Skocz do zawartości

Modyfikacje Gaznika Znalezione W Internecie


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Temat dotyczy modyfikacji gaznikow, wiec chcialbym sie dopytac o jedna sprawe. Mam XJ 600 '95, mam zalozony K&N i niedlugo instaluje wolny wydech (firmowe kolektory 4w1 zamiast 4w2 + przelot slipon microna). Sklad mieszanki wolnych bede ustawial na colortune, wiec jest spora szansa ze bedzie O.K., natomiast lekko martwi mnie zubazanie mieszanki przy mocnym otwieraniu przepustnicy. Wiem ze sa do XJ zestawy DynoJet'a ale sa dla mnie za drogie. Znalazlem wartosci dysz glownych znajdujacych sie w takim zestawie i teraz mam pytanie odnosnie procedury postepowania. Zalozmy ze mam czyste i zsynchronizowane gazniki i ustawiona mieszanke na wolnych na idealna (colortune), iglica jest podniesiona powyzej pozycji srodkowej. Nominalnie dysze glowne w XJ 600 sa 105 i 102.5. Dysze w zestawie DJ Stage 1 dla K&N i wydechu slipon sa rozmiaru 102 co odpowiada 95 w skali Mikuni (co jest dziwne swoja droga). Pytanie brzmi: jaki rozmiar dysz kupic przy zastosowaniu wlasnie K&N i wolnego. UWAGA nie chce zwiekszac mocy! Zalezy mi tylko i wylacznie na prawidlowej pracy silnika czyli odpowiednim wzbogaceniu mieszanki w gornym zakresie pracy przepustnicy. Pytania pomocnicze: jak stwierdzic ze mieszanka jest zbyt uboga na wysokich obrotach? Colortune z tego co pisza w instrukcji sa dosc delikatne i nie powinno sie ich wystawiac na zbyt wysokie obroty.. Stad tez pytanie jak stwierdzic ze dany rozmiar dysz glownych jest juz wystarczajacy? Czy trzeba podnosic poziom paliwa w gaznikach? Z gory dzieki za odpowiedzi :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz pare pierdolow typu colortune i narzedzi mam. Hamownia nie zmiescila mi sie w szafce na narzedzia ;) Podejrzewam, ze podejscie typu przejechanie 30km na wysokich obrotach daloby odpowiedz na kolorze swiec, ale wolalbym cos praktyczniejszego niz zasuwanie takiego kawalka z 8k rpm. Natomiast chociaz prosilbym o podpowiedz od jakiego rozmiaru dyszy zaczac badanie. Spotkalem z infem, zeby zaczac o 2 rozmiary wyzej tj w tym przypadku byloby to 107.5 i 110 (Mikuni). Czy mozna spowodowac trwale uszkodzenia jezeli zaloze dysze zbyt duze? Moze stac sie cos poza tym, ze bedzie mi zalewac swiece na wysokich obroatach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze spowodujesz jakieś szkody:

przy zbyt małych uszkodzisz silnik, np. nadpalone zawory,gniazda lub tłoki

przy zbyt dużych uszkodzisz zawartość portfela a silnik sobie poradzi wyrzucając niedopaloną mieszankę na zewnątrz

Nie musisz jechać aż 30km w celu sprawdzenia

wystarczy kilometrowy odcinek na 1szym biegu

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz :) Generalnie nie szaleje na moto, wiec sytuacja pracy czysto na dyszy glownej zdarza mi sie dosc zadko. Podoba mi sie praca silnika na przelocie, ale jednoczesnie nie musze latac trzymajac 9+k rpm. Stad musialbym wstawic duzo za duza dysze zeby odczuc na portfelu wywalanie niespalonego paliwa. Chodzi mi jedynie o to, zeby jak juz odwine nie dostawal silnik przez uboga mieszanke na oryginalnych dyszach. Jak troche wiecej spali trudno - koszty odwijania ;) Wiec jak z tymi rozmiarami dysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysza glowna daje mieszanke tylko na pelne otwarcie przepustnicy i moze z 25% przedtem.

Jak dlugo przebywasz na takich obrotach ???

W gruncie rzeczy cala regulacja przy takiej zmianie filtra i wydechu powinna byc zrobiona iglica ( sredni zakres obrotow ) i sruba skladu mieszanki na wolnych.

No chyba ze tam masz dalej ubogo przy 4 obrotach srub ( wykreconych ) to wowczas zmieniasz dysze wolnych na wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze glowna dziala w wysokim zakresie obrotow i ze tylko wtedy moze nastepowac zubozanie. Chodzi mi tylko o to zeby wymieniajac dysze glowne na troche wieksze (zakladajac ze na wolnych da sie ustawic dobrze) zabezpieczyc sie przed wypalaniem zaworow nawet kosztem wyrzucania nadmiaru paliwa gdy wkrecam silnik na wysokie obroty. Nie wiem tylko ile to jest 'troche wieksze'. Znalazlem info, ze 2 rozmiary i chcialem to potwierdzic :)

Edytowane przez mike.kir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba to zrobic doswiadczalenie i wlasnie przejechac sie maxem na niskich biegach, ostudzic silnik i sprawdzic swiece.

Albo hamownia.

Ustwienia kazdego silnika sa troche inne wiec trudno powiedziec na odleglosc co u ciebie bedzie pracowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...