oklej Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam. Przedmiotem problemu jest Triumph sprint st1050. Motocykl kupilem przeszlifowany z lekko wygietymi lagami (jedna prawie w ogole druga z lekka falda odczuwalna pod palcem) Dostalem nowe (proste) lagi i wymienilem.(lagi sprawdzalem po przez zetkniecie razem rur i obracanie, nie bylo przeswitow nigdzie) wszystko byloby ok gdyby nie fakt ze kiedy odkrece kierownice w prawo kolo wychyla sie zauwazalnie wiecej niz w lewo. jak zostawie kiere prosto to kolo ma delikatna odchylke w prawo.Rama jest 100% ok, byla sprawdzana przez specjaliste zanim motocykl zostal wystawiony na aukcje. obstawiam polki (prawa laga ciezko wchodzi w nie lewa ok) Czy jest jakas metoda zeby to sprawdzic, w sensie polki. czy mozliwe jest ze cos zle zlozylem ? np podociagalem sruby w nieodpowiedniej kolejnosci? jaka jest odpowiednia kolejnosc dociagania srub przy wymianie amortyzatorow. jakie sa inne sposoby na sprawdzenie czy lagi sa proste. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Wygląda to na krzywą półkę i będzie to dolna.Skręcanie i rozkręcanie nic nie da. Zakup prostych półek rozwiąże Twój problem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 po czym wnosisz że to akurat dolna półka będzie krzywa? półkę w niektórych przypadkach można bezproblemowo wyprostować Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 a może po prostu są lekko skrzywione półki, ale względem siebie. Nie jest to uszkodzenie, a po prostu NIE prawidłowe ustawienie. Podwieś sprzęt (do czegoś, tylko nie za półki, tylko za ramę) i poluzuj półki i lagi (lagi dopiero jak sprzęt będzie wisiał bo inaczej będzie kuku i sprzęt się pomnie) i spróbuj to nastawić. Jest z tym trochę roboty bo później trzeba ustawić wysokość wpuszczenia lag w półkę - jeśli nie ma fazy która to ustawia. Jeśli to uderzenie/dzwonek był malutki to możliwe że właśnie tak się stało. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oklej Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 dobra, czyli tak zeby wyeliminowac mozliwosc nieprawidlowego motazu... moglby mi ktos krok po kroku opisac jak zalozyc poprawnie lagi ? dolnej polki jak dotad nie ruszalem/nie odkrecalem. czy powiniennem to zrobic ? zacznijmy stad: zdjete lagi, zdjeta gorna polka, dolna na miejscu. co dalej? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 heh Założyć górną półkę i założyć lagi (lagi NIE skręcone na amen, półka NIE skręcona na na amen - moto wisi za ramę), a później unieruchomić koło i próbować ustawić kierownicą. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Mniej więcej tak jak piszą. Krótsza i mniej dokładna robota jest na to i można sprawdzić czy coś się zmieni. Poluźnij główną nakrętkę półki górnej, poluźnij trochę śruby lag na górnej i dolnej, poluźnij oś koła i błotnik. Złap koło między nogi i poruszaj kierownicą na boki, postaraj się ustawić wszystko w miarę prosto. Skręć śruby lag, nakrętkę główną, oś koła i błotnik. Sprawdź efekt. Przyda się druga osoba co by trzymała sprzęt prosto a nie na bocznej stopce, no chyba że masz też centralną podstawkę to git. Robiłem taki patent w dość wyraźnie bitej GS500E (szlif i lądowanie w rowie). Lagi niby były proste ale krzywo stało koło. Operacje wyżej opisane powtarzałem 3 razy i dopiero się udało ustawić wszystko. Wtedy sprzęt jechał prosto bez trzymania kierownicy. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oklej Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 super piekne dzieki. sprobuje w sobote to poustawiac i zobaczymy jaki bedzie efekt. jak sie nie da to wiem wtedy ze polki do wyprostowania bo uzywek boje sie kupowac co by nie trafic nastepnych krzywych... martwi mnie tylko to ze kolo w jedna strone sie bardziej skreca a w druga mniej. no ale zobaczymy. raz jeszcze dzieki wielkie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 (edytowane) Nierówny skręt na strony bo pewnie masz trafiony ogranicznik skrętu. Zajrzyj tam, taki mały "dynks" koło główki ramy o który opiera się dolna półka przy max skręcie. Przy glebach i wypadkach ograniczniki właśnie ostro obrywają i potem takie cuda wychodzą. Edytowane 25 Stycznia 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 qurim , jak kolega wszystko poluźni, a nie podwiesi moto to mu lagi wpadną w półki (jak nie ma fazy ograniczającej) i jeszcze se bidy narobi. PODWIESIĆ SPRZĘT BEZWZGLĘDNIE lub centralna stopka z dociążeniem tyłu. Skoro lagi były mało uszkodzone, to myślę że to kwestia tylko poprawnego ustawienia, lecz to i tak takie wróżenie z fusów, bo tak naprawdę nie wiadomo czym motocykl przywalił i co się uszkodziło poza lagami. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 po czym wnosisz że to akurat dolna półka będzie krzywa? półkę w niektórych przypadkach można bezproblemowo wyprostować Można oczywiście tak samo jak wielokrotnie używać prezerwatywy lub papieru toaletowego. A BEZPROBLEMOWO to już lekka przesada chyba że znasz jakieś tajne sposoby prostowania siłą woli? Autor tematu napisał:" jedna prawie w ogole druga z lekka falda odczuwalna pod palcem" co nam powinno wystarczyć jako dowód że dolna półka dostała uderzenie i jest krzywa. Posiadając nowe rury teleskopów wystarczyło je gołe zamontować w miejsce starych(bez naciągania na siłę) i już wiemy czy półki mają otwory równoległe do siebie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 A BEZPROBLEMOWO to już lekka przesada chyba że znasz jakieś tajne sposoby prostowania siłą woli? Jest kilka takich tajnych - np można siąść na półce i grzać ją własnym ciałem (tak żeby nie przegrzać) jak półka się rozgrzeje wystarczająco wróci do wymiarów fabrycznych albo nie. :icon_mrgreen: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 co nam powinno wystarczyć jako dowód że dolna półka dostała uderzenie i jest krzywa. co nie wyklucza że górna też może być krzywa Można oczywiście tak samo jak wielokrotnie używać prezerwatywy lub papieru toaletowego. oj tam, oj tam :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 W tym przypadku wyklucza dlatego wnosiłem, że dolna.Jeśli do końca nie wiesz po czym to przeanalizuj to dokładnie. Co do oj tam oj tam zakładam się, że już żadna kierownica nie stała prosto po prostowaniu półek przez Ciebie.Poza tym musisz półki podgrzać i to solidnie, żeby mini jakkolwiek manewrować a to wiąże się z osłabieniem materiału. Zeby nie było, że jestem hipokrytą to raz próbowałem i po efekcie końcowym(krzywa kierownica, lekkie naciąganie lag przy wkładaniu i przegrzana półka sprawiły, że nie warto się pieprzyć). Myślę, że więcej nie trzeba pisać. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Co do oj tam oj tam zakładam się, że już żadna kierownica nie stała prosto po prostowaniu półek przez Ciebie przecież po to była prostowana aby kierownica była prostopadle do koła :bigrazz: no i wyszło git nie piszę, że w każdym przypadku to zadziała, u mnie uszkodzenie było naprawdę niewielkie i przy prostowaniu też było trochę szczęścia nic nie było grzane, prostowana była górna półka alu po operacji wszystko pasowało, nic nie trzeba było naciągać, wrzuciłem tylko lagi w półki i skręciłem, nie trzeba się nawet było spuszczać nad ustawianiem Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.