrotu wałem, jeśli dalej jest opór, to coś blokuje i na 99% zawór blokuje dojście tłoka/tłoków do GMP. Bez napinacza nie ma siły, żeby nie przeskoczył. Swoją drogą ładną gafę strzeliłeś. Jak chcesz zobaczyć, który to zawór, to ustaw wał do miejsca w którym się zablokował, odkręć pokrywę wałków rozrządu i patrz po krzywkach które zawory są otwarte. Może to naświetlić jakiś wstępny obraz, ale jak jest zgięty zawór to krzywka może być w górnym położeniu ale zawór bedzie nadal otwarty i będzie blokował obrót. Moim zdaniem bez odkręcania głowicy nie nareperuje tego. Możesz jeszcze sprawdzić czy ślizg gdzieś nie blokuje. Spróbuj znów ustawić na znaki jeżeli się da i zobacz czy się zgadza, jeśli tak to szukaj gdzie indziej Aaaa no i jeszcze jedno. Jak silnik nie odpalił to nie sądzę, że rozrusznik miałby taką siłę, że połamałby gniazdo zaworowe, więc może uda się to tanim kosztem naprawić, wymianą jednego lub więcej zaworów. Zapamiętaj tylko, żeby teraz nie kręcić rozrusznikiem, bo jak skruszyło się gniazdo zaworowe to opiłki porysują ci tuleje i będzie nie wesoło. Lepiej chuchać na zimne :) I głowa do góry :) Toś ku*wa doradził. Nie zdejmuj jeszcze głowicy, nie powinny się pogiąć do przekręcenia rozrusznikiem. Zdejmij wałki, złóż rozrząd normalnie, sprawdź LEKKO kręcąc wałem czy nic się nie blokuje i sprawdź luzy. Zapewne się łańcuch zablokował. Podstawowa zasada- choćbyś padał na ryj to zawsze przed odłożeniem roboty na później wlej olej i wkręć napinacz :D...dokladnie...ustaw rozrzad na nowo i sprawdz luzy i mozesz pokrecic troche(jesli sie bedzie krecic)z wkreconym zegarem-jesli bedzie kompresja na garach to wg. mnie skrecaj i pal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Toś ku*wa doradził.Nie zdejmuj jeszcze głowicy, nie powinny się pogiąć do przekręcenia rozrusznikiem. Zdejmij wałki, złóż rozrząd normalnie, sprawdź LEKKO kręcąc wałem czy nic się nie blokuje i sprawdź luzy. Zapewne się łańcuch zablokował. Podstawowa zasada- choćbyś padał na ryj to zawsze przed odłożeniem roboty na później wlej olej i wkręć napinacz :D Napisałem wyraźnie, żeby najpierw spróbował ustawić na znaki. Jeśli zawór nie jest zgięty, w co wątpie to to pomoże i nic nie trzeba będzie robić. A przecież, może być tak nieznacznie zgięty, że tłok pójdzie go GMP ale zawór bedzie nadal delikatnie odgięty i nieszczelny. ...dokladnie...ustaw rozrzad na nowo i sprawdz luzy i mozesz pokrecic troche(jesli sie bedzie krecic)z wkreconym zegarem-jesli bedzie kompresja na garach to wg. mnie skrecaj i palChłop ustawi wszystko na nowo, i jak zawór nadal będzie krzywy, zakręci się zastanów co się stanie i ile to będzie kosztowało. Powróce do stwierdzenia monteraZdejmij wałki i wtedy obracaj wałem. Jak Ci zablokuje to zdejmuj głowicę i zmieniaj zgiety (te) zawór (ry).Tutaj nie nafikasz. Pewnie już zapamietasz na całe życie tą lekcję :icon_biggrin:. Jak tak zrobi to będzie miał pewność, wszystkie zawory wtedy będą zamknięte i zobaczy czy uda się wykonać obrót -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) Toś ku*wa doradził.Nie zdejmuj jeszcze głowicy, nie powinny się pogiąć do przekręcenia rozrusznikiem. Zdejmij wałki, złóż rozrząd normalnie, sprawdź LEKKO kręcąc wałem czy nic się nie blokuje i sprawdź luzy. Zapewne się łańcuch zablokował. Podstawowa zasada- choćbyś padał na ryj to zawsze przed odłożeniem roboty na później wlej olej i wkręć napinacz :D Napisałem wyraźnie, żeby najpierw spróbował ustawić na znaki. Jeśli zawór nie jest zgięty, w co wątpie to to pomoże i nic nie trzeba będzie robić. A przecież, może być tak nieznacznie zgięty, że tłok pójdzie go GMP ale zawór bedzie nadal delikatnie odgięty i nieszczelny. ...dokladnie...ustaw rozrzad na nowo i sprawdz luzy i mozesz pokrecic troche(jesli sie bedzie krecic)z wkreconym zegarem-jesli bedzie kompresja na garach to wg. mnie skrecaj i palChłop ustawi wszystko na nowo, i jak zawór nadal będzie krzywy, zakręci się zastanów co się stanie i ile to będzie kosztowało. Powróce do stwierdzenia monteraZdejmij wałki i wtedy obracaj wałem. Jak Ci zablokuje to zdejmuj głowicę i zmieniaj zgiety (te) zawór (ry).Tutaj nie nafikasz. Pewnie już zapamietasz na całe życie tą lekcję :icon_biggrin:. Jak tak zrobi to będzie miał pewność, wszystkie zawory wtedy będą zamknięte i zobaczy czy uda się wykonać obrót Moim zdaniem nic sie nie zgieło wałki sa źle ustawione jak zdejmiesz rozrzad w sprawnym silniku to kręcąc samym walem bedzie blokowaćKolego ustaw na znaki weź klucz i wyczuciem obracaj klika razy ręką jesli nie bdzie zadnych oporów i dzwieków wydaje mi sie że jest ok Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 jak zdejmiesz rozrzad w sprawnym silniku to kręcąc samym walem bedzie blokowaćjakim cudem? zawory będą pozamykane to musi zrobić obrót ściągnięcie wałków = wyłączenie pracy głowicy, sprężyny utrzymują zawory zamknięte -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Toś ku*wa doradził.Nie zdejmuj jeszcze głowicy, nie powinny się pogiąć do przekręcenia rozrusznikiem. Zdejmij wałki, złóż rozrząd normalnie, sprawdź LEKKO kręcąc wałem czy nic się nie blokuje i sprawdź luzy. Zapewne się łańcuch zablokował. Podstawowa zasada- choćbyś padał na ryj to zawsze przed odłożeniem roboty na później wlej olej i wkręć napinacz :D Napisałem wyraźnie, żeby najpierw spróbował ustawić na znaki. Jeśli zawór nie jest zgięty, w co wątpie to to pomoże i nic nie trzeba będzie robić. A przecież, może być tak nieznacznie zgięty, że tłok pójdzie go GMP ale zawór bedzie nadal delikatnie odgięty i nieszczelny. ...dokladnie...ustaw rozrzad na nowo i sprawdz luzy i mozesz pokrecic troche(jesli sie bedzie krecic)z wkreconym zegarem-jesli bedzie kompresja na garach to wg. mnie skrecaj i palChłop ustawi wszystko na nowo, i jak zawór nadal będzie krzywy, zakręci się zastanów co się stanie i ile to będzie kosztowało. Powróce do stwierdzenia monteraZdejmij wałki i wtedy obracaj wałem. Jak Ci zablokuje to zdejmuj głowicę i zmieniaj zgiety (te) zawór (ry).Tutaj nie nafikasz. Pewnie już zapamietasz na całe życie tą lekcję :icon_biggrin:. Jak tak zrobi to będzie miał pewność, wszystkie zawory wtedy będą zamknięte i zobaczy czy uda się wykonać obrót Moim zdaniem nic sie nie zgieło wałki sa źle ustawione jak zdejmiesz rozrzad w sprawnym silniku to kręcąc samym walem bedzie blokowaćKolego ustaw na znaki weź klucz i wyczuciem obracaj klika razy ręką jesli nie bdzie zadnych oporów i dzwieków wydaje mi sie że jest ok Totalny stek bzdur pisany przez człowieka nie mającego ŻADNEGO pojęcia o mechanice silnikowej.Proszę Cię nie pisz więcej takich porad. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi