PeterS Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Witam, pytanie kieruję do osób, które jeżdżąc moto z szybą/owiewką zmieniły ww. garnek na inny szczękowiec i ten okazał się lżejszy, a przede wszystkim cichszy. Do tej pory jeździłem w SV55 (wersja nie-"s", ale z dokupionym podbródkiem) Hondą CB750 z szybą i okazało się, że zawirowania powietrza nad szybą (na wysokości czoła) powodowały hałas, który cięzko ograniczyć zatyczkami. Pisk w uszach nawet po kilkudziesięciu km. Przy każdym możliwym ustawieniu szyby. Teraz przy CBF (szyba oryginalna i turystyczna Givi) jest trochę lepiej, ale dalej głośno jak gwint. Znam już chyba całą teorię z internetu nt. szczękowców, Szubrawców C2 i C3 + Multiteca, wiem, że w Gigastore można "pojeździć" ale na nakedzie bez szyby (a to już coś innego), wiem też że Skoda Felicja jest cichsza :icon_razz: . C2/C3 są teoretycznie i w testach cichsze, ale to chyba nie ma realnego przełożenia na warunki j.w. Czy efekt będzie adekwatny do wydanej kasiory? Interesuje mnie praktyka - jeździec ca 1,70 - 1,72m, moto z szybą/ owiewką powodującą zawirowania, kask sv55 - jaki inny kask W PRAKTYCE okazał się cichszy? Pozdrawiam, P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Nie szczękowy. A jak musi być szczękowy, to pewnie tylko szuberty ci zostały.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sumadax Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Problem, moim zdaniem, leży w szybie motocykla. Swego czasu miałem Aprilię Pegaso z wysoką szybą, w kasku integralnym był taki szum, że nie dało się wytrzymać, kiedy kupiłem kask enduro z szybą i daszkiem zrobiło się o wiele ciszej. Teraz mam motocykl bardziej sportowy i najlepiej mi się jeździ w kasku typu jet :) Najlepszy sposób na wybór kasku to jazda próbna, zawsze wybieram sklepy, które umożliwiają taką opcję. Zważywszy na porę roku, to trochę lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Czy efekt będzie adekwatny do wydanej kasiory? nie ma gwarancji. z opowieści Bigboya: c3 na majesty = hałas. c3 na "królowej plastiku" daje ciszę. majesty nazywają najgłośniejszą szybą wśród skuterów ja następny garnek kupię integralny: zdejmuję i zakładam go góra kilka razy w ciągu dnia, i trwa to istotnie krócej, niż jazda w nim jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Problem, moim zdaniem, leży w szybie motocykla. Najlepszy sposób na wybór kasku to jazda próbna, zawsze wybieram sklepy, które umożliwiają taką opcję. Całkiem możliwe, z tym, że ja posiadane szyby ustawiałem we wszystkich możliwych konfiguracjach, no może poza "do góry nogami" :icon_evil: Podobno Szuja miał w Warszaffce taką akcję. Które sklepy w Twojej okolicy dają taką możliwość? W sumie to niedaleko ode mie c3 na majesty = hałas. c3 na "królowej plastiku" daje ciszę. 85dB do >95dB SV55 robi wrażenie. Chociaż pewnie C3 był testowany w warunkach zbliżonych do laboratoryjnych/idealnych - inaczej ten marketing by nie zadziałał. BTW - Jeszua - w jakim garnku dotychczas pomykałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 przez kilka lat stareńki integral uvex boss 3000, teraz coś drugi czy trzeci w szczękowym cabergu justissimo gt; gwiżdże zwłaszcza przy dźwigni blendy jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 C3 jest naprawdę zarąbistym kaskiem, cichy (na odpowiednich motocyklach), nie wieje, nie kapie, nie paruje, wygodny, mięciutki w dotyku...jak kaczuszka ;) no rewelka :) Tyle, że na moim Majesty (jak wspomniał Jeszua) wiaterek odchylany przez szybę wpada na kask w jakiś dziwny sposób i.... normalnie załamka. Na Majesty wolę jeździć w starym HJC. I nie jest to kwestia, że C3 jest dla mnie głośny na wietrze, bo jadąc w nim na Xt600, gdzie nie ma żadnej owiewki, w kasku mam ciszę :) Także, jesli masz możliwość, przed kupnem przejedź się w tym kasku na swoim moto... tak, żebyś później nie żałował. Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja pamiętam,że jeżdżąc Pan Europą w Nolanie n83 najciszej było przy otwartej na maxa szybie.Albo w jetcie...Każdy zamkniety powodował hałas.Troche dziwne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 a może S1 albo S1 PRO? Ewentualnie Raid II. Należą do najcichszych na rynku... Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) Raczej nie chciałbym zdradzać szczękowców - chyba, że okazało by się, że jest zupełna bryndza w tym segmencie... No i oczywiście obowiązkowa blenda przeciwsłoneczna (tak to chyba tylko w Erze... ;) a może S1 albo S1 PRO? Ewentualnie Raid II. Należą do najcichszych na rynku... Z tego co czytałem, to S1PRO ma taki sam hałas level jak C3 i zbliżoną cenę. Już cała jestem głupia :icon_rolleyes: Na stronie Shoeia piszą, że cichszy od Raida II jest już Qwest ("With an overall weight of only 1400g (+/- 50) at size M and a noise level lower than RAID II by maximum 2.2 db* the QWEST is your perfect companion for every day ride and the grand tour as well. *Noise level varies depending upon type of motorcycle, riding position, etc."), ale podobno 2 dB nie jest odczuwalne (słyszalne) dla przeciętnego ucha. Z resztą i tak rozchodzi się o tę gwiazdkę w tekście . Edytowane 28 Listopada 2010 przez PeterS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) ale podobno 2 dB nie jest odczuwalne (słyszalne) dla przeciętnego ucha Kto Ci takich bzdur nagadał?? Edytowane 28 Listopada 2010 przez bigboykr Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) Kto Ci takich bzdur nagadał?? Koleś z 7. posta od góry: http://www.motocykl.org/thundercat/forum/v...t=141&start=495 (nie upieram się, że ma rację; przez te kilkanaście lat, które upłynęły od skończenia przez niego studiów - jeśli je rzeczywiście skończył - świat mógł trochę pójść do przodu :icon_mrgreen: ) Tu z kolei piszą odwrotnie (o czym już wcześniej słyszałem): http://audioton.republika.pl/ucho.html Dlatego też chodzi mi o różnicę nie w teorii, ale praktyce, in +, po zmianie sv55 na inny szczękowiec Edytowane 28 Listopada 2010 przez PeterS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Pobaw się kiedyś sprzętem do mierzenia natężenia siły dzwięku i sam się przekonasz, że "słyszysz" nawet małe zmiany :) Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 odbiegając od tematu - polecam X Spirita + zatyczki... Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Podszedłem do Schubertha C3 z duuuużym kredytem życzliwości i pozytywnego myślenia, ale po ~~40 min. mierzenia odpuściłem - poprostu nie pasuje na mój babniak i to w miejscach, które się nie "ubiją"... :icon_rolleyes: Nie dla mnie chełmy niemieckie... Rozważałem też Szuję Qwesta, ale chyba już za bardzo "nasiąknąłem" szczękowcami. Wziąłem Multitec`a. Organoleptycznie - brak blendy (ogromny minus, nawet przy progresywnie przyciemnianej szybie), ale też wydaje się się mniejszy, troche lżejszy, bardziej opływowy i ... taki swojski :icon_mrgreen: Przypasował na baniak od razu. Z resztą najważniejsze by był cichy. Pierwsze testy dopiero za min. 3 mce :( PS. podobno już jest na rynku fotochromatyczny pinlock do Shoei (coś ca. 200 zł) - z tym, że pewnie przyciemnianie/rozjasnianie działa ze sporym opóźnieniem (tak jest podobno w okularach fotochromach, nawet tych najlepszych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.