V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Zmieniłem olej niestety nie pomogło jechał nim doświadczony motocyklista i tez mu stukalo chyba jednak skrzynia sie konczypozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Przeczytaj sobie watek z mechaniki o skrzyni biegow zalozony przez Yubego nie dalej jak tydzien temu -0 tam jest dokladnie wytlumaczone jak zmieniac biegi.Naucz sie tego i dopiero wowczas napisz czy dalej stuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Przeczytaj sobie watek z mechaniki o skrzyni biegow zalozony przez Yubego nie dalej jak tydzien temu -0 tam jest dokladnie wytlumaczone jak zmieniac biegi.Naucz sie tego i dopiero wowczas napisz czy dalej stuka. No wlaśnie próbowałem wiem co to jest synchoronizacja pracuje na maszanych budowlanych bez synchro i czaje o co chodziKombinowalem z ustawianiem galki biegów i klamki sprzegla To sprzeglo mi sie podejżane wydaje bo na ciepłym nie ma tego stuku przy włanczaniu a nawet jak sie kły dobrze nie ustawią to musze je popuscic i dopiero bieg wskoczyCzy oznacza to ze nie ma ono tarcia resztowego nawet po zmianie olejuJednak legendarna nie zawodnosc Hondy jest chyba mitem bynajmniej w moim przypadku :( może lepiej jak bym Suzuki kupił ale wszyscy mi to polecalipozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 50tyś na liczniku RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) Nie naprawa tego pieca nie wchodzi w gre bo wychodze z twierdzenia ze to nie bedzie to samo zreszta nie ma mi kto tego zrobic sam sie boje. Dwie ewentalnosci inny piec albo sprzedaz po sezonie albo tak za 4 miechy bo wtedy minie pól roku od rejestracjiJak na razie to tak zostanie dwójke bede wbijał przy niskich obrotachP.S A mowia ze Hondy szczególnie F3 maja cicha skrzyniepozdr Edytowane 31 Marca 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 No wiem ze lipa :/Nawiasem to wydaje mi sie ta skrzynia moze i sprzeglo ma spore luzyZe sprzedaza chodzi mi to żeby podatku nie placic w skarbowym pozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Dopuki biegi nie wylatuja to nie ma co skrzyni ruszac, stukanie moze swiadczyc o wyrobieniu samego mechanizmu przelaczania. Jeszcze raz pisze sprawdz jak biegi zmieniaja sie podczas zmiany z polsprzeglem i preloadingiem dzwigni, bo cos nie jestem przekonany ze wiesz o co chodzi.To nie ma nic wspolnego z podwojnym sprzeglem / przegazowka w samochodowej niesynchronizowanej skrzyni biegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 jak jupilem vfr to tez sie balem tej skrzyni , faktycznie pracuje dosc glosno ,ale w miare wprawy pracowala ciszej , obecnie zmiana biegow jest bezglosna - moja vfr ma 102 tys i lata jak nowa . Jak zmieniasz biegi bezzzwlocznie i bez sprzegla to tez stuka ? KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 To ja się powtórzę - co ma sprzęgło do zmiany biegów? Uszkodzone sprzęgło będzie powodowało:- ślizganie się- trudności w zapięciu jedynki- trudności w przełączeniu na luz Samą zmianę biegów można zrobić całkowicie bez sprzęgła. Jeśli wtedy skrzynia jest głośna, to znaczy, że coś jest nie tak. Ale... nie oznacza to wcale, że skrzynia się rozeci, czy nagle trzeba myśleć i wymianie całego silnika. Mója stara CB 650 miała dokładnie to samo co mówiłeś, rzadko kiedy udawało mi się cicho zmienić biez z 1 na 2. Jeździła u mnie, nastepnego właściciela, jescze następnego. Z tego co wiem, dalej jest na chodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Bez sprzegła jak sie uda to jest ciszej z 1 na 2 ale jak sie nie uda to szkoda gadaćSzczerze powiem ze niewiem co to preloadingpozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woziu Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 co mi przyszło do bani w tej chwili to podstawa całej procedury to sprawdź w jakiej kondycji masz napęd i czy w ogóle jest taki jak powinien być do tego motocykla. Zębatki, łańcuch, guma pod zębatka, luzy elementów, napięcie itp. obejrzyj wszystko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Naped ok nawet wczoraj go podciagłem zadnej poprawy Na zimnym silniku jest lepiej po rozgrzaniu z 1 na 2 makabra trzask słychac na ulicy (kumpel jechał) ogólem to nie jest zgrzytniecie tylko trzask jak stoje na 1 biegu na sprzegle i lekko go bujne go przodu zrobi sie luz na kłach i strzele ze sprzegła to tez jest takie coś zarówno na 1 jak i na 2 na 3 tez troche ciszejCholera kumpel ma horneta i tam jakoś inaczej nie tak glosno gałka ma mniejszy skok u mnie jest duzy skok regulacja nie pomga dzwigniA nie ma przypadkiem jakisc regulacji mechanizmu wodzików po odkreceniu dekla sprzegła zaraz w serwisówce popatrze jak to jest rozwiazaneOgólem czytajac posty o zmianie biegów ludzie pisza ze wali przy redukcji a umnie cisza musiał bym nie wiem co zrobic zeby przy regukcji skukłopozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 V 12 napisal:"Szczerze powiem ze niewiem co to preloading". OK to jeszcze raz.Przed zmiana biegu na wyzszy podciagasz dzwignie stopa do wyczucia lekkiego oporu.To wlasnie nazywa sie preloadingiem.Potem w jednej sekundzie robisz 3 rzeczy na jedno tempo "raz": - uginasz lekko klamke sprzegla w zaleznosci od regulacji u mnie 1/3 skoku, - lekko zmniejszasz obroty, - dopychasz lekko dzwignie biegow tak zeby bieg wszedl pewnie na miejsce, ale nic na sile.Bieg sam powinien zostac "wciagniety" przez zazebiajace sie sprzegla klowe skrzyni.Pocwicz troche az to opanujesz i zdaj relacje jak wyglada zmiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 (edytowane) No nie stety dzis próbowalem i to samo jedynie do 4 tys wchodzi powyzej jest głosny stuk Ogólem to wczesniej stosowałem preloading tylko w polskiej wersji nazewnictwa czyli wstepny nacisk na dzwignie Trudno nie ma co gdybać skrzynia nie pierwszej młodości motor na moze 50tys razy dwa Jednak coś w tym jest zeby kupowac max do 50tyś chociąz to mało prawdopodone no chyba ze 5-cio latekMysle nad zdjeciem dekla od sprzegla i przepatrzenia sprzegła i mechanizmy zapdek ale chyba to poroniony pomysł bo krzywka wodziki i sprzegla kłowe sa w srodkuOgólem dzieki za sugestie i zainterowaniepozdr A czy mozliwe ze koles załatwił skrzynie przez lanie oleju od auta bo nie widomo co było wlane a zauwazyłem zmiane pracy sprzegla zaczeło bardziej cignac co jest kozystne dla synchronizacji i pojawil sie stuk przy włanczaniu 1 z luzu co jest prawidłowe no i troche jest lepiej z tym skutiem moze musi to pochodzić w nowym oleju pareset kmZalałem Castrol GPS 10/40 I jeszcze pytanko jak sprawdzac poziom wkrecajac miarke czy tylko ja włozyc bez wkrecania bo teraz mam poziom kiedy wkrecampozdr Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Wkładasz bez wkręcania , moto równo ma stać na kołach . moze musi to pochodzić w nowym oleju pareset km Dokładnie :crossy: Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi