Skocz do zawartości

Ile kosztuje utrzymanie supermoto?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W weekend widziałem grupkę wariatów w akcji na SM i spodobało mi się, ale nurtuje mnie kwestia finansowa.

Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje utrzymanie motocykla supermoto (np. xt660 lub DRZ400). Słyszałem że "single" są mało wytrzymałe i wymagają remontu co sezon przy takiej jeździe. Dodatkowo dolewanie oleju "co kilka baków" też mnie nie kręci (o tym przeczytałem w temacie o DRZ). Jak często "siadają" amortyzatory? Napiszcie proszę ile kosztuje szacunkowo utrzymanie supermoto w ciągu sezonu, nie licząc paliwa.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im bardziej katujesz tym bardziej się zużywa co nie?

 

Modele o których wspomniałeś są chyba najbardziej wytrzymałe i najmniej obsługowe tzn. dolewasz olej jak brakuje, sprawdzasz napęd i lejesz zupe to tyle co w każdym innym motocyklu. No i inspekcja luzów zaworowych ale to zależy ile kilometrów w sezonie robisz i na jakich obrotach. Bo możesz raz na sezon sprawdzić zawory lub np. kilka razy na sezon ale na szczęście to prosta procedura w DRZ a w XT to nie trzeba tam zaglądać zbyt często.

 

Najlepiej ściągnij sobie manuala w PDF-ie poczytaj i będziesz wiedział co i jak często należy robić przy motocyklu.

 

a jeżeli chcesz poszaleć to wybierz DRZ-tke bo lekka i poręczna a XT to już kawał klamota i w supermoto się raczej nie zabawisz takim kowadełem mówie ogólnie że motocykl tylko jest stylizowany na supermoto.

Ale do jazdy jak na supermoto się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, manuala ściągnę. Ale może jednak mi napiszecie chociaż orientacyjnie? Zakładając że kupię DRZ400, w ciągu sezonu zrobię powiedzmy 6000km, będą częste wheelie, stoppie i inne drifty :icon_biggrin: Czy zawory w DRZ reguluje się za pomocą płytek? Ile wytrzymuje zestaw napędowy przy ostrej jeździe?

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne opinie słyszałeś :D drz400SM jest zbudowany na bazie najtańszego w eksploatacji młodego dual sporta drz400s

 

olej co 6 tys km, zawory co 24tys km, spalanie 3.5-7

 

zawory regulowane płytkami..

 

drogie są supermoto zbudowane na bazie ostrych hard enduro np na bazie wr 450 czy tam exc wtedy wymiany oleju są co 1000km albo i częściej i wszystko sie szybciej zużywa...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może jakiś argument?

 

przeciw czy za :D ?? bardzo udziwniony konkstrukcyjnie, ekstremalnie drogi w utrzymaniu, jak już SM na ostro wolałbym na bazę wziąć exc 5xx albo xr 650r, niższe koszta utrzymania a wyjdzie naprawdę ostry nap****lator :D z tym że wtedy koszta utrzymania to drz400SM razy 2......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym celowal w husaberga jak o SM chodzi

 

 

Kompletna głupota zwłaszcza jeśli ktoś szuka możliwie mało obsługowego motocykla. Husabergi to wypałowane hardziory z serwisem liczonym w godzinach. Aktualnie w ofercie jest tylko FS570 kosztujący majątek. W używkach bieda.

To samo KTM (który jest właścicielem Husa), są drogie i w zasadzie na pierwszym lepszym serwisie jak powiesz, że masz to usłyszysz "a stać Cię na niego?".

 

 

Z supermłotków jest jeszcze FMX 650 ale to powietrzak z olejem co 3000KM i niektóre miały blokady

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie DRZ polecam i jak widze inni też polecają więc opinie są jednoznaczne jak widać bo o koszty utrzymania się rozchodzi w tym temacie i wytrzymałość motocykla.

 

Ja osobiście nie miałem DRZ-tki ale interesowałem się tym motocyklem więc wiem że naprawde godny uwagi i niezawodny sprzęt.

Byłem w posiadaniu LC4 640 2006 od nowości i też mogę polecić bo w rok nakulałem ok 15tyś km i nie miałem żadnych poważnych problemów z motocyklem. Fabryczna wada była taka że olej się wydostawał z pod śruby gdzie wkręcony jest kolektor do głowicy i raz ładowanie akumulatora siadło poza tym nic więcej.

Ale zaznaczam motor miałem od nowości co nie znaczy że używane w sprzedaży są bazawaryjne.

 

O problemach z DRZ400 jeżeli była pielęgnowana to nie miałem okazji usłyszeć !!nigdzie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Będę musiał przejechać się takim sprzętem i sprawdzić czy mi takie coś pasuje i co z tym dalej zrobić... Zdecydowanie nie chciałbym rezygnować ze Sprinta, a na razie mnie - biednego studenta nie stać na utrzymanie dwóch motocykli więc prawdopodobnie będę musiał się wstrzymać do czasu znalezienia lepiej płatnej pracy :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z supermłotków jest jeszcze FMX 650 ale to powietrzak z olejem co 3000KM i niektóre miały blokady

 

fmx 650 jest sporo gorsza od fabrycznego drz400SM....cięższa, wiatrołap, moc ta sama(to jest silnik dominatora ale jeszcze wykastrowany normami emisji spalin ), gorszy zawias, częstszy serwis, nieznacznie wyższe spalanie...

 

aczkolwiek to honda :D

 

drz powyżej 2003, lepszy zawias i napinacz zresztą przeczytaj temat wszystko o drz

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O problemach z DRZ400 jeżeli była pielęgnowana to nie miałem okazji usłyszeć !!nigdzie!!

Wejdz sobie na forum suzuki dr, poczytaj temat goscia o nicku Lionix, padło mu chyba wszystko co tylko moze pasc w motocyklu. I nie tylko jemu.

fmx 650 jest sporo gorsza od fabrycznego drz400SM....cięższa, wiatrołap, moc ta sama

Z tego co piszesz to wadą jest tylko wieksza waga(ale to nie enduro tylko uzytkowe supermoto więc kilogramy az tak wazne nie są), wiatrołap to nie wada(tylko nie pisz, ze sie przegrzewa), a jeśli chodzi o moc to dominator zapier... duzo lepiej niz drz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz sobie na forum suzuki dr, poczytaj temat goscia o nicku Lionix, padło mu chyba wszystko co tylko moze pasc w motocyklu. I nie tylko jemu.

 

ale ty nienawidzisz tej S-ki :D mnie sie wyglądem nie podoba ale pozatym ok :D

 

po pierwsze: poczytaj posty gościa o nicku lionix, on sam w którymś poście pisze że to nie są złe maszyny tylko jego jest jakaś felerna

po drugie: jest jedyną osobą którą znam która narzeka na drz, no drugą jesteś ty, zdecydowanej większości się podoba więc statystyka jest na plus....drz z lat 2000-2003 miały parę bolączek i wad wieku dziecięcego, xr600 z początków produkcji też miała wady(w 88 roku cylindry pokrywali nicasilem, nie było to chyba rewelacyjne rozwiązanie skoro wrócili do żeliwnej tuleji...wr400f, pierwsze exc-f i sxf, stare husqvarny no w każdej marce motocykl będący nową konstrukcją miał wady fabryczne )

po trzecie : wszystko da się zakatować.........kupie xr 650 zaleje mixolem, zrobie 4 tys km w terenie bez regulacji zaworów, katując przegrzewając a potem sprzedam tobie i jestem ciekaw czy będziesz zadowolony.......założe się że przez 2 lata eksploatacji nie ogarniesz co jest co i sprzedasz ten motocykl pełen nienawiści do niego...nie wiemy w jakim stanie lionix kupił drz, gdzieś czytałem że już jak ją kupił był jakiś problem z braniem oleju...

 

Z tego co piszesz to wadą jest tylko wieksza waga(ale to nie enduro tylko uzytkowe supermoto więc kilogramy az tak wazne nie są), wiatrołap to nie wada(tylko nie pisz, ze sie przegrzewa), a jeśli chodzi o moc to dominator zapier... duzo lepiej niz drz.

 

czyli słabszy zawias, częstsze serwisy, i wyższe spalanie w użytkowym supermoto nie są wadą ?? no nie wiem już załóżmy że mam kasy jak lodu i spalanie mi wisi, że lubię grzebać i nie przeszkadza mi regulacja zaworów co 6 tys, gdzie w drz 400s są co 12 tys, ale porównaj zawieszenie fmx z drz...........drz od 2003 ma zawias od E pełna regulacja wszystkich parametrów a fmx ma napięcie wstępne sprężyny i tyle....

 

odnośnie temperatury nie chcę sie kłóćić ale tam nie ma nawet chłodnicy oleju, ciekaw jestem jaką temperaturę ma olej w takim moto w mieście, 30 stopni w powietrzu, jak sie pałuje na gumie od świateł do świateł i przeciska przez korki....xr600 ma takie samo chłodzenie i ma problemy z temperaturą sami właściciele to mówią....drz ma 2 chłodnice +wentylator nie da sie tego zagotować.....

 

dużo ludzi zakłada do domin chłodnice oleju, dla jaj to robią czy nudzi im sie ??

 

co do zapier***ania :

 

moc FMX to 38KM przy 5750obr/min maks moment 50.2Nm przy 4500obr vmax 145km/h

drz 400SM 40 KM przy 7600obr/min maks moment 39Nm przy 6600 obr/min vmax 150km/h

 

minimalnie na niekorzyść fmx, drz ma gorszy moment, napewno ma słabszy dół.....

fmx ma skastrowany recyrkulatorem spalin i kombinacjami z dyszami silnik domina stąd tylko 38KM, pewnie jakby go odmulić to będzie mieć z 46.....

 

drz 400 S/SM dla osoby która ma średni budżet ale niewiele kasy na eksploatację, jest nieuchronny jak HIV dla taniej rumunki :D

kawasaki nie ma żadnego sensownego konkurenta dla drz400S, yamaha od biedy tt600 aczkolwiek, albo kopana z sensownym zawiasem albo e-start bez zawiasu, honda no maybe ten fmx, od biedy też xr650L, aczkolwiek podobnie jak fmx pod każdym względem ustępuje drz....

 

najmocniejsza wada drz to cena za egzemplarz powyżej 2003 raczej trzeba te 10 tys liczyć, wiadomo można kupic i za 7 tys jakiś dobity 2000, tylko żeby potem nie było płaczu......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...