Skocz do zawartości

Enduro tanie, na weekendy 2T


Leski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam dla siebie enduro, tak do amatorskiego pomykania w niektóre weekendy.

Chcę na to wydać około 5 tyś, mogę oczywiście dojść do 10tyś, ale na takie potrzeby to raczej będzie mi szkoda.

Tak doświadczenie większość szosowo, szutrowo, obecnie DL650.

Warunki fizyczne dość duże, 185 cm i 105kg, wiek po 30.

 

Jazda to głownie pobliskie lasy, jakieś błotka, tor to tylko dla poprawienia techniki.

 

Mistrzem klucza nie jestem, ale z serwisówką raczej sobie poradzę lub się nauczę.

 

Skłaniam się najchętniej w stronę 2 suwów, przy tym budżecie mniejsza szansa na trafienie miny. Dwa koszt ewentualnego remontu dużo mniejszy.

 

Pasujące mi najbardziej w odpowiedniej kolejności:

KTM EXC 200 pewnie sponiewiera, ale może nie znudzi się szybko.

KTM EXC 125

Dalej nie wiem, może jakieś DT125 nie wiem co jeszcze warte uwagi w 2T przy moich warunkach

 

Co Wy na to czy w dolnych granicach ceny da się coś naleźć wartego uwagi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

długi nudny tasiemiec ale troche poczytasz chociaż kilka ostatnich stron to poznasz odpowiedź :D

 

za 5 tys będziesz miał dt125/kmx125/kdx125/inny dual w wręcz salonowym stanie :D

 

aczkolwiek cienko z nimi na tor chociaż to też kwestia dyskusyjna mój kumpel latał dt125 po torze mx aczkolwiek lajtowo i dt125 na nic nie narzekała :D

 

exc 125 jak chcesz latać technicznie a nie tylko odkręcać na prostej czy polu/łące nie znudzi ci sie szybko gwarantuje :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej masie nie bierz 125

posiadam podobne parametry i wiem co mówię

 

2502t /400-450 4t

 

jakaś xr400 czy jadzia wr i masz spokój na długi czas , nawet jak kupisz parcha za grosze i wyremontujesz to dużo nie stracisz

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długi nudny tasiemiec ale troche poczytasz chociaż kilka ostatnich stron to poznasz odpowiedź :D

 

za 5 tys będziesz miał dt125/kmx125/kdx125/inny dual w wręcz salonowym stanie :D

 

aczkolwiek cienko z nimi na tor chociaż to też kwestia dyskusyjna mój kumpel latał dt125 po torze mx aczkolwiek lajtowo i dt125 na nic nie narzekała :D

 

exc 125 jak chcesz latać technicznie a nie tylko odkręcać na prostej czy polu/łące nie znudzi ci sie szybko gwarantuje :D

NO raczej liczą się dla mnie bardziej gabaryty sprzęta niż moc. Te 40km mi raczej wystarczy na jesień, wiosnę.

Dalej się pomyśli.

KTM dla tego że jakoś chyba klasa sama w sobie. i 125 exc to chyba duża przepaść pomiędzy japońskimi 125? Zawias i gabaryty ze względu na moją masę.

 

Chętnie bym wziął jakąś hondę np CRE250 ale tego jak na lekarstwo, czy dużo różnią się CR250? brak homologacji bym przebolał, ale boję się że charakterystyka już crossowa.

 

długi nudny tasiemiec ale troche poczytasz chociaż kilka ostatnich stron to poznasz odpowiedź :D

 

Czytam podobne tematy już od dłuższego czasu.

Niestety wszystkie pod młodych wariatów, po 15-17lat.

Na razie doszedłem do wniosku że 2t będzie fajniej i taniej. Tylko teraz męczy mnie dylemat, czy szukać na siłę enduro, czy jednak crossa bez homologacji. Z teorii wiem że inne przełożenia inna charakterystyka silnika i zawieszenia, ale czy to tylko teoria, a ja na początku i tak nie zauważę różnicy.

 

przy tej masie nie bierz 125

posiadam podobne parametry i wiem co mówię

 

2502t /400-450 4t

 

jakaś xr400 czy jadzia wr i masz spokój na długi czas , nawet jak kupisz parcha za grosze i wyremontujesz to dużo nie stracisz

 

Co do exc 250, to już chyba całkiem inny silnik, no i raczej za mocne. optymalnie 200, ale drogie.

Macie może jakiś link z danymi technicznymi endurasów? 4t i 2t. Zobaczył bym jak te 4setki wyglądają.

Edytowane przez Leski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie cross 2t do enduro to nie najlepszy pomysł, chyba że będziesz jeździł mało i rzadko. Po pierwsze duże spalanie (zbiornik starczy na 3-4 godziny lajtowej jazdy, paliwo +olej też swoje kosztuje, brak kranika z funkcją rezerwy - nie wiesz kiedy trzeba wracać po paliwo - już kilka razy stawałem w polu). Po drugie w enduro robi się spore przebiegi - 2t długo nie wytrzyma bez remontu - zależy ile kto jeździ. Po trzecie zawiecha jest bardzo twarda - niby można wyregulować, ale ja nie mogłem dojść do dobrego ustawienia. No i silnik, które ewidentnie lubi tylko górne obroty, a w enduro potrzeba mocnego dołu.

Ja bym na Twoim miejscu szukał jakiegoś 4t, bo 2t typy dt125 będa po prostu za słabe. O EXC się nie wypowiadam bo nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat o 125 w 2t, ale ja jakbym ważył 105 kg i szukał łikendowego enduro istniał by dla mnie jeden model - TT600

 

http://moto.allegro.pl/yamaha-tt-niezawodn...1312640202.html - pierwszy z brzegu link.

 

Ja sie przejechałem 2t może 3 razy w zyciu, za czasów jak mialem xt 600 i sobie nie wyobrażam jazdy na takim sprzęcie, dla mnie to męczarnia była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz troche oleju w głowie, troche lat juz. 2t to zajebsita sprawa, weź 250 jeślii jeździłeś juz na czymś i bedziesz zadowolony takie moje zdanie. EXC 300 do enudrowania też polecam dla ciebie jak ciekałeś juz na czymś, swoje wazysz a ta maszyna ciągnie od dołu i wbrew pozorom jak na 2t ma całkiem ciekawy dół. Tyle, że do tej kasy nie wiem czy to kupisz.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz jeździł z głową to nie sponiewiera bo na niskich obrotach da się jeździć ale uwierz mi że szybko go nie wykręcisz na max po detetce. Jednakże jak masz jako takie doświadczenie to dasz rade.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za off top ale myslicie że po DT jakbym exc 300 nabył to bardzo sponiewiera?

 

wybacz stary ale nie myśl stereotypowo że 2T nie ma dołu

 

taki exc 300 może nie ma dołu jak xt600 ale da sie nim jeździć wolno spokojnie i mieć moc serio pooglądajcie sobie filmiki jak lata sie na 300 2T to jest naprawdę elastyczne....

 

w 250 jest tak samo.......

 

nie wiem mnie to sie wydaje że bzdury o braku dołu w 2T to rozpuszczają ludzie którzy mają masakrycznie zajechane sprzęty (jak ja :D ) albo latają crosową setką i ona nie ma dołu to reszta też mieć nie będzie......

 

przy tej masie nie bierz 125

posiadam podobne parametry i wiem co mówię

bo 2t typy dt125 będa po prostu za słabe.

 

ja waże 95kg mam 176cm wzrostu i po 4 miechach na crm nie uważam żeby mi brakowało mocy :D ale to już kwestia gustu.......

 

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A co ze sprzętami typu : KDX 125/220/250, czy Suzuki TS 125, Honda CRM 125/250 ??

 

To lekkie enduro 2T, które myśle ze za piątaka znajdziesz. Powinny sprostać Twoim wymaganiom

Edytowane przez bohen

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może DR 350? Za 5tyś kupisz spokojnie, mocniejsza od DT, silnik o spokojnej charakterystyce, pali połowę z tego co DT, i części nowych jak i używanych części jest w brut i ceny nie są złe. Moc do polatania na szutrach czy w lesie jest wystarczająca po delikatnej modyfikacji napędu. Ja na swojej zrobiłem już 8tyś, wymiana części eksploatacyjnych i tyle. Przy ponad 50tyś robiłem pierwszy remont silnika, tłok itd oryginalny był.

 

http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-350-i1305218609.html

 

http://moto.allegro.pl/suzuki-dr-350-n-dr3...1309174131.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A co ze sprzętami typu : KDX 125/220/250, czy Suzuki TS 125, Honda CRM 125/250 ??

 

To lekkie enduro 2T, które myśle ze za piątaka znajdziesz. Powinny sprostać Twoim wymaganiom

Kdx 220/250 i crm 250 były by najlepsze ale tego jest niestety na rynku co kot napłakał :(

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...