Skocz do zawartości

Ocena stanu motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się powoli do kupna enduraka i zastanawiam się jak można z dużą pewnością ocenić stan techniczny-głównie chodzi o silnik. Do tej pory brałem moto na słuch jeżeli chodzi o silnik-kopcenie i te sprawy, które każdy z nas raczej już zna- luzy na zawieszeniu, lagi itp - jak dotąd się sprawdziło, ale wole mieć większą pewność.

Zna ktoś jakieś dobre metody?

Jak to jest z pomiarem sprężania w cylindrze? Na ciepłym silniku, na zimnym? Bo rozumiem, że końcówkę pomiarową wkręca się zamiast świecy i kręci rozrusznikiem na otwartej przepustnicy, a jak moto ma dwie świece, zamiast jednej wkręci się końcówkę pomiarową to moto nie odpali na tej jednej świecy? :icon_razz: Przyznam, że tego nie robiłem i nie wiem czy to zdaje egzamin i czy daje wiarygodny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz zwyczajnie po kolei a nie na raz, drugi cylinder nie ma wpływu na pierwszy i odwrotnie. Dobrze jest odciąć dopływ paliwa i zmasować świece do czegoś żeby cewek nie uszkodzić.

 

Wartość ciśnienia sprężania bierzesz z serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz zwyczajnie po kolei a nie na raz, drugi cylinder nie ma wpływu na pierwszy i odwrotnie.

 

pragnę nieśmiało wtrącić że drz to singiel jak chyba prawie każde offroadowe enduro :D

 

zamiast jednej wkręci się końcówkę pomiarową to moto nie odpali na tej jednej świecy?

 

odpali :D

 

a drz nie ma ,,killswitcha'' czyli opcji że masz właczoną stacyjkę, prąd podany na rozrusznik ale odcięty zapłon ?? tak jest np w xl600RM właczasz stacyjkę, wciskasz ,,engine stop'' na off i rozrusznik kręci a iskry nie ma, wtedy zamiast jednej świecy wkręcasz manometr i mierzysz....

 

jeżeli nie ma takiej opcji to wykręc jedną świece, zamiast niej manometr, drugą zostaw na miejscu i teraz to co pisał shingami, do obu przewodów zapłonowych włóż świece i podłacz do masy niech sobie iskrzą chodzi o to że wiszące w powietrzu kable WN, kiedy cewka wytwarza iskrę prowadzą do uwalenia cewki WN...

 

najlepiej mieć manometr motocyklowy z zaworkiem że po zaprzestaniu kręcenia zapamiętuje pomiar

 

pomiar dla silnika robi sie dwa razy na zimnym i na ciepłym...jeżeli jest jakaś masakryczna różnica typu 7 bar zimny 10 gorący to bodajrze walnięte pierścienie, musisz doczytać albo spytaj Adama M. na pw :D

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o typowe hard-enduro, to w większości możesz zapomnieć o takich pomiarach, ze względu na automatyczny dekompresator.

No właśnie i tu leży problem :)

 

Znacie inne sposoby na sprawdzenie stanu silnika? Wiadomo, po kupnie crosa 2t czy nawet 4t, remont się robi od razu. Ale przy takiej Drz E, Wr czy exc 4t to fajnie by było wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie bierzesz z serwisów-ki, ale jak już pisałem nic z tego. Zresztą na co Ci to sprawdzać, silnik bierzesz na słuch, sprawdzasz jak się wkręca, czy nie puszcza dymka i podczas przejażdżki jak ciągnie. Jeśli nie ma żadnych niepokojących zachowań to powinno być ok. Niestety, ale jak to się mówi "do silnika nie zaglądniesz".

 

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policzyć ?

Myślisz? Wydaje mi się, że takie wyliczenie nic nie da. Musiałbym przyjąć, że cylinder jest napełniany gazem doskonałym i że podczas suwu sprężania temperatura mieszanki się nie zmienia i że pojemność skokowa to objętość skoku tłoka+komora spalania. (A to chyba jest tylko objętość skoku tłoka więc potrzebowałbym jeszcze objętość komory spalania) Wyjdzie duży błąd na moje oko.

Niby jest wzór uniwersalny na silniki benzynowe 1,25*stopień sprężania, ale jakoś nie ufam takim wzorom.

 

Ciśnienie bierzesz z serwisów-ki, ale jak już pisałem nic z tego. Zresztą na co Ci to sprawdzać, silnik bierzesz na słuch, sprawdzasz jak się wkręca, czy nie puszcza dymka i podczas przejażdżki jak ciągnie. Jeśli nie ma żadnych niepokojących zachowań to powinno być ok. Niestety, ale jak to się mówi "do silnika nie zaglądniesz".

 

Pzd

No niestety w żadnej serwisówce nie znalazłem ciśnienia sprężania. Podają jedynie stopień sprężania. Ale jak znasz to ciśnienie to pisz, bo ja szukam i nie mogę znaleść :)

Silnik na słuch, jak już pisałem, biorę i póki co to się faktycznie sprawdza, choć chciałbym mieć coś bardziej pewnego. Bo są sytuacje, że silnik ma już zużyty tłok albo coś innego i nie trzyma już dobrej kompresji-ma mniej mocy-ale jeszcze odpala dobrze i nie puszcza dymka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ciśnienia przy kupnie nie jest według mnie miarodajny, bo wiele jest przypadków że tłok ma już tyle mth/km nalatane ,że kwalifikuje się do wymiany a trzyma niemal wzorcowe ciśnienie. Niestety jeśli kupujesz moto z niewiadomego źródła i nie znasz jego przeszłości, to takie podstawowe rzeczy jak tłok czy korba trzeba wymienić, żeby uniknąć przykrych niespodzianek.

Chyba najlepszym sposobem na weryfikacje stanu silnika jest zajrzenie do niego lecz ci mniej uczciwi sprzedawcy boją się tego jak ognia z wiadomych przyczyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno zdrowe moto ok 12-13 jeśli ma poniżej 10 to do roboty. Ale z tego co goście piszą, te pomiary nic nie dają, bo jedno moto po remoncie potrafi mieć 16 a drugie 7. Jak to jest na prawdę to nie wiem i nie zamierzam się tym sugerować. A i stopień sprężania to nie to samo co kompresja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar kompresji jest bardzo niemiarodajny............moja crm miała 10.5 bara a tłok w cylindrze miał chyba 1mm luzu aż wręcz dzwonił.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niby jest wzór uniwersalny na silniki benzynowe 1,25*stopień sprężania, ale jakoś nie ufam takim wzorom.

 

 

 

to lepiej zacznij ufać bo do dużo daje :icon_mrgreen:

wynik z tego masz w MPa

 

 

 

dla S ~ 14.1 bar

dla E ~ 15,2 bar

 

ale jak wyżej pisane wyjdzie gdzieś połowę mniej przez dekompresator .

więc tym się nie sugeruj, tu się wymienia elementy co określony czas bez względu na stan

tak jest taniej :wink:

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...