Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Coraz słabiej mnie do GTL'a ciągnie bo jak źle kupię to mnie z torbami puści więc obawy mam spore, do obecnego RT jak w ASO zapytałem ile by mnie wymiana sprzęgła kosztowała to mi zaśpiewali, że 4 tysiące muszę mieć co najmniej , nie ukrywam że kolana mi się lekko zgieły.

Bmw rt a super tenera to jak dzień do nocy. Wiem bo jeżdziłem RT jeżdżę Terenią. Zdzichfur jak nie zamierzasz w teren uderzać to o

Tereni nawet nie myśl. Silnik yamachy pracuje jak stara sieczkarnia [jeśli wiesz o co mi chodzi] przy 130 na autostradzie mrowieją ręce

a po 130 to ogólnie już nie jest fajnie. Jak chcesz moto na asfalt to GTL lub inny FJR, RT też jest rewelka. Ja zamieniłem motocykl

szosowy na tereske bo jeżdżę po wertepach z Babą [z dużej litery pisze zeby się nie obraziła jakby co] i pełnym [namiot też]

bagażem. I do tego ten motocykl jest stworzony !!!

P.S. A na asfalt to mi się FJR marzy.

 

A jeśli o przyszły sezon chodzi to gruzińskie klimaty mnie ciągną. Może ktoś ma podobne zapędy. Sierpień by wchodził w gre.

Edytowane przez Shaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaker, masz popsuty motocykl. Ja na mojej teresie nieraz po 200km/h smigam i nic nie mrowi tym bardziej przy 130, zadnych negatywnych odczuc, no chyba, ze mnie ktos wkurzy :D

 

Super Tenere 1200 idealnie nadaje sie do tego do czego zostala stworzona i nie ma sensu porownywac jej z zadnym kanapowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, ja od kwietnia tego roku do teraz-październik przejechałem moją tereską 18500 km. Po tym przebiegu wymieniłem fabryczne gumy na tkc 70 przód i tył. Mam nadzieję, że również tyle km zrobie. Tamte się zużyły i wyząbkowały.

Szerokości!!

Przednia tkc 70 też się wyząbkuje. Dość szybko. Z zalet- na deszczu są mega stabilne.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Pojawiła się nowa firma na horyzoncie, Motoz, która produkuje tractionar gps opony. Tylnia jest dwukierunkowa, pierwsza obcja to pół asfalt pół off-road, a druga to większość off-road.

Sprawdzają się super na ulicy i nieźle w deszcz. Mam je na Teresce 2 tygodnie i walnąłem ponad 1000 mil, z tego około 300 po lesie. Miałem wcześnie Heidenau K60 i Mitas E07. Jak narazie to Tractionar jest moja ulubiona. Zaliczyłem tez jeden dzień na torze wyścigowym i nie mam do opony żadnych zarzutów. 5f8011a61bec394fe073217bc04c61b3.jpg

2fe230174794b88c94809cd7a0ab2bad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie zamierzam zmienić olej, filtr oleju, klocki a w związku z tym mam parę pytań:

1.Czy lać full syntetyczne? Np. CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50

2.filtr Yamaha czy może inny np.k&n

3.klocki jakie ( ponoć te "złote" są lepsze)

4.gdzie znajduje się filtr paliwa i co ile wymiana?

5.Olej do kardana co plecacie

Filtr paliwa sie WYMIENIA i najlepiej robic to razem z filtrem powietrza, bo kosztuje tyle co paczka fajek a jak mamy zdjety zbiornik do filtra powietrza to juz tylko jakies 20-30min pracy i filtr zmieniony. A zapewniam Was, ze stary bedzie czarny i sami sie zdziwicie jaki jest brudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, ile maksymalnie można podwyższyć kierownicę w XT1200Z, żeby nie musieć przedłużać linek?

Jakiej firmy/marki macie podwyższenia kierownicy u siebie? Możecie coś polecić, będę wdzięczny za konkretne linki do podwyższeń...

Druga sprawa, czy ma ktoś podwyższoną XTZ na kościach przy amortyzatorze? Poszukuję sposobu na nieco podwyższenie motocykla z racji mojego wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, ile maksymalnie można podwyższyć kierownicę w XT1200Z, żeby nie musieć przedłużać linek?

 

Jakiej firmy/marki macie podwyższenia kierownicy u siebie? Możecie coś polecić, będę wdzięczny za konkretne linki do podwyższeń...

 

Druga sprawa, czy ma ktoś podwyższoną XTZ na kościach przy amortyzatorze? Poszukuję sposobu na nieco podwyższenie motocykla z racji mojego wzrostu.

Sa w sprzedazy podwyzszenia o 30mm bez potrzeby wymiany linek.

 

 

 

0_0_productGfx_b3ce9d84929998fd1ff17a77a

https://www.marselus.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_b3ce9d84929998fd1ff17a77acb9a6b6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ratunku!

 

po pierwsze: dzień dobry motorki, nowym tu i mam nadzieję zagrzać miejsca na dłużej ;)

 

a po drugie: pożegnałem się z Hanią (Shadow 1100) i chciałbym przywitać się z Tereską, o problemach poczytałem i kilka pytań mnie się nasunęło:

- czy mając VIN YMP udzieli mi informacji czy dana sztuka przeszła akcję serwisową i co było robione? a jeżeli tak, to jak długo będę czekał na odpowiedź?

- jedną z różnic między XTZ a XTZE jest elektrycznie sterowane zawieszenie (w XTZE jak rozumiem) - to jakie jest w XTZ?

- jednym olej bierze, innym nie - jestem w stanie w jakikolwiek sposób to zweryfikować przy oględzinach maszynki? pewnie nie, ale może jest coś na co warto zwrócić uwagę.

- celuję w rocznik 2011-2012 - coś zostało w nich poprawione w stosunku do wersji z 2010r? gdzieś tam wyczytałem, że w maszynkach z 2013 zostały usunięte choroby wieku dziecięcego

- jest tu ktoś z okolic Elbląga, coby dupsko usadzić i zobaczyć czy nie za mikry jestem?

 

 

straaaasznie mi się Tereska podoba, ale po trzech latach ujeżdżania Hani, gdzie tylko lałem benzynę to się trochę rozleniwiłem i wizja latania po ASO mi się nie uśmiecha :/

 

i tak będę siedział do wiosny i drapał się po głowie... ;)

Edytowane przez coper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ratunku!

 

po pierwsze: dzień dobry motorki, nowym tu i mam nadzieję zagrzać miejsca na dłużej ;)

 

a po drugie: pożegnałem się z Hanią (Shadow 1100) i chciałbym przywitać się z Tereską, o problemach poczytałem i kilka pytań mnie się nasunęło:

- czy mając VIN YMP udzieli mi informacji czy dana sztuka przeszła akcję serwisową i co było robione? a jeżeli tak, to jak długo będę czekał na odpowiedź?

- jedną z różnic między XTZ a XTZE jest elektrycznie sterowane zawieszenie (w XTZE jak rozumiem) - to jakie jest w XTZ?

- jednym olej bierze, innym nie - jestem w stanie w jakikolwiek sposób to zweryfikować przy oględzinach maszynki? pewnie nie, ale może jest coś na co warto zwrócić uwagę.

- celuję w rocznik 2011-2012 - coś zostało w nich poprawione w stosunku do wersji z 2010r? gdzieś tam wyczytałem, że w maszynkach z 2013 zostały usunięte choroby wieku dziecięcego

- jest tu ktoś z okolic Elbląga, coby dupsko usadzić i zobaczyć czy nie za mikry jestem?

 

 

straaaasznie mi się Tereska podoba, ale po trzech latach ujeżdżania Hani, gdzie tylko lałem benzynę to się trochę rozleniwiłem i wizja latania po ASO mi się nie uśmiecha :/

 

i tak będę siedział do wiosny i drapał się po głowie... ;)

Czesc

Jesli celujesz w rocznik 2011-2012 to modelu ZE tam nie znajdziesz bo pojawil sie na rynku od 2014-2015.

Co do pytania o roznice w zawieszeniu to ZE nie ma na dole przednich lag (przy osi kola) zaworkow, a u gory wychodza kostki z przewodami i jest tam zawor sterujacy przeplywem oleju. Tylny amortyzator tez zamiast pokretla regulacji ma zawor sterowany elektrycznie. No i oczywiscie w ZE jest bardziej rozbudowane sterowanie calym tym zawieszeniem w zaleznosci od trybu jazdy, czy obciazenia.

Co do informacji o akcji serwisowej konkretnego egzemplarza to przez to RODO raczej nie uzyskasz informacji. Dopiero jak juz staniesz sie wlasciciellem. Ale roznie z tym bywa bo nie kazdy bierze to cale rodo na powaznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Hej, jeżdżę 2015 i o co chodzi.....

 

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

Filtr paliwa sie WYMIENIA i najlepiej robic to razem z filtrem powietrza, bo kosztuje tyle co paczka fajek a jak mamy zdjety zbiornik do filtra powietrza to juz tylko jakies 20-30min pracy i filtr zmieniony. A zapewniam Was, ze stary bedzie czarny i sami sie zdziwicie jaki jest brudny.

Hej

Nic innego nie leje tylko bel Ray

I do cardana i silnika

Jeżeli Moto było twoim marzeniem to nie niszczy marzeń i lej Bel Ray i to nie wymysł mój, te wszystkie motul, yama, Castrol itp

 

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

Nie mam żadnego problemu, jeżdżę 1200 ZE

z 2015 roku, nigdy nie zamienię Japończyka na sprzęt eu

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżdżę 2015 i o co chodzi.....

 

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

Hej

Nic innego nie leje tylko bel Ray

I do cardana i silnika

Jeżeli Moto było twoim marzeniem to nie niszczy marzeń i lej Bel Ray i to nie wymysł mój, te wszystkie motul, yama, Castrol itp

 

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

Nie mam żadnego problemu, jeżdżę 1200 ZE

z 2015 roku, nigdy nie zamienię Japończyka na sprzęt eu

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Znajomy z pracy ma kuzyna, ktory przywiozl kiedys maszynke do testowania oleju i zrobil nam pokaz mozliwosci swojego oleju i test wszystkiego co sie nam udalo znalezc pod reka i najgorszy byl Castrol. Lepszy od wszystkich markowych olei byl olej z polskiej rafinerii dostepny na kazdej stacji paliw. Nie chce mu robic reklamy, ale albo jest taki dobry, albo te markowe sa podrabiane. Jak sie odbywa taki test to przedstawia pierwszy lepszy filmik znaleziony na necie: http://www.royalpurple.waw.pl/2010/12/test-olejow/

http://www.royalpurple.waw.pl/2010/12/test-olejow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ze sprzedawcami nie ma co rozmawiać, jak kupowałem swoją, twierdzili, że jest jaszcze dwa,może trzy moto w białym kolorze w kraju, . Swoje kupiłem w listopadzie 2011, dzisiaj możesz kupić białe z 2011, więc poprostu to są oszuści matrymonialni :cool: jak Cię wyczują zrobią wszystko, by Ci wstawić bryke. Co do szyby absolutnie warto, ja mam 185 cm, i fabryczna zdecydowanie za niska, W Varadero przy 150 mogłem papierosa odpalić, taka cisza :biggrin:, tu przy 120 wieje jakw kieleckim. Ja mam MRA https://www.mrashop....20%2C0%29&spr=D i jest spoko, Co do spalania, to myślę,że pali więcej od GS-a, średnio 6l, 6,5, miałem żadko, 7 nigdy, mówimy oczywiście o średniej. bo jak przypałujesz, włączając sport, to moto łyknie. Z tego co pamiętam Gs-em 5,5 można spokojnie osiągnąć, w XTZ, przynajmniej mi się nie udaje. Co do awaryjności, to zgadzam się z Januszm moto jest młode, ale nic nie pokojącego nie obiło mi się o uszy. U mnie zero problemów... paliwo i przegląd, żadnych dolewek, żadnych niespodzianek, kardan pracuje niezauważalnie, żona nie stuka mnie kaskiem, przy zmianie biegów, jak miałem w Viadrze. Tak na marginesie Hondę miałem też od nowego, i nie miałem w niej żadnej awarii, może japończyki tak mają? ;)

Stary watek, ale spalanie mnie w nim zainteresowalo.... Kiedys w podobnej rozmowie kolega ucial temat tak: ...mam to w ch..... czy motocykl na 100km mi spali litr wiecej, czy mniej. Jade na swoj wyczekany, wymarzony wyjazd i jesli nawet na calej wyprawie spali mi 10-20 litrow wiecej to jest to mniej niz 30Euro. Ja mam motocykl taki jaki chce i mam z tego frajde. A o to tu chyba chodzi ? Od tej pory jak ktos mnie pyta o spalanie..... odpowiadam: a jakie to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...