majkelpl Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 jeśli nie ma znaku "ustąp pierwszeństwa" to po prostu stosujemy regułę pierwszeństwa pojazdów nadjeżdżających z prawej strony a znak "ruch okrężny" nie ma nic do tego No i to sie odnosi do tych co jadac prawym pasem chca objechac rondo dookola a Ci z lewo chce skrecic na nim w prawo ( jadac swoim pasem ) Linia przerywana na jezdni pozwala tym z prawej wykonac taki manewr. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Na rondzie niema czegos takiego jak jazda na wprost, jest jazda po okregu ( - jak widac nie w/g polskich przepisow - niestety. ) (...) niestety, bo polskie "ronda" w wielu przypadkach - za wymysłem speców od organizacji ruchu - są de facto zespołami skrzyżowań, na dodatek debilnie pooznaczanymi. debilnie bo niejednoznacznie, jak dowodzi cała nasza - kolejna - w tej kwestii dyskusja. w podanym przypadku: gdyby nie znak o ruchu okrężnym, nie byłoby w zasadzie wątpliwości. również gdyby nie wymalowane we wszystkich kierunkach i przecinające się wielokrotnie linie, też nie byłoby takiego problemu. dwa grzyby w barszcz rondo jako rondo najprostsze i oczywiste, i prawidłowy po nim sposób jazdy podał wyżej Yuby. w pozostałych udziwnionych przypadkach (jak w podanym przykładzie ronda skanalizowanego) oznaczenie ruch okrężny nie mówi w zasadzie nic (tylko że objeżdżamy wysepkę, tak jakby to nie było oczywiste w świetle pozostałych oznakowań), a w kwestiach poprawności kierunku jazdy i sygnalizowania trzeba skupiać się na licznych (nieprecyzyjnych, nieczytelnych, niejednoznacznych) oznakowaniach jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 oznaczenie ruch okrężny nie mówi w zasadzie nic (tylko że objeżdżamy wysepkę, tak jakby to nie było oczywiste w świetle pozostałych oznakowań), a w kwestiach poprawności kierunku jazdy i sygnalizowania trzeba skupiać się na licznych (nieprecyzyjnych, nieczytelnych, niejednoznacznych) oznakowaniach a właśnie o to "nic" chodzi ;) - taka jest rola znaku c-12 No i to sie odnosi do tych co jadac prawym pasem chca objechac rondo dookola a Ci z lewo chce skrecic na nim w prawo ( jadac swoim pasem ) Linia przerywana na jezdni pozwala tym z prawej wykonac taki manewr. opisałeś sytuację zupełnie hipotetyczną i nie mającą (albo rzadko mającą) miejsce w rzeczywistości - ja się z tym nie spotkałem jeśli pasy ruchu prowadzą po obwiedni ronda i jest możliwość jazdy dookoła skrajnie prawym pasem to pewnie tylko z niego można z tego ronda zjechać więc jeśli chcesz zjechać z innego to najpierw musisz przepuścić pojazdy nim jadące jeśli na skrzyżowaniu są pasy ruchu skierowane w konkretnych kierunkach to nie ma możliwości aby ze skrajnie prawego pasa skręcić w lewo zresztą - jeśli na wlocie "ronda" jest więcej pasów (niż jeden:)) i nie są one oznaczone strzałkami poziomymi to jesteś zobowiązany zająć lewy pas aby skręcić w lewo (lub ewentualnie zawrócić) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 (edytowane) mi to pasuje za to nie pasuje mi rozwiązanie na starołęce, przez powtórzone sygnalizatory trzeba się bezsensownie zatrzymywać powtórnie przy skręcie w lewo może jest przez to bezpieczniej ale starołęka ma przez to małą przepustowość zresztą, w przepisach jest jasno napisane, że przy skręcie w lewo należy przepuścić pojazdy jadące z naprzeciwka więc nie wiem dlaczego Mario uważasz że to jest poj**ane Z punktu widzenia zgodności z przepisami oczywiście jest OK, jednak ze wzgledu na poziom znajomości przepisów u kierowców wprowadza to duże zagrożenie. Na Kaponierze odbywa się normalna corrida. Poznaniacy wiedzą jak tam jeździć ale przyjezdni szczególnie z mniejszych miast gdzie nie ma tych "niby rond" głupieją i często dochodzi tam do wypadków bo próbują egzekwować pierwszeństwo przy zjeździe sądząc, że są na "skrzyżowaniu o ruchu okrężnym". Po zatym brak dodatkowego sygnalizatora też spowalnia ruch bo muszę założyć ,że wjeżdżąjący z prawej strony mają lub za chwilę bedą mieli zielone zwalniam po czym okazuje się, że oni nie ruszają bo mają czerwone. Przyspieszam i w tym momencie oni też ruszają bo nastąpiła zmiana świateł. Dodatkowo są tam tory tramwajowe w czasie targów Kaponiera się zapycha, jedni ruszają drudzu hamują na to nakłada się ruch tramwajów i korki na skrzyżowaniu z grunwaldzką. Po prostu w praktyce przy dużym nasileniu ruchu to skrzyżowanie działa fatalnie. Edytowane 7 Stycznia 2011 przez marrio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZwierZ Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Robicie jeden podstawowy błąd - a mianowicie niektórzy z Was patrzą przez pryzmat słowa "rondo" na wszystko to co ma znak "ruch okrężny" i usilnie próbują stosować zasady jakie są na prawdziwych rondach. Ta krótkowzroczność na jeden schemat powoduje, że potem jest ta dyskusja tutaj i wcześniejszych tematach. Żeby to pojąć to trzeba rozgraniczyć, wprowadzić do głowy jeszcze jeden schemat, rozwiązanie: 1. Rondo, te prawdziwe gdzie jeździ się naokoło, zmieniając pasy w środku (bo tak są wytyczone), zjeżdża z zewnętrznego. 2. Duże skrzyżowania z wyspą w środku, ukierunkowane, wyglądające jak "rondo" i mylnie tak nazywane. Tu są inne zasady, takie same jak na skrzyżowaniach "kwadratowych". Tutaj są znaki kierunkowe przed nim a potem odpowiednio wyznaczone pasy ruchu, które nas wyprowadzają ze skrzyżowania. Tylko z wewnętrznego można skręcać w lewo na umowną poprzeczną, zajmując tam dowolny pas ruchu, bez obaw, że ktoś z prawej w nas przyłoży. Bo ze środka i z prawego można na tylko wprost. I nie można ślepo sugerować się znakiem "ruch okrężny" i na siłę jechać na około, bo na tym drugim przypadku "pseudo rondach" się tak nie da. Trzeba zwrócić uwagę na pozostałe oznakowanie, zwłaszcza kierunkowe. I wtedy wiadomo z czym ma się do czynienia. Czy ze zwykłym rondem czy z dużym skrzyżowaniem wyglądającym jak rondo. http://www.tinyurl.pl?bzd031mb Dokladnie na tym zdjeciu, na dole ronda widac jak sie poustawialy samochody ... Z kazdego pasa, lewy, srodkowy, prawy, kieruja sie dookola ronda a nie zjezdzaja w najblizszy zjazd. Umozliwiaja im to wlasnie przerywane linie z prawej strony z lewej sa ciagle. Nie. Te auta na dole (po lewej) zajęły te trzy pasy ruchu na umownej poprzecznej z pasa wewnętrznego. A nie jak Ty sugerujesz z każdego, ze środka i z prawego. Tu masz do czynienia ze skrzyżowaniem z ruchem skanalizowanym i stosujesz się do strzałek kierunkowych przed nim. Tu nie pojedziesz na około z każdego pasa bo to nie rondo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whistler26 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 co do jednego wszyscy byli zgodni: zjazd ze skrzyżowania z ruchem okrężnym sygnalizujemy prawym kierunkiem. natomiast co do zjazdu z wewnętrznego pasa, to ten manewr jest uzależniony od oznakowania, ale co do zasady powinieneś był zmienić pas na zewnętrzny i z niego zjeżdżać jsz :lalag: To jakieś poj**ane z tymi rondami, sam nie wiem czy dobrze używam kierunkowskazów. http://www.prdimsanok.com.pl/rondo/maxi/rondo18.jpg Na takim rondzie jadąc w lewo nie włączam kierunkowskazu, dopiero przy zjeździe włączam. Jadę w prawo włączam od razu w prawo. Jadę prosto to sygnalizuję tylko zjazd i tyle. :lalag: no i smiem twierdzic, ze wiekszosc Polakow tak jezdzi. Z cala pewnoscia zachodnio-pomorskie i jak widac po Twoim poscie, mazowieckie rowniez. nigdzie w przepisach ruchu drogowego nie ma wzmianki na temat używania kierunkowskazów na "rondach"! ba - znak c12 ma nazwę "ruch okrężny" i determinuje nas tylko i wyłącznie do objechania wyspy od jej prawej strony, ani nie reguluje pierwszeństwa przejazdu, ani nie mówi nam w jaki sposób mamy używać kierunkowskazów a jadac wewnetrznym pasem i chcac zjechac na zewnetrzny to nie trzeba ustapic pierwszenstwa pojazdom z tego pasa zewnetrzengo?? bo mi sie wydaje ze tak. baa, jestem nawet pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 a jadac wewnetrznym pasem i chcac zjechac na zewnetrzny to nie trzeba ustapic pierwszenstwa pojazdom z tego pasa zewnetrzengo?? bo mi sie wydaje ze tak. baa, jestem nawet pewien. owszem, ale to wynika z ogólnej zasady "prawej ręki" Konrad: moje zastrzeżenie, że znak "ruch okrężny" jest zbędny wynika z uregulowania ruchu na takim "skrzyżowaniu wielokrotnym" przez pozostałe oznakowania. bez tego znaku i tak w świetle przepisów (oznakowania) nie wolno jechać inaczej wokół wysepki. a ponieważ rondo ma swoje określone - np. powyżej - zasady ruchu, stąd podwójne oznakowanie myli kierowców; co widać choćby w tym wątku jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 owszem, ale to wynika z ogólnej zasady "prawej ręki" Konrad: moje zastrzeżenie, że znak "ruch okrężny" jest zbędny wynika z uregulowania ruchu na takim "skrzyżowaniu wielokrotnym" przez pozostałe oznakowania. bez tego znaku i tak w świetle przepisów (oznakowania) nie wolno jechać inaczej wokół wysepki. a ponieważ rondo ma swoje określone - np. powyżej - zasady ruchu, stąd podwójne oznakowanie myli kierowców; co widać choćby w tym wątku jsz Cały problem w tym, że ty to rozumiesz, ja rozumiem, jeszcze kilka osób. Konrad tego nie rozumie. Ba, nawet nie potrafi tego określić. Pisze "tak jakby" Tak naprawdę, to on się dopiero tu uczy. Więc jak kursant, mając lekcję z takim wykładowcą to zrozumie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 a jadac wewnetrznym pasem i chcac zjechac na zewnetrzny to nie trzeba ustapic pierwszenstwa pojazdom z tego pasa zewnetrzengo?? bo mi sie wydaje ze tak. baa, jestem nawet pewien. a gdzie ja pisałem, że nie trzeba ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na pasie, na który chcemy wjechać? to jest chyba logiczne i nikt temu nie zaprzeczył tyle, że na "rondach" jak w poznaniu, zjeżdżając z tegoż ronda nie ma zmiany pasa!tzn możesz ten pas zmienić ale najlepiej z ronda zjeżdżać swoim Konrad: moje zastrzeżenie, że znak "ruch okrężny" jest zbędny wynika z uregulowania ruchu na takim "skrzyżowaniu wielokrotnym" przez pozostałe oznakowania. bez tego znaku i tak w świetle przepisów (oznakowania) nie wolno jechać inaczej wokół wysepki. nie rozumiem dlaczego uważasz, że znak "ruch okrężny" jest zbędny jakie pozostałe oznakowania regulują ruch? znak c-12 jest po to aby wjeżdżający na rondo nie pojechali "pod prąd" a uwierz mi, że czasem zdarza się, że niektórzy próbują :bigrazz: a ponieważ rondo ma swoje określone - np. powyżej - zasady ruchu, stąd podwójne oznakowanie myli kierowców; co widać choćby w tym wątku nie rozumiem co myli? narysowany pas ruchu oznaczony do jazdy w danym kierunku? rondo nie ma swoich określonych zasad ruchu o czym cały czas piszę josha, a może jerzyk? - widzę, że się ewidentnie przyczepiłeś nie masz o czymś pojęcia to nie włączaj się do dyskusji wyciągnij gumkę z gaci i strzel sobie w głowę masz coś osobiście - daj na priv Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 a gdzie ja pisałem, że nie trzeba ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na pasie, na który chcemy wjechać? to jest chyba logiczne i nikt temu nie zaprzeczył tyle, że na "rondach" jak w poznaniu, zjeżdżając z tegoż ronda nie ma zmiany pasa!tzn możesz ten pas zmienić ale najlepiej z ronda zjeżdżać swoim nie rozumiem dlaczego uważasz, że znak "ruch okrężny" jest zbędny jakie pozostałe oznakowania regulują ruch? znak c-12 jest po to aby wjeżdżający na rondo nie pojechali "pod prąd" a uwierz mi, że czasem zdarza się, że niektórzy próbują :bigrazz: nie rozumiem co myli? narysowany pas ruchu oznaczony do jazdy w danym kierunku? rondo nie ma swoich określonych zasad ruchu o czym cały czas piszę josha, a może jerzyk? - widzę, że się ewidentnie przyczepiłeś nie masz o czymś pojęcia to nie włączaj się do dyskusji wyciągnij gumkę z gaci i strzel sobie w głowę masz coś osobiście - daj na priv Problem jest w tym, że ty kolego nie rozumiesz pojęcia ronda, ruchu strumieniowego, skrzyżowania okrężnego. Nie masz o tym zielonego pojęcia, a zabierasz głos. Mało tego, tytułując się ekspertem, wprowadzasz innych w błąd. Skrzyżowanie jakie jest podane w przykładzie, nie jest niczym jak rondem. O ile wiesz, o czym mówię. Kierunki zadane przed światłami, mają jedynie pomóc. Dalej, jak wskazują oznakowania poziome/ dla ciebie strumienie/ mają jedynie i tylko jedynie pomóc. Dalej twierdzę, że przed skrzyżowaniem wybierając dowolny pas, mogę się rozmyślić, i pojechać tam gdzie mi się uwidzi. Wiesz dlaczego? Ja wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 (edytowane) Problem jest w tym, że ty kolego nie rozumiesz pojęcia ronda, ruchu strumieniowego, skrzyżowania okrężnego. tyle, że takich pojęć nie znajdziesz w PoRD Nie masz o tym zielonego pojęcia, a zabierasz głos. Mało tego, tytułując się ekspertem, wprowadzasz innych w błąd. w tym temacie jeszcze się nie zdarzyło - jeśli masz inne zdanie zacytuj, w którym punkcie Skrzyżowanie jakie jest podane w przykładzie, nie jest niczym jak rondem. O ile wiesz, o czym mówię. w którym przykładzie? było ich kilka a zakładający temat jeszcze nie przedstawił o które konkretnie rondo chodzi Kierunki zadane przed światłami, mają jedynie pomóc. Dalej, jak wskazują oznakowania poziome/ dla ciebie strumienie/ mają jedynie i tylko jedynie pomóc. Dalej twierdzę, że przed skrzyżowaniem wybierając dowolny pas, mogę się rozmyślić, i pojechać tam gdzie mi się uwidzi. Wiesz dlaczego? Ja wiem. rozumiem, że na skrzyżowaniach nie oznaczonych znakiem c-12 też w prawo skręcasz ze skrajnie lewego pasa, a w lewo z prawego bo ci się odwidziało? Edytowane 7 Stycznia 2011 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 tyle, że takich pojęć nie znajdziesz w PoRD w tym temacie jeszcze się nie zdarzyło - jeśli masz inne zdanie zacytuj, w którym punkcie w którym przykładzie? było ich kilka a zakładający temat jeszcze nie przedstawił o które konkretnie rondo chodzi rozumiem, że na skrzyżowaniach nie oznaczonych znakiem c-12 też w prawo skręcasz ze skrajnie lewego pasa, a w lewo z prawego bo ci się odwidziało? Konrad, bez obrazy. Jeżeli z kimś wchodzę w polemikę, to tylko z równym partnerem. Ty niestety nim nie jesteś w tej dyskusji. Twoja w tym zakresie wiedza, jest zerowa. Przykro mi. Może kiedyś podyskutujemy w innym temacie. W tym twoja wiedz się skończyła przy pierwszym poście. Szkoda. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Nie obrażam się i nie jest mi przykro, nie jest mi szkoda - cieszę się z tego niezmiernie :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Co wy tam wiecie o rondach i tak nie macie o nich pojęcia. :biggrin: Śmigałem po takim rondzie że się wam nawet nie śniło.I może lepeiej :biggrin: http://img510.imageshack.us/i/rondouk.jpg/ Pierwszy raz jak na to trafiłem to jechałem za pacjentem przede mną żeby tylko z tego qurestwa zjechać, a później będę rozkminiał jak się mam dostać tam gdzie chcę.O dziwo zjechałem dobrze ;-) znaczy on zjechał tam gdzie ja. Tak tak dobrze widzicie to jest jedno duże rondo/skrzyżowanie dookoła którego jest 5 małych rondek po 2/3 pasy - dodam tylko jeszcze że to jest w UK i ruch jest lewostronny. :eek: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Co wy tam wiecie o rondach i tak nie macie o nich pojęcia. :biggrin: Śmigałem po takim rondzie że się wam nawet nie śniło.I może lepeiej :biggrin: http://img510.imageshack.us/i/rondouk.jpg/ Nie Ty jeden i nie ma sie co chwalic. :buttrock: :crossy: Rozkminiamy zagadnienie konkretnego przykladu i na tym sie skupiamy. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.