Adam M. Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 To moze po prostu przegrody ma wydmuchane i sklad mieszanki jest zbyt ubogi ( brak "doladowania" od wydechu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modek Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 http://www.oemcycle.com/Item/product/3243/TR/40-1147/Honda_XR650L_92-09_affidz_-dZILpewnie trochę lepsze, ale kosztuje :) Cytuj http://www.bikepics.com/members/modek/w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`aa być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życiahttp://rpmauto.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Temat dotyczy modyfikacji gaznikow, wiec chcialbym sie dopytac o jedna sprawe. Mam XJ 600 '95, mam zalozony K&N i niedlugo instaluje wolny wydech (firmowe kolektory 4w1 zamiast 4w2 + przelot slipon microna). Sklad mieszanki wolnych bede ustawial na colortune, wiec jest spora szansa ze bedzie O.K., natomiast lekko martwi mnie zubazanie mieszanki przy mocnym otwieraniu przepustnicy. Wiem ze sa do XJ zestawy DynoJet'a ale sa dla mnie za drogie. Znalazlem wartosci dysz glownych znajdujacych sie w takim zestawie i teraz mam pytanie odnosnie procedury postepowania. Zalozmy ze mam czyste i zsynchronizowane gazniki i ustawiona mieszanke na wolnych na idealna (colortune), iglica jest podniesiona powyzej pozycji srodkowej. Nominalnie dysze glowne w XJ 600 sa 105 i 102.5. Dysze w zestawie DJ Stage 1 dla K&N i wydechu slipon sa rozmiaru 102 co odpowiada 95 w skali Mikuni (co jest dziwne swoja droga). Pytanie brzmi: jaki rozmiar dysz kupic przy zastosowaniu wlasnie K&N i wolnego. UWAGA nie chce zwiekszac mocy! Zalezy mi tylko i wylacznie na prawidlowej pracy silnika czyli odpowiednim wzbogaceniu mieszanki w gornym zakresie pracy przepustnicy. Pytania pomocnicze: jak stwierdzic ze mieszanka jest zbyt uboga na wysokich obrotach? Colortune z tego co pisza w instrukcji sa dosc delikatne i nie powinno sie ich wystawiac na zbyt wysokie obroty.. Stad tez pytanie jak stwierdzic ze dany rozmiar dysz glownych jest juz wystarczajacy? Czy trzeba podnosic poziom paliwa w gaznikach? Z gory dzieki za odpowiedzi :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 "Pytania pomocnicze: jak stwierdzic ze mieszanka jest zbyt uboga na wysokich obrotach?" naszybciej na hamowni Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 No coz pare pierdolow typu colortune i narzedzi mam. Hamownia nie zmiescila mi sie w szafce na narzedzia ;) Podejrzewam, ze podejscie typu przejechanie 30km na wysokich obrotach daloby odpowiedz na kolorze swiec, ale wolalbym cos praktyczniejszego niz zasuwanie takiego kawalka z 8k rpm. Natomiast chociaz prosilbym o podpowiedz od jakiego rozmiaru dyszy zaczac badanie. Spotkalem z infem, zeby zaczac o 2 rozmiary wyzej tj w tym przypadku byloby to 107.5 i 110 (Mikuni). Czy mozna spowodowac trwale uszkodzenia jezeli zaloze dysze zbyt duze? Moze stac sie cos poza tym, ze bedzie mi zalewac swiece na wysokich obroatach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zawsze spowodujesz jakieś szkody:przy zbyt małych uszkodzisz silnik, np. nadpalone zawory,gniazda lub tłokiprzy zbyt dużych uszkodzisz zawartość portfela a silnik sobie poradzi wyrzucając niedopaloną mieszankę na zewnątrzNie musisz jechać aż 30km w celu sprawdzeniawystarczy kilometrowy odcinek na 1szym biegu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Dzieki za podpowiedz :) Generalnie nie szaleje na moto, wiec sytuacja pracy czysto na dyszy glownej zdarza mi sie dosc zadko. Podoba mi sie praca silnika na przelocie, ale jednoczesnie nie musze latac trzymajac 9+k rpm. Stad musialbym wstawic duzo za duza dysze zeby odczuc na portfelu wywalanie niespalonego paliwa. Chodzi mi jedynie o to, zeby jak juz odwine nie dostawal silnik przez uboga mieszanke na oryginalnych dyszach. Jak troche wiecej spali trudno - koszty odwijania ;) Wiec jak z tymi rozmiarami dysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Dysza glowna daje mieszanke tylko na pelne otwarcie przepustnicy i moze z 25% przedtem.Jak dlugo przebywasz na takich obrotach ???W gruncie rzeczy cala regulacja przy takiej zmianie filtra i wydechu powinna byc zrobiona iglica ( sredni zakres obrotow ) i sruba skladu mieszanki na wolnych.No chyba ze tam masz dalej ubogo przy 4 obrotach srub ( wykreconych ) to wowczas zmieniasz dysze wolnych na wieksze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Wiem ze glowna dziala w wysokim zakresie obrotow i ze tylko wtedy moze nastepowac zubozanie. Chodzi mi tylko o to zeby wymieniajac dysze glowne na troche wieksze (zakladajac ze na wolnych da sie ustawic dobrze) zabezpieczyc sie przed wypalaniem zaworow nawet kosztem wyrzucania nadmiaru paliwa gdy wkrecam silnik na wysokie obroty. Nie wiem tylko ile to jest 'troche wieksze'. Znalazlem info, ze 2 rozmiary i chcialem to potwierdzic :) Edytowane 25 Stycznia 2012 przez mike.kir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Trzeba to zrobic doswiadczalenie i wlasnie przejechac sie maxem na niskich biegach, ostudzic silnik i sprawdzic swiece.Albo hamownia.Ustwienia kazdego silnika sa troche inne wiec trudno powiedziec na odleglosc co u ciebie bedzie pracowalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.