Skocz do zawartości

Honda Cbr 600 F3


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rozebrałem Honde ze wszyskich plastików itp wymieniam uszczelki na kolektorach przy głowicy bo pierdziało

Przy okazji sciągnołem dekiej zaworów i sie troche pod łamałem

Ssące 1 cyl płyka 0,15mm nie wchodzi 0,10mm wchodzi lekko wiec luz około 0.11-0,13mm. 2 cyl to samo 3 cyl ciężko wchodzi 0,15mm

4 cyl lekkowchodzi 0,15mm

Wydechowe w normie

Martwią mnie te ssące norma jest 0.13-0.19mm ja bym wolał większe luzy nie wiadomo czy jak sie rozgrzeje to nie bedzie podpierać tych zaworów

Mieszkam troche na "zadupiu" jest dwóch specy tam ale jeden z nich mówi żebym jeździł bo zawory nie sa podparte

Sam naprawiam auta ale boje sie wałki zdjąć zeby je potem odpowiednio dokręcić z drugiej strony skąd wziąć płytki.

Moto ma 50tyś przebiegu pali ok

Co o tym sadzicie w sezonie max 4-5 tyś dość spokojnej jazdy

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z listkiem 0,12mm? Kup sobie lepszy szczelinomierz. To moj pierwszy za cale 7zl mial listek 0,12mm. Teraz mam Sata co 0,01 i nauczony bledem doszedlem do wniosku ze nie stac mnie na tanie rzeczy. Tym bardziej ze jesli bys chcial sie brac za wyciaganie plytek to musisz okreslic luz co do 0,01mm.

 

Jeszcze caly sezon przed Toba. Ja Ci proponuje wyregulowac do srodka tak jak podaje serwisowka czyli na ssacych do 0,16. Tym bardziej ze w tym sprzecie zawory reguluje sie co 24 tys.

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem musze zaopatrzyc sie w taki dokładnieszy ale zakładając że luz na ssacych jest miedzy 0,10-0,15 mozna jeździć?? jeden sezon??

ten motor kupiłem w styczniu nawet nim dobrze nie jeździłem nie wiem czy mi bedzie odpowiadał itp a cena 20zł za płytke kosmiczna

pozostaje szlifierka magnesowa juz raz tak szlifowali mi płytki do auta i pracowało bez zarzutu

jestem swiadom że kombinuje jak kon pod górke i tak nie powinno sie robić ale zostałem bez pracy i tak sobie dorywczo dorabiam i kasy mało, boje się tez zdjać wałek bo nie mam klucza dynamometrycznego zeby nie przekrecić i żeby sie nie zatarł wałek

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak myślałem że sam nic zrobie bez klucza pogadam jeszcze z mechanikiem tym drugim w mojej okolicy a jak nie to musi ten sezon przejeździć

Wiem ze skarbonka:) olej ma sie rozumieć ale za regulacje nikt juz nigdy nie zwróci tym bardziej że to niestety juz staruszek i cena rynkowa cały czas w dół.

Chyba pomimo wad starsze Kawasaki co do zaworów było lepsze :D (niewiem jak te nowsze)

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssące masz w dolnej granicy tolerancji, więc nie wiem czym się martwisz. Jeszcze im bardzo daleko do podparcia. Ja bym jeździł. Co najwyżej sprawdziłbym jeszcze raz luz w połowie sezonu. I nie bój się tak tego odkręcania wałków i ponownego ustawiania ich na znakach bo nie ma czego. Jeśli masz serwisówkę i choć trochę znasz angielski to tam jest wszystko dokładnie opisane. Żadna filozofia. Chociaż bez klucza dynamometrycznego faktycznie nie ma nawet co zaczynać. Swoją drogą ciekawy jestem jak Ty naprawiasz te samochody bez klucza :).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz mam ale na duży kwadrat i nie podejdzie mi do tych sróbek przy wałku

Zreszta auta to co innego silnik motoru to taka mała F1 :D tam sa obroty

Byłem dziś u drugiego mechanika i powiedzial mi to samo więc dokręcam dekiel będę sie cieszył jazda w tym sezonie bez ruszania tym bardziej że jeźdze dość spokojnie krótkie trasy

AA jeszcze pytanie czy po rozgrzaniu silnika ten luz sie znacząco zmienia??

jedni mowią że z upłyem czasu wałek może wytrzec szklane i luz sie zwiekszy jak to ma miejsce na wydechowych ale znów ssąc predzej wyklepują gniazda bo sa nie utwardzone i luz sie zmniejsza :/

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

V12 a możesz opisać jak mierzyłeś luzy?Chodzi mi o to czy każdy cylinder po kolei ustawiając w GMP?(krzywki odchylone były na boki i troche d góry). Czy wszystkie zawory w ten sposób,że krzywki wałka były ustawione pionowo w górę i dopiero dokonywałeś pomiaru?

Pytam bo jak ja mierzyłem w jeden i drugi sposób otrzymywałem inne waartości luzów.Ale to już temat na inny post..

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba pomimo wad starsze Kawasaki co do zaworów było lepsze :D (niewiem jak te nowsze)

 

 

Hehehe, dobry dżołk... Widać że masz szerokie pojęcie o temacie.

 

Chodziło mi o to ze regulacja była na sróbki bynajmniej w moim GZP500 co mi bardzo odpowiadało

Juz nie ubustwiajcie tych Hond bo nie ma czego jak kto dba tak ma

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie ubustwiajcie tych Hond bo nie ma czego

Owszem jest, i to ze Ty trafiles na gorszy egzemplarz wcale tego nie zmienia. Tak jak ja potrafie katowac swoja F3 to watpie zeby jakiekolwiek kawasaki z 97 roku to wytrzymalo, nawet w salonowym stanie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...