Skocz do zawartości

Fzs 600 zmiana przełożenia.


spiwor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś ostatnio moja Mała Faza mało adrenaliny zapodawała. Wyczute już wszystko, wszystko przewidywalne, rower. Totalny rower. Aczkolwiek nie można powiedzieć, że nie dawała przyjemności bo to niezły źrebaczek jest.

Akurat skończył się napęd. Całkowicie.

Zamówiony złoty DID do tego przednia zębatka standard a tył jeden ząbek większa, na 49. Zamówienie zakuwarki, coś tak myśli naszły może by przednią zębatkę też zmienić na jeden ząbek mniejszą, wszak powyżej 220 rzadko kiedy jeżdżę.

No i stało się! Dzisiaj przyszły części i narzędzie.

Szybka wymiana i oczywiście test.

Wyjazd na odcinek testowy czyli droga Wrocław-Oława.

Już od 3 tyś. obrotów takiego kopa nie miała wcześniej, czysta przyjemność.

Dwa zakręty, na nich 3 bieg, odkręcenie i idzie bokiem, koło w uślizgu. Fakt faktem zimno, opony zimne ale takie wrażenia trzeba było się odpowiednio postarać na dwójce, gdy w głowie włączona przewidywalność zachowań motocykla.

Wyjazd na trasę, troszkę duży ruch, i ogień!

Prędkość wspinania się wskazówki obrotomierza przyprawia o dreszcz na plecach, ale trzeba kontrolować co się dzieje dookoła bo wszystko jakoś tak szybciej się zbliża.

Okej, trzeba troszkę się pobawić, popływać na drodze.

Jak niesamowicie fajnie wkręca sie teraz na obroty, na standardowym przełożeniu przed czerwonym polem tracił moc, nie opłacało się wkręcać wyżej, a tu kilka razy się złapałem, że zapominam zmienić biegu do odcięcia, tak fajnie się wkręca, samochody szybko zostają w tyle jeden za drugim... Mrr...

Troszkę duży ruch był tak więc trudno było sprawdzić vmax ale kątem oka było widać, że przy 210km/h wskazówka obrotomierza była gdzieś w okolicach czerwonego pola.

 

Ogólnie jak na pierwsze wrażenie to jedno przychodzi do głowy - dlaczego nie zrobiłem tego wcześniej?

Minus taki, że na pewno Pilot Roady 2CT na pewno idą na śmietnik i trzeba jakiś sportowych gum poszukać...

Tylko ten rozmiar...

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Dzień drugi.

 

Banan nie schodzi z gęby, przyłapuję się na tym, że podczas jazdy cały czas się śmieję. Nieraz na głos...

Jedynki na ful nie da się pociągnąć bo koło idzie w górę, ostre odwijanie i wrzucanie biegów na nierównej drodze także podnosi koło w górę..

Proste zrobiły się krótkie a zakręty bardzo bardzo szybkie i agresywne (dziś zimno, guma tył zamknięta)

I cały czas ten śmiech...

Uwielbiam to!

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pamiętam jak u siebie tak zrobiłem :) Pierwsza zmiana była z 14 na 15 przód i standard tył. Głupie to było, bo niewiele się zmieniło oprócz koszmarnego muła. Następna zmiana powrót na 14 i zmiana 43z na 45z czyli skok z 2.87 na 3.21

 

No skrzydeł dostała po prostu :buttrock: Odziwo maksymalna też wzrosła i łatwiej ją osiągnąć.

 

Tak jak kolega "spiwor" polecam zmiane tym którym się nudzi a zmiana sprzęta jest zbyt kosztowna lub bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Dzień drugi.

 

Banan nie schodzi z gęby, przyłapuję się na tym, że podczas jazdy cały czas się śmieję. Nieraz na głos...

Jedynki na ful nie da się pociągnąć bo koło idzie w górę, ostre odwijanie i wrzucanie biegów na nierównej drodze także podnosi koło w górę..

Proste zrobiły się krótkie a zakręty bardzo bardzo szybkie i agresywne (dziś zimno, guma tył zamknięta)

I cały czas ten śmiech...

Uwielbiam to!

 

 

ciekawe w sumie po 1 zebie a taki efekt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe w sumie po 1 zebie a taki efekt

 

 

 

Mała rzecz, a cieszy. :biggrin:

 

Cieszymy się Twoim szczęściem Śpiwór. :biggrin: Ino krzywdy se nie zrób. :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe w sumie po 1 zebie a taki efekt

 

 

Jak latałem GSX600F ,to po zmianie zębatki zdawczej z oryginalnej na o JEDEN ząb mniejszą , obroty silnika przy 100km/h wzrosły z 5000 na 5500 i dalej proporcionalnie , zdecydowana poprawa dynamiki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dokładnie teraz jest 1 mniej z przodu, jeden więcej z tyłu.

 

Troszkę polatało sie turystycznie(faza na wodospady sudeckie), minus jest taki, że prędkość podróżna zmalała ze 160-180km/h do 140-160 km/h inaczej spalanie jest masakryczne.

Plus jest taki, że gdy sie jedzie na leniucha do wyprzedzania nie trzeba redukować, po prostu odkręca się manetkę.

 

Mam pytanie, teraz przy ostrym przyspieszaniu dostaje lekkiego szymiego, czy wynika to z niedostosowania konstrukcji do takiego przyspieszenia czy szukać innej przyczyny?

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz takim przełożeniem trochę momentu na kolo doszło plusk krótsze przełożenia wiec shima może być. ps to fazer ? u kumpla po zmianie z przodu na-1 ząb łańcuch się delikatnie o wahacz zaczął wycierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...