m_fiolek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Przymierzam się powoli do kupna enduraka i zastanawiam się jak można z dużą pewnością ocenić stan techniczny-głównie chodzi o silnik. Do tej pory brałem moto na słuch jeżeli chodzi o silnik-kopcenie i te sprawy, które każdy z nas raczej już zna- luzy na zawieszeniu, lagi itp - jak dotąd się sprawdziło, ale wole mieć większą pewność. Zna ktoś jakieś dobre metody? Jak to jest z pomiarem sprężania w cylindrze? Na ciepłym silniku, na zimnym? Bo rozumiem, że końcówkę pomiarową wkręca się zamiast świecy i kręci rozrusznikiem na otwartej przepustnicy, a jak moto ma dwie świece, zamiast jednej wkręci się końcówkę pomiarową to moto nie odpali na tej jednej świecy? :icon_razz: Przyznam, że tego nie robiłem i nie wiem czy to zdaje egzamin i czy daje wiarygodny wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 sprężanie na ciepłym wszystkie świece wykręcone Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-2211 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 ...i przy pomiarze gaz do oporu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 A są takie manometry z dwoma końcówkami jak są dwie świece? No dobra a skąd wziąć wzorcowe ciśnienie sprężania np. dla Drz E? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Mierzysz zwyczajnie po kolei a nie na raz, drugi cylinder nie ma wpływu na pierwszy i odwrotnie. Dobrze jest odciąć dopływ paliwa i zmasować świece do czegoś żeby cewek nie uszkodzić. Wartość ciśnienia sprężania bierzesz z serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Mierzysz zwyczajnie po kolei a nie na raz, drugi cylinder nie ma wpływu na pierwszy i odwrotnie. pragnę nieśmiało wtrącić że drz to singiel jak chyba prawie każde offroadowe enduro :D zamiast jednej wkręci się końcówkę pomiarową to moto nie odpali na tej jednej świecy? odpali :D a drz nie ma ,,killswitcha'' czyli opcji że masz właczoną stacyjkę, prąd podany na rozrusznik ale odcięty zapłon ?? tak jest np w xl600RM właczasz stacyjkę, wciskasz ,,engine stop'' na off i rozrusznik kręci a iskry nie ma, wtedy zamiast jednej świecy wkręcasz manometr i mierzysz.... jeżeli nie ma takiej opcji to wykręc jedną świece, zamiast niej manometr, drugą zostaw na miejscu i teraz to co pisał shingami, do obu przewodów zapłonowych włóż świece i podłacz do masy niech sobie iskrzą chodzi o to że wiszące w powietrzu kable WN, kiedy cewka wytwarza iskrę prowadzą do uwalenia cewki WN... najlepiej mieć manometr motocyklowy z zaworkiem że po zaprzestaniu kręcenia zapamiętuje pomiar pomiar dla silnika robi sie dwa razy na zimnym i na ciepłym...jeżeli jest jakaś masakryczna różnica typu 7 bar zimny 10 gorący to bodajrze walnięte pierścienie, musisz doczytać albo spytaj Adama M. na pw :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L0rdGrax Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Jeśli chodzi o typowe hard-enduro, to w większości możesz zapomnieć o takich pomiarach, ze względu na automatyczny dekompresator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Jeśli chodzi o typowe hard-enduro, to w większości możesz zapomnieć o takich pomiarach, ze względu na automatyczny dekompresator. No właśnie i tu leży problem :) Znacie inne sposoby na sprawdzenie stanu silnika? Wiadomo, po kupnie crosa 2t czy nawet 4t, remont się robi od razu. Ale przy takiej Drz E, Wr czy exc 4t to fajnie by było wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 w drzecie wywala mi 6,5-7 ale wiadomo, dekomp robi swoje No dobra a skąd wziąć wzorcowe ciśnienie sprężania policzyć ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L0rdGrax Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Ciśnienie bierzesz z serwisów-ki, ale jak już pisałem nic z tego. Zresztą na co Ci to sprawdzać, silnik bierzesz na słuch, sprawdzasz jak się wkręca, czy nie puszcza dymka i podczas przejażdżki jak ciągnie. Jeśli nie ma żadnych niepokojących zachowań to powinno być ok. Niestety, ale jak to się mówi "do silnika nie zaglądniesz". Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 policzyć ? Myślisz? Wydaje mi się, że takie wyliczenie nic nie da. Musiałbym przyjąć, że cylinder jest napełniany gazem doskonałym i że podczas suwu sprężania temperatura mieszanki się nie zmienia i że pojemność skokowa to objętość skoku tłoka+komora spalania. (A to chyba jest tylko objętość skoku tłoka więc potrzebowałbym jeszcze objętość komory spalania) Wyjdzie duży błąd na moje oko. Niby jest wzór uniwersalny na silniki benzynowe 1,25*stopień sprężania, ale jakoś nie ufam takim wzorom. Ciśnienie bierzesz z serwisów-ki, ale jak już pisałem nic z tego. Zresztą na co Ci to sprawdzać, silnik bierzesz na słuch, sprawdzasz jak się wkręca, czy nie puszcza dymka i podczas przejażdżki jak ciągnie. Jeśli nie ma żadnych niepokojących zachowań to powinno być ok. Niestety, ale jak to się mówi "do silnika nie zaglądniesz". Pzd No niestety w żadnej serwisówce nie znalazłem ciśnienia sprężania. Podają jedynie stopień sprężania. Ale jak znasz to ciśnienie to pisz, bo ja szukam i nie mogę znaleść :) Silnik na słuch, jak już pisałem, biorę i póki co to się faktycznie sprawdza, choć chciałbym mieć coś bardziej pewnego. Bo są sytuacje, że silnik ma już zużyty tłok albo coś innego i nie trzyma już dobrej kompresji-ma mniej mocy-ale jeszcze odpala dobrze i nie puszcza dymka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Pomiar ciśnienia przy kupnie nie jest według mnie miarodajny, bo wiele jest przypadków że tłok ma już tyle mth/km nalatane ,że kwalifikuje się do wymiany a trzyma niemal wzorcowe ciśnienie. Niestety jeśli kupujesz moto z niewiadomego źródła i nie znasz jego przeszłości, to takie podstawowe rzeczy jak tłok czy korba trzeba wymienić, żeby uniknąć przykrych niespodzianek. Chyba najlepszym sposobem na weryfikacje stanu silnika jest zajrzenie do niego lecz ci mniej uczciwi sprzedawcy boją się tego jak ognia z wiadomych przyczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L0rdGrax Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Podobno zdrowe moto ok 12-13 jeśli ma poniżej 10 to do roboty. Ale z tego co goście piszą, te pomiary nic nie dają, bo jedno moto po remoncie potrafi mieć 16 a drugie 7. Jak to jest na prawdę to nie wiem i nie zamierzam się tym sugerować. A i stopień sprężania to nie to samo co kompresja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 pomiar kompresji jest bardzo niemiarodajny............moja crm miała 10.5 bara a tłok w cylindrze miał chyba 1mm luzu aż wręcz dzwonił..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 (edytowane) Niby jest wzór uniwersalny na silniki benzynowe 1,25*stopień sprężania, ale jakoś nie ufam takim wzorom. to lepiej zacznij ufać bo do dużo daje :icon_mrgreen: wynik z tego masz w MPa dla S ~ 14.1 bar dla E ~ 15,2 bar ale jak wyżej pisane wyjdzie gdzieś połowę mniej przez dekompresator . więc tym się nie sugeruj, tu się wymienia elementy co określony czas bez względu na stan tak jest taniej :wink: Edytowane 27 Grudnia 2010 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.