Skocz do zawartości

Ksenon w Midnightstarze?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,..... od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem żarówki xenon do mojej laluni(xvs1300A),...ale mam wątpliwości dotyczące jej samoczynnego załączania się po uruchomieniu.

Bo jak wiadomo, światła nie świecą po włączeniu zapłonu, a dopiero po odpaleniu moto.

Czy to sterowanie nie zwariuje po wymianie na xenon,.... czy obwód nie musi być obciążony?( oporność żarówki)....

Czy któryś z was już to przerabiał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były już podobne pytania w temacie o ksenonach.

Możesz spokojnie założyć i niczym się nie przejmować.

Nic Ci nie zwariuje.

Nie kupuj nic powyżej 6000 K bo będziesz gdy asfalt będzie mokry.

Najlepiej coś koło 5000 K.

Jak masz miejsce na przetwornice to kupuj samochodowy zestaw najtańszy jak się da i wtedy będziesz miał zapas w postaci palnika i przetwornicy.

Nie daj się nabrać na "chłyty markekingowe" bo wszystkie przetwornice zostały zrobione w tym samym kraju, różnią się pudełkiem.

 

Tu masz linę do tematu.

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=104721&hl=

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w samochodach żarówki ksenonowe mają temp.4300.Im niższa tym światło bardziej białe.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w samochodach żarówki ksenonowe mają temp.4300.Im niższa tym światło bardziej białe.

Im niższa tym bardziej ciepła barwa białego.

4300 K to ciepły biały 5000 k zimny.

Ja wolę zimny.

Tutaj masz aukcje i bardzo ładnie to przedstawione.

KLIK

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w samochodach żarówki ksenonowe mają temp.4300.Im niższa tym światło bardziej białe.

Im niższa tym bardziej ciepła barwa białego.

4300 K to ciepły biały 5000 k zimny.

Ja wolę zimny.

Tutaj masz aukcje i bardzo ładnie to przedstawione.

KLIK

Monter, zaczynam Ciebie podziwiać. Masz dużo racji i wiedzy, w tym , o czym piszesz. Jednak wiedza dzieci kwiatów, a może jp mnie poraża. Daj sobie na luz. Wszystkich nie przekonasz. Mam na myśli nie tylko ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można.

Zakładam, że masz lampę z soczewką na mijania a więc będzie miało to bardzo dobry efekt.

Zobacz jaka tam żarówka idzie(H1 H3 H7 itp.)

Jak wcześniej wspomniałem kupujesz zestaw samochodowy i wtedy pozostanie Ci jeden palnik i przetwornica w zapasie(czasem się przydaje).

 

 

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić zestaw stricte motocyklowy z przetwornicą typu "slim". Aczkolwiek trzeba wiedzieć że przy niektórych przetwornicach potrafi się wyświetlać błąd, w motocyklach z kompem.

 

wtedy nalezaloby, o ile jest taka mozliwosc, podjechac na serwis i przestawic parametry pod ksenon. Szczegolnie wazne to jest w przypadku ksenonu na mijaniu i zarowce na drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku była to przetwornica bez filtra przeciw zakłóceniowego.

Może jak byś znalazł slima z filtrem też by było ok.

Ale jak działa to po co kombinować.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastanawiam się nad założeniem ksenona do Stratolinera (xv 1900) - ale ciągle słyszę w uszach jak mnie mechanik przywitał na serwisie tymi słowami:

"Ładny motocykl - w tamtym tygodniu mieliśmy takiego samego z uszkodzoną jednostką centralną - bo klient sobie ksenona założył"

I co robić .... ryzykować?, A w Stratolinerze ten komputerek dosyć inteligentny jest - bo ma w sobie nawet moduł diagnostyczny wbudowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem wyżej, przetwornice z filtrem.W aukcji będzie to wyraźnie zaznaczone.

Co do samej sytuacji to śmiem powątpiewać, iż inicjatorem usterki była przetwornica no chyba, ze ktoś dał 25 tyś volt na instalacje ze startującej przetwornicy (ale to trzeba być idiotą, który nie zna sie na elektryce i nie przeczytał instrukcji montażu).Nie wiem, czy nawet taka sytuacja uszkodziłaby sterownik silnika.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, czy ktoś był aż na tyle tepy, że grzebał przy zestawie. W mojej TDMie już trzeci rok siedzi ksenon (slim) i nie miałem nigdy żadnych problemów. Podłączaj śmiało i ciesz się jasnością :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...