V12 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 (edytowane) WitamRozebrałem Honde ze wszyskich plastików itp wymieniam uszczelki na kolektorach przy głowicy bo pierdziałoPrzy okazji sciągnołem dekiej zaworów i sie troche pod łamałemSsące 1 cyl płyka 0,15mm nie wchodzi 0,10mm wchodzi lekko wiec luz około 0.11-0,13mm. 2 cyl to samo 3 cyl ciężko wchodzi 0,15mm4 cyl lekkowchodzi 0,15mmWydechowe w normieMartwią mnie te ssące norma jest 0.13-0.19mm ja bym wolał większe luzy nie wiadomo czy jak sie rozgrzeje to nie bedzie podpierać tych zaworów Mieszkam troche na "zadupiu" jest dwóch specy tam ale jeden z nich mówi żebym jeździł bo zawory nie sa podparte Sam naprawiam auta ale boje sie wałki zdjąć zeby je potem odpowiednio dokręcić z drugiej strony skąd wziąć płytki.Moto ma 50tyś przebiegu pali okCo o tym sadzicie w sezonie max 4-5 tyś dość spokojnej jazdypozdr Edytowane 8 Marca 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 (edytowane) A co z listkiem 0,12mm? Kup sobie lepszy szczelinomierz. To moj pierwszy za cale 7zl mial listek 0,12mm. Teraz mam Sata co 0,01 i nauczony bledem doszedlem do wniosku ze nie stac mnie na tanie rzeczy. Tym bardziej ze jesli bys chcial sie brac za wyciaganie plytek to musisz okreslic luz co do 0,01mm. Jeszcze caly sezon przed Toba. Ja Ci proponuje wyregulowac do srodka tak jak podaje serwisowka czyli na ssacych do 0,16. Tym bardziej ze w tym sprzecie zawory reguluje sie co 24 tys. Edytowane 8 Marca 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 (edytowane) wiem musze zaopatrzyc sie w taki dokładnieszy ale zakładając że luz na ssacych jest miedzy 0,10-0,15 mozna jeździć?? jeden sezon??ten motor kupiłem w styczniu nawet nim dobrze nie jeździłem nie wiem czy mi bedzie odpowiadał itp a cena 20zł za płytke kosmiczna pozostaje szlifierka magnesowa juz raz tak szlifowali mi płytki do auta i pracowało bez zarzutu jestem swiadom że kombinuje jak kon pod górke i tak nie powinno sie robić ale zostałem bez pracy i tak sobie dorywczo dorabiam i kasy mało, boje się tez zdjać wałek bo nie mam klucza dynamometrycznego zeby nie przekrecić i żeby sie nie zatarł wałekpozdr Edytowane 8 Marca 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Cena 20 zł za płytkę jest kosmiczna?Niestety, chyba nie stać Cię na motocykl. Benzyna 5zł/litr, olej to conajmniej 80zł. To jest skarbonka bezzwrotna :DAha, bez klucza "dymanego" nawet nie ma co zaglądać w silnik. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Czyli tak jak myślałem że sam nic zrobie bez klucza pogadam jeszcze z mechanikiem tym drugim w mojej okolicy a jak nie to musi ten sezon przejeździćWiem ze skarbonka:) olej ma sie rozumieć ale za regulacje nikt juz nigdy nie zwróci tym bardziej że to niestety juz staruszek i cena rynkowa cały czas w dół.Chyba pomimo wad starsze Kawasaki co do zaworów było lepsze :D (niewiem jak te nowsze)pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Ssące masz w dolnej granicy tolerancji, więc nie wiem czym się martwisz. Jeszcze im bardzo daleko do podparcia. Ja bym jeździł. Co najwyżej sprawdziłbym jeszcze raz luz w połowie sezonu. I nie bój się tak tego odkręcania wałków i ponownego ustawiania ich na znakach bo nie ma czego. Jeśli masz serwisówkę i choć trochę znasz angielski to tam jest wszystko dokładnie opisane. Żadna filozofia. Chociaż bez klucza dynamometrycznego faktycznie nie ma nawet co zaczynać. Swoją drogą ciekawy jestem jak Ty naprawiasz te samochody bez klucza :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) Klucz mam ale na duży kwadrat i nie podejdzie mi do tych sróbek przy wałku Zreszta auta to co innego silnik motoru to taka mała F1 :D tam sa obrotyByłem dziś u drugiego mechanika i powiedzial mi to samo więc dokręcam dekiel będę sie cieszył jazda w tym sezonie bez ruszania tym bardziej że jeźdze dość spokojnie krótkie trasyAA jeszcze pytanie czy po rozgrzaniu silnika ten luz sie znacząco zmienia?? jedni mowią że z upłyem czasu wałek może wytrzec szklane i luz sie zwiekszy jak to ma miejsce na wydechowych ale znów ssąc predzej wyklepują gniazda bo sa nie utwardzone i luz sie zmniejsza :/ pozdr Edytowane 9 Marca 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Sprawdz jakie zalecane luzy ma GS 500 i spij spokojnie ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Nom racja Suzuki ekstremalnie małe luzy dobra dzieki za rady dekiel zaworów dokręcony zobaczymy co pokaże sezonpozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Witam.V12 a możesz opisać jak mierzyłeś luzy?Chodzi mi o to czy każdy cylinder po kolei ustawiając w GMP?(krzywki odchylone były na boki i troche d góry). Czy wszystkie zawory w ten sposób,że krzywki wałka były ustawione pionowo w górę i dopiero dokonywałeś pomiaru? Pytam bo jak ja mierzyłem w jeden i drugi sposób otrzymywałem inne waartości luzów.Ale to już temat na inny post..pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Tak właśnie w gmp krzywki pionowo w góre Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Chyba pomimo wad starsze Kawasaki co do zaworów było lepsze :D (niewiem jak te nowsze) Hehehe, dobry dżołk... Widać że masz szerokie pojęcie o temacie. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Chyba pomimo wad starsze Kawasaki co do zaworów było lepsze :D (niewiem jak te nowsze) Hehehe, dobry dżołk... Widać że masz szerokie pojęcie o temacie. Chodziło mi o to ze regulacja była na sróbki bynajmniej w moim GZP500 co mi bardzo odpowiadałoJuz nie ubustwiajcie tych Hond bo nie ma czego jak kto dba tak mapozdr Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Juz nie ubustwiajcie tych Hond bo nie ma czegoOwszem jest, i to ze Ty trafiles na gorszy egzemplarz wcale tego nie zmienia. Tak jak ja potrafie katowac swoja F3 to watpie zeby jakiekolwiek kawasaki z 97 roku to wytrzymalo, nawet w salonowym stanie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Ja tam mam Suzuki, to co mi do Hądy, jest pod wieloma względami po prostu lepsza :D Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.