Leski Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Witam Szukam dla siebie enduro, tak do amatorskiego pomykania w niektóre weekendy. Chcę na to wydać około 5 tyś, mogę oczywiście dojść do 10tyś, ale na takie potrzeby to raczej będzie mi szkoda. Tak doświadczenie większość szosowo, szutrowo, obecnie DL650. Warunki fizyczne dość duże, 185 cm i 105kg, wiek po 30. Jazda to głownie pobliskie lasy, jakieś błotka, tor to tylko dla poprawienia techniki. Mistrzem klucza nie jestem, ale z serwisówką raczej sobie poradzę lub się nauczę. Skłaniam się najchętniej w stronę 2 suwów, przy tym budżecie mniejsza szansa na trafienie miny. Dwa koszt ewentualnego remontu dużo mniejszy. Pasujące mi najbardziej w odpowiedniej kolejności: KTM EXC 200 pewnie sponiewiera, ale może nie znudzi się szybko. KTM EXC 125 Dalej nie wiem, może jakieś DT125 nie wiem co jeszcze warte uwagi w 2T przy moich warunkach Co Wy na to czy w dolnych granicach ceny da się coś naleźć wartego uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...c=83132&st=3400 długi nudny tasiemiec ale troche poczytasz chociaż kilka ostatnich stron to poznasz odpowiedź :D za 5 tys będziesz miał dt125/kmx125/kdx125/inny dual w wręcz salonowym stanie :D aczkolwiek cienko z nimi na tor chociaż to też kwestia dyskusyjna mój kumpel latał dt125 po torze mx aczkolwiek lajtowo i dt125 na nic nie narzekała :D exc 125 jak chcesz latać technicznie a nie tylko odkręcać na prostej czy polu/łące nie znudzi ci sie szybko gwarantuje :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 przy tej masie nie bierz 125 posiadam podobne parametry i wiem co mówię 2502t /400-450 4t jakaś xr400 czy jadzia wr i masz spokój na długi czas , nawet jak kupisz parcha za grosze i wyremontujesz to dużo nie stracisz Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leski Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 (edytowane) długi nudny tasiemiec ale troche poczytasz chociaż kilka ostatnich stron to poznasz odpowiedź :D za 5 tys będziesz miał dt125/kmx125/kdx125/inny dual w wręcz salonowym stanie :D aczkolwiek cienko z nimi na tor chociaż to też kwestia dyskusyjna mój kumpel latał dt125 po torze mx aczkolwiek lajtowo i dt125 na nic nie narzekała :D exc 125 jak chcesz latać technicznie a nie tylko odkręcać na prostej czy polu/łące nie znudzi ci sie szybko gwarantuje :D NO raczej liczą się dla mnie bardziej gabaryty sprzęta niż moc. Te 40km mi raczej wystarczy na jesień, wiosnę. Dalej się pomyśli. KTM dla tego że jakoś chyba klasa sama w sobie. i 125 exc to chyba duża przepaść pomiędzy japońskimi 125? Zawias i gabaryty ze względu na moją masę. Chętnie bym wziął jakąś hondę np CRE250 ale tego jak na lekarstwo, czy dużo różnią się CR250? brak homologacji bym przebolał, ale boję się że charakterystyka już crossowa. długi nudny tasiemiec ale troche poczytasz chociaż kilka ostatnich stron to poznasz odpowiedź :D Czytam podobne tematy już od dłuższego czasu. Niestety wszystkie pod młodych wariatów, po 15-17lat. Na razie doszedłem do wniosku że 2t będzie fajniej i taniej. Tylko teraz męczy mnie dylemat, czy szukać na siłę enduro, czy jednak crossa bez homologacji. Z teorii wiem że inne przełożenia inna charakterystyka silnika i zawieszenia, ale czy to tylko teoria, a ja na początku i tak nie zauważę różnicy. przy tej masie nie bierz 125 posiadam podobne parametry i wiem co mówię 2502t /400-450 4t jakaś xr400 czy jadzia wr i masz spokój na długi czas , nawet jak kupisz parcha za grosze i wyremontujesz to dużo nie stracisz Co do exc 250, to już chyba całkiem inny silnik, no i raczej za mocne. optymalnie 200, ale drogie. Macie może jakiś link z danymi technicznymi endurasów? 4t i 2t. Zobaczył bym jak te 4setki wyglądają. Edytowane 12 Listopada 2010 przez Leski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Moze drz 400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Według mnie cross 2t do enduro to nie najlepszy pomysł, chyba że będziesz jeździł mało i rzadko. Po pierwsze duże spalanie (zbiornik starczy na 3-4 godziny lajtowej jazdy, paliwo +olej też swoje kosztuje, brak kranika z funkcją rezerwy - nie wiesz kiedy trzeba wracać po paliwo - już kilka razy stawałem w polu). Po drugie w enduro robi się spore przebiegi - 2t długo nie wytrzyma bez remontu - zależy ile kto jeździ. Po trzecie zawiecha jest bardzo twarda - niby można wyregulować, ale ja nie mogłem dojść do dobrego ustawienia. No i silnik, które ewidentnie lubi tylko górne obroty, a w enduro potrzeba mocnego dołu. Ja bym na Twoim miejscu szukał jakiegoś 4t, bo 2t typy dt125 będa po prostu za słabe. O EXC się nie wypowiadam bo nie jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Wiem, że temat o 125 w 2t, ale ja jakbym ważył 105 kg i szukał łikendowego enduro istniał by dla mnie jeden model - TT600 http://moto.allegro.pl/yamaha-tt-niezawodn...1312640202.html - pierwszy z brzegu link. Ja sie przejechałem 2t może 3 razy w zyciu, za czasów jak mialem xt 600 i sobie nie wyobrażam jazdy na takim sprzęcie, dla mnie to męczarnia była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Masz troche oleju w głowie, troche lat juz. 2t to zajebsita sprawa, weź 250 jeślii jeździłeś juz na czymś i bedziesz zadowolony takie moje zdanie. EXC 300 do enudrowania też polecam dla ciebie jak ciekałeś juz na czymś, swoje wazysz a ta maszyna ciągnie od dołu i wbrew pozorom jak na 2t ma całkiem ciekawy dół. Tyle, że do tej kasy nie wiem czy to kupisz. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReD-GreeN Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 kupi kupi exc z lat 98-2003 będzie najlepsze , najbardziej trwały rocznik i gabarytowo duże sprzęty sorry za off top ale myslicie że po DT jakbym exc 300 nabył to bardzo sponiewiera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Jak bedziesz jeździł z głową to nie sponiewiera bo na niskich obrotach da się jeździć ale uwierz mi że szybko go nie wykręcisz na max po detetce. Jednakże jak masz jako takie doświadczenie to dasz rade. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 sorry za off top ale myslicie że po DT jakbym exc 300 nabył to bardzo sponiewiera? wybacz stary ale nie myśl stereotypowo że 2T nie ma dołu taki exc 300 może nie ma dołu jak xt600 ale da sie nim jeździć wolno spokojnie i mieć moc serio pooglądajcie sobie filmiki jak lata sie na 300 2T to jest naprawdę elastyczne.... w 250 jest tak samo....... nie wiem mnie to sie wydaje że bzdury o braku dołu w 2T to rozpuszczają ludzie którzy mają masakrycznie zajechane sprzęty (jak ja :D ) albo latają crosową setką i ona nie ma dołu to reszta też mieć nie będzie...... przy tej masie nie bierz 125 posiadam podobne parametry i wiem co mówię bo 2t typy dt125 będa po prostu za słabe. ja waże 95kg mam 176cm wzrostu i po 4 miechach na crm nie uważam żeby mi brakowało mocy :D ale to już kwestia gustu....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohen Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) Witam A co ze sprzętami typu : KDX 125/220/250, czy Suzuki TS 125, Honda CRM 125/250 ?? To lekkie enduro 2T, które myśle ze za piątaka znajdziesz. Powinny sprostać Twoim wymaganiom Edytowane 13 Listopada 2010 przez bohen Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 A może DR 350? Za 5tyś kupisz spokojnie, mocniejsza od DT, silnik o spokojnej charakterystyce, pali połowę z tego co DT, i części nowych jak i używanych części jest w brut i ceny nie są złe. Moc do polatania na szutrach czy w lesie jest wystarczająca po delikatnej modyfikacji napędu. Ja na swojej zrobiłem już 8tyś, wymiana części eksploatacyjnych i tyle. Przy ponad 50tyś robiłem pierwszy remont silnika, tłok itd oryginalny był. http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-350-i1305218609.html http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-350-n-dr3...1309174131.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Może zastanów się nad Kawasaki klx 300 R waga tej maszyny to 105kg, zawieszenie Kayaba ups, moc 33KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam A co ze sprzętami typu : KDX 125/220/250, czy Suzuki TS 125, Honda CRM 125/250 ?? To lekkie enduro 2T, które myśle ze za piątaka znajdziesz. Powinny sprostać Twoim wymaganiom Kdx 220/250 i crm 250 były by najlepsze ale tego jest niestety na rynku co kot napłakał :( Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.