Skocz do zawartości

stypendium i budowa motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego, że mam na imię Tomek,jestem uczniem 1 kl. LO prof. mat-fiz i aktualnie jestem stypendystom projektu wspierającego uczniów w rozwoju zainteresowań i umiejętności. Jako projekt do zrealizowania wybrałem uwaga cytat ”zbudowanie pojazdu silnikowego z komponentów dostępnych na rynku wtórnym, który zostanie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych” czyli z polskiego na nasze chce zbudować motocykl. Może niektórym może wydawać się to mało ale do dyspozycji mam niecałe 5000 zł i wierze że to wystarczy(myślałem o motocyklach na części z zachodu). Na pewno główne elementy: rama silnik itd (może z małymi przeróbkami) będą pochodziły z motocykli japońskich. Miałem wizje motocykla stylizowanego na cafe racera, zbudowanego na ramie hondy cb 125 z silnikiem cb 250 i zawieszeniem zbliżonym do zxr 250. Później miałem faze na silnik zxr 250 w ramie nsr125 ale przemówiły do mnie argumenty o tym że rama może nie wytrzymać. Zaraz podniosą się głosy że 45 km to za dużo dla mnie, może to i prawda więc na razie wracam do opcji przebudowania hondy cb 125.

 

Założenia jakie stawiam przed tą wydymką to:

-prędkość max: min 130/140 km/h

-trwałość

-przyjemność z jazdy

 

Pytanie jakie mi się nasuwa to jak najlepiej wydać te pieniądze aby osiągnąć powyższe cele?

Może wybrać inną bazę do przeróbek albo inne źródło części

proszę o konstruktywne odpowiedzi a nie w stylu kup gotowy, daj sobie spokój

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który zostanie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych

W ramach stypendium czyli na legalu czyli będzie zarejestrownay jako SAM? Z tego co się orientuję to do zarejestrowania SAMa potrzebna jest zwykle gruba książka obliczeń...

 

stypendystom

litości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Muszę cię zmartwić.

Kiedyś robiłem sobie takie szybkie wyliczenie kosztów mojego wyimaginowanego projektu Streetfightera.

Sam motocykl (przyjąłem olejaka 750 lub 1100) to koszt 5000 - 6000, oczywiście do remontu.

Dodatki jakie bym widział w nim, przekroczyły wartość motocykla i wynosiły około 7500,

powtarzam to same dodatki!

 

Domyślam się że na same malowanie wydasz coś około 1000zł a gdzie jeszcze rama, silnik, "znośne" zawieszenie?

Na twoim miejscu poszukałbym jakiegoś polskiego "dawcy".

Wyjdzie taniej a może docenione zostanie Twoje "zaangażowanie we wkład w rozwój Polskiego motocyklizmu"

 

 

PS

Coś mi od początku nie pasowało zestawienie słów "stypendium" i "budowa motocykla".

No ale działaj... ten się nie myli co nic nie robi!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszesz o BUDOWIE motocykla, a następnie o przebudowie cebulki. Pamiętaj,że 5000 zł to na prawdę nie jest kolosalna kwota.

 

Moja rada jak chcesz budować motocykl to

rób coś na bazie MZ. Części są dostępne, w miare tanie, projekt nie będzie zawiły.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o koszt kupna dawcy to widziałem na allegro cb 125 z dokumentami z francji z której i tak potrzebowaławn tylko ramę i kilka pierdółek za 600 zł. A zxr 250 odzyskanego po kradzieży ale mający potrzebne mi części za 1200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko, że jeżeli ktoś sprzedaje silnik na allegro to jest to zazwyczaj golas. Czyli automatycznie dochodzą Ci koszty gaźników, instalacji elektrycznej itp.

 

A musi być to coś zbudowanego a nie przerobionego?

Na cafe racera doskonale nadaje się np yamaha xs 400 którą spokojnie kupisz na allegro za 2,5 -3 k a przeróbka jest łatwa i przyjemna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko, że jeżeli ktoś sprzedaje silnik na allegro to jest to zazwyczaj golas. Czyli automatycznie dochodzą Ci koszty gaźników, instalacji elektrycznej itp.

 

 

dlatego musle o zakupie motocykli np z niemiec w stanie nie koniecznie idealnym. wymontowaniu tego co sie przyda i sprzedazy tego co zostanie na części

 

teraz zaczynam myśleć że jednak najlepszym pomysłem będzie zakup cb 125 w stanie agonalnym ale z prostą ramą. następnie kupić jakieś cb 250 np po szlifie i wykorzystac z niej silnik, wiązke elektyczną i ewentualnie przerobić troche tylni wahacz. całości dopełni old schoolowy obły zbiornik paliwa, wysunięte do tyłu podnórzki i obniżona kierownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić jeśli podejdziesz do tego w miarę realistycznie. Jeśli masz 5k na całość to za moto możesz dac nie więcej jak 1500zł jeśli ma dobry kwit. 2k to już sporo u musiałbyś wyrwać coś zarejestrowanego w PL bo koszty się liczą. A pozostałą kasę na części oraz porządne wykonanie, lakiery, chromy i drobiazgi. Jak wiadomo w motocyklu najważniejsze są szczegóły i jakość budowy/wykończenia. Jeśli pójdziesz na skróty to nawet z najlepszych komponentów wyjdzie kupa. A skupiając się na jakości nawet z byle czego ulepisz coś ładnego. Jeśli osoby oceniające Twoją pracę nie są motocyklistami to bardzo ważne abyś skupił się na eleganckim wykończeniu jako że Ci ludzie nie znają się na moto i będą oceniać "po łebkach" a nie wg. komponentów i trudności jaką w to włożyłeś, bo przecież nie mają pojęcia ile pracy wymaga budowa motocykla.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego musle o zakupie motocykli np z niemiec w stanie nie koniecznie idealnym. wymontowaniu tego co sie przyda i sprzedazy tego co zostanie na części

 

teraz zaczynam myśleć że jednak najlepszym pomysłem będzie zakup cb 125 w stanie agonalnym ale z prostą ramą. następnie kupić jakieś cb 250 np po szlifie i wykorzystac z niej silnik, wiązke elektyczną i ewentualnie przerobić troche tylni wahacz. całości dopełni old schoolowy obły zbiornik paliwa, wysunięte do tyłu podnórzki i obniżona kierownica

Samo przywiezienie tego motocykla pochłonie 1/6 budżetu.Tutaj nikt nie oddaje za darmo.

Mam wrażenie, że nawet nie masz konkretnej koncepcji przeniesionej chociaż na papier...

Pomysł z MZ jest całkiem ciekawy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z MZ niewiele da się zrobić, oprócz oryginalnej MZ. Kupa to jest brzydka, rzuć okiem na gołą MZ bez nadwozia. Rama jest paskudna i dość toporna. Nie będzie łatwo, no chyba że RAT z tego ma być. Prędzej CZ350 albo i nawet 175 bo to prawie to samo tylko że z "połową" silnika 350.

 

ja bym polecał bardziej jakieś małe 4T, 125/250. W miarę tanie, w miarę trzymające się kupy. Taka np.CB125/250 czy nawet CB400. Obedrzeć do nagości, przerobić na jakąś ładną, finezyjną wyścigówkę lub CR i porządnie wykończyć.

 

 

Szczerze mówiąc to do końca nie kumam o co chodzi autorowi. Ma to być budowa motocykla czy może być przeróbka? Bo jeśli budowa to sprawa jest gruba. Kupić zwłoki, kupić komponenty, tu tokarz, tam frezer, gdzie indziej mechanik, to jednak ma być inne, tamto nie pasuje...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szczerze mówiąc to do końca nie kumam o co chodzi autorowi. Ma to być budowa motocykla czy może być przeróbka? Bo jeśli budowa to sprawa jest gruba. Kupić zwłoki, kupić komponenty, tu tokarz, tam frezer, gdzie indziej mechanik, to jednak ma być inne, tamto nie pasuje...

 

załozenie projektu to "budowa" ale (czytaj dalej) z komponentów dostępnych na rynku wtórnym. więc moge do pewnego stopnia stworzyć coś na istniejącym motocyklu (rama silnik może zawieszenie)

 

osobiście nie jestem przekonany do 2t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z MZ niewiele da się zrobić, oprócz oryginalnej MZ. Kupa to jest brzydka, rzuć okiem na gołą MZ bez nadwozia. Rama jest paskudna i dość toporna. Nie będzie łatwo, no chyba że RAT z tego ma być.

 

nie bluźnij z Mz też by można coś ładnego ulepić :smile:

http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750/ga...2010_Lublin.jpg

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawić do CZ 350 silnik z takiego np. gs 500 czy jakiegoś dużego singla. Części kupisz tanio, a resztę pieniędzy zainwestujesz w przeróbkę i modernizację zawieszenia, hamulców itp.

 

Nie wiem czy tak tanio. Na zdrowy piec do GS500 trzeba dać 1k i więcej, do tego elektronika, gaźniki i osprzęt.

 

 

nie bluźnij z Mz też by można coś ładnego ulepić :smile:

http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750/ga...2010_Lublin.jpg

pzdr

 

Nadal wygląda jak MZ. Czyli kupa. :icon_mrgreen:

 

 

wstępny projekt jest ale bardzo poglądowy i wstyd go pokazywać

 

No poka, pośmiejemy się. :biggrin: Żarcik. :notworthy:

Nie pękaj, ja tez nie umiem rysować "od reki", tylko rysunek techniczny mi wychodzi. A szkoda bo wiele wizji muszę zachować w głowie z tego powodu....

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...