Skocz do zawartości

Skrzynia głosne stuki przy zmianie biegów


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem olej niestety nie pomogło jechał nim doświadczony motocyklista i tez mu stukalo chyba jednak skrzynia sie konczy

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie watek z mechaniki o skrzyni biegow zalozony przez Yubego nie dalej jak tydzien temu -0 tam jest dokladnie wytlumaczone jak zmieniac biegi.

Naucz sie tego i dopiero wowczas napisz czy dalej stuka.

 

 

No wlaśnie próbowałem wiem co to jest synchoronizacja pracuje na maszanych budowlanych bez synchro i czaje o co chodzi

Kombinowalem z ustawianiem galki biegów i klamki sprzegla

To sprzeglo mi sie podejżane wydaje bo na ciepłym nie ma tego stuku przy włanczaniu a nawet jak sie kły dobrze nie ustawią to musze je popuscic i dopiero bieg wskoczy

Czy oznacza to ze nie ma ono tarcia resztowego nawet po zmianie oleju

Jednak legendarna nie zawodnosc Hondy jest chyba mitem bynajmniej w moim przypadku :( może lepiej jak bym Suzuki kupił ale wszyscy mi to polecali

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawa tego pieca nie wchodzi w gre bo wychodze z twierdzenia ze to nie bedzie to samo zreszta nie ma mi kto tego zrobic sam sie boje.

Dwie ewentalnosci inny piec albo sprzedaz po sezonie albo tak za 4 miechy bo wtedy minie pól roku od rejestracji

Jak na razie to tak zostanie dwójke bede wbijał przy niskich obrotach

P.S A mowia ze Hondy szczególnie F3 maja cicha skrzynie

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem ze lipa :/

Nawiasem to wydaje mi sie ta skrzynia moze i sprzeglo ma spore luzy

Ze sprzedaza chodzi mi to żeby podatku nie placic w skarbowym

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuki biegi nie wylatuja to nie ma co skrzyni ruszac, stukanie moze swiadczyc o wyrobieniu samego mechanizmu przelaczania. Jeszcze raz pisze sprawdz jak biegi zmieniaja sie podczas zmiany z polsprzeglem i preloadingiem dzwigni, bo cos nie jestem przekonany ze wiesz o co chodzi.

To nie ma nic wspolnego z podwojnym sprzeglem / przegazowka w samochodowej niesynchronizowanej skrzyni biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jupilem vfr to tez sie balem tej skrzyni , faktycznie pracuje dosc glosno ,ale w miare wprawy pracowala ciszej , obecnie zmiana biegow jest bezglosna - moja vfr ma 102 tys i lata jak nowa . Jak zmieniasz biegi bezzzwlocznie i bez sprzegla to tez stuka ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się powtórzę - co ma sprzęgło do zmiany biegów? Uszkodzone sprzęgło będzie powodowało:

- ślizganie się

- trudności w zapięciu jedynki

- trudności w przełączeniu na luz

 

Samą zmianę biegów można zrobić całkowicie bez sprzęgła. Jeśli wtedy skrzynia jest głośna, to znaczy, że coś jest nie tak. Ale... nie oznacza to wcale, że skrzynia się rozeci, czy nagle trzeba myśleć i wymianie całego silnika. Mója stara CB 650 miała dokładnie to samo co mówiłeś, rzadko kiedy udawało mi się cicho zmienić biez z 1 na 2. Jeździła u mnie, nastepnego właściciela, jescze następnego. Z tego co wiem, dalej jest na chodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co mi przyszło do bani w tej chwili to podstawa całej procedury to sprawdź w jakiej kondycji masz napęd i czy w ogóle jest taki jak powinien być do tego motocykla. Zębatki, łańcuch, guma pod zębatka, luzy elementów, napięcie itp. obejrzyj wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naped ok nawet wczoraj go podciagłem zadnej poprawy

Na zimnym silniku jest lepiej po rozgrzaniu z 1 na 2 makabra trzask słychac na ulicy (kumpel jechał) ogólem to nie jest zgrzytniecie tylko trzask jak stoje na 1 biegu na sprzegle i lekko go bujne go przodu zrobi sie luz na kłach i strzele ze sprzegła to tez jest takie coś zarówno na 1 jak i na 2 na 3 tez troche ciszej

Cholera kumpel ma horneta i tam jakoś inaczej nie tak glosno gałka ma mniejszy skok u mnie jest duzy skok regulacja nie pomga dzwigni

A nie ma przypadkiem jakisc regulacji mechanizmu wodzików po odkreceniu dekla sprzegła zaraz w serwisówce popatrze jak to jest rozwiazane

Ogólem czytajac posty o zmianie biegów ludzie pisza ze wali przy redukcji a umnie cisza musiał bym nie wiem co zrobic zeby przy regukcji skukło

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V 12 napisal:

"Szczerze powiem ze niewiem co to preloading".

 

OK to jeszcze raz.

Przed zmiana biegu na wyzszy podciagasz dzwignie stopa do wyczucia lekkiego oporu.

To wlasnie nazywa sie preloadingiem.

Potem w jednej sekundzie robisz 3 rzeczy na jedno tempo "raz":

- uginasz lekko klamke sprzegla w zaleznosci od regulacji u mnie 1/3 skoku,

- lekko zmniejszasz obroty,

- dopychasz lekko dzwignie biegow tak zeby bieg wszedl pewnie na miejsce, ale nic na sile.

Bieg sam powinien zostac "wciagniety" przez zazebiajace sie sprzegla klowe skrzyni.

Pocwicz troche az to opanujesz i zdaj relacje jak wyglada zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie stety dzis próbowalem i to samo jedynie do 4 tys wchodzi powyzej jest głosny stuk

Ogólem to wczesniej stosowałem preloading tylko w polskiej wersji nazewnictwa czyli wstepny nacisk na dzwignie

Trudno nie ma co gdybać skrzynia nie pierwszej młodości motor na moze 50tys razy dwa

Jednak coś w tym jest zeby kupowac max do 50tyś chociąz to mało prawdopodone no chyba ze 5-cio latek

Mysle nad zdjeciem dekla od sprzegla i przepatrzenia sprzegła i mechanizmy zapdek ale chyba to poroniony pomysł bo krzywka wodziki i sprzegla kłowe sa w srodku

Ogólem dzieki za sugestie i zainterowanie

pozdr

 

A czy mozliwe ze koles załatwił skrzynie przez lanie oleju od auta bo nie widomo co było wlane a zauwazyłem zmiane pracy sprzegla zaczeło bardziej cignac co jest kozystne dla synchronizacji i pojawil sie stuk przy włanczaniu 1 z luzu co jest prawidłowe no i troche jest lepiej z tym skutiem moze musi to pochodzić w nowym oleju pareset km

Zalałem Castrol GPS 10/40

I jeszcze pytanko jak sprawdzac poziom wkrecajac miarke czy tylko ja włozyc bez wkrecania bo teraz mam poziom kiedy wkrecam

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...