Skocz do zawartości

KTM 990 SMT mity i fakty - OPINIE!


Rekomendowane odpowiedzi

Oj tam ;) na tym tapatalku nie wygodnie, a przeciez forum jest do dyskutowania ;)

Ale dziekuje za odpowiedzi, juz wiem ze sa 19l ;)

No nic pozostaje mi sie przymierzyc do tego smt :) moze sie gdzies uda, bo szczerze to jeszcze na nim nawet nie siedzialem, ale plany sa... na kupno ;)

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

na koniec tego sezonu jednak padła decyzja o sprzedaży bandita i na wiosne przymiarki do SMT'ka.

Obecnie borykam się ze sprzedażą suzuki, a na otomoto powskakiwało kilka smt w okolicach 21 tyś więc cenowo robi się coraz bardziej przystępnie.

 

Przewertowałem ten temat, poczytałem też wiele ciekawych argumentów za i przeciw w temacie:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/179878-ktm-smt-990-ewentualnie-fz1-moze-macie-jakies-inne-propozycje-do-rozwazenia/?hl=%20ktm%20%20640%20%20adventure

 

no i pozostaje jeszcze jedno pytanie dot. SMT - jak oceniacie to moto do jazdy po szutrach, lub leśnych dróżkach. Jest kilka filmików na yt (łącznie z promo ktm'a) gdzie ludzie jeżdzą i wygląda to raczej średnio.
Ja ten sprzęt widziałem 2x na żywo i nawet na nim nie siedziałem więc nie mam kompletnie jak ocenić. Naturalnie nie oczekuje od jednego motocykla, że będzie to fajny sprzęt do żwawego zapierdzielania od świateł do świateł, do weekendowych przejażdżek, a jak będzie trzeba to i na wyjazd kilku dniowy, a do tego radzącego sobie w bardzo delikatnym adv - ale z drugiej strony może właśnie taki jest SMT ?

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mnie trochę zasmuciłeś Fat ;)

Zakładając, że uda mi się kiedyś zmienić sprzęt na SMT'ka to na pewno nie będę go taplać w błocie, ani napierdzielać po jakiś delikatnych hopkach. W grę wchodziła by tylko i wyłącznie delikatna polna, lub leśna droga.

 

Chociaż oglądając tego typu filmik:
wygląda to całkiem ok, tylko pytanie czy w takiej jeździe SMT czuje się ok, czy to katorgi dla tego sprzętu ?

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie adv?

Jak zamierzasz latać po bocznych, niekoniecznie asfaltowych ścieżkach, to chyba warto wziąć pod uwagę adwęczera.

W Kołobrzegu był/jest na sprzedaż 990 w fajnych pieniądzach, zadbany i nie bardzo jest do czego się przyczepić.

Oglądałem go i byłbym wziął, ale nie poskładało mi się czasowo.

Edytowane przez lysy76

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie adv?

Jak zamierzasz latać po bocznych, niekoniecznie asfaltowych ścieżkach, to chyba warto wziąć pod uwagę adwęczera.

W Kołobrzegu był/jest na sprzedaż 990 w fajnych pieniądzach, zadbany i nie bardzo jest do czego się przyczepić.

Oglądałem go i byłbym wziął, ale nie poskładało mi się czasowo.

 

nigdy nie jeździłem na motocyklach enduro ani adv, więc na tą chwilę nie jestem w stanie określić jaki będzie procentowy stosunek jazdy asfalt / szuter.

Gdyby było by to 50//50% wybór byłby jasny na adv. Ale wydaję mi się, że u mnie to raczej będzie 80//20 z przewagą dla asfaltu. Dlatego wydaje mi się, że ktm 990 adv nie wykorzystam w 100%, a na dłuższe (kilku dniowe) wyjazdy ruszam raz-dwa razy w roku.

Dodatkowo drugim czynnikiem jest cena, która mnie dosyć ogranicza. SMT'ka można już znaleźć za 21tyś, ADV wypadają drożej.

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym tak radykalny w stwierdzeniach,Tommo. ;)

 

Aleee... po mojemu lepiej mieć i nie wykorzystać niż chcieć a nie móc, bo sprzęt nie pozwala na szaleństwa :) .

 

Dokładając ( o ile nie ma) akcesoryjną kanapę, kufry :cool: robisz z adv przyjaznego podróżnika dla dwojga.

A cały czas masz w zapasie potencjał do wykorzystania w ew. offie szeroko pojmowanym.

Nie wiem jaki przedział roczników jest brany pod uwagę ale 990adv za 20kPLN to żaden jednorożec.

Droższe (ten sam rocznik) bywają już dodźgane przydaśkami, co minimalizuje poszukiwania owych i poświęcony czas na montaż.

Takie tam moje subiektywne spostrzeżenia.

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie większym argumentem dla SMT jest cena niż walory turystyczne.

Wg mnie lepiej celować w moto, które będzie cieszyło na co dzień, a nie w dalekich wyprawach. Bo ile tych wypraw w roku jedna max dwie ? - przynajmniej w moim przypadku.

A lotki weekendowe po 300 km to dla mnie żadna turystyka :) i tak na prawdę do zrobienia w wygodzie na większości sprzętów (tym bardziej zarówno na smt jak i adv).

Dla mnie duży i jak na razie jedyny plus dla adv to większa uniwersalność dla jazdy w terenie.

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki "teren" jak na powyższym filmiku to nie teren :) Z taką drogą poradzi sobie prawie każdy motocykl. Ograniczenie terenowe SMT względem ADV wynika głównie z rodzaju kół i opon, jakie możesz na nie naciągnąć. Na ADV spokojnie możesz wrzucić jakieś semi-terenowe gumy i jeździć bardziej ambitnie w offie. W SMT masz 17 cali i najczęściej zwykłe, szosowe gumy. Zawias może i wybierze jakieś większe dziury, ale i tak nie poszalejesz ze względu na braki przyczepności (powodzenia na hamowaniu).

 

Potraktuj ten motocykl jako nakeda z owiewką i podwyższonym skokiem zawieszenia, to nie jest turystyczne enduro czy inny SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...