rahim711 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 (edytowane) Witam, potrzebuję fachowej pomocy w sprawie Hondy XL 250 r.86-88. Jak kupiłem okazało się że jest do remontu. Silnik strasznie kopci i jest słaby(poniżej link do filmiku słabej jakości). Wszystko rozebrałem po czym się okazało że mam do zrobienia całą góre silnika. A teraz mam takie pytania do Was: Czy pomożecie Mi to wszystko powoli zrobić(chodzi i rozpoławianie silnika)? Co się stało jeśli lata nóżka zmiany biegów(góra-dół)? Czy jeśli wałek rozrządu jest koloru czarnego to są oznaki dużego zużycia? Jak umyć silnik dokładnie(chodzi o żeberka głowicy i cylindra), silnik też jest z oleju(przepuszczało łącze między kolankiem a końcówką). Chcę silnik rozebrać na czynniki pierwsze, wszystko sprawdzić i wymienić, pomalować kartery na czarno jeśli silnik będzie w częściach, czyli doprowadzić do idealnego stanu. http://www.youtube.com/watch?v=tJHIGITFrW4 Kieruje się w strone tego forum ponieważ uważam je za najlepsze :icon_exclaim: :bigrazz: W razie kontaktu numer GG:4857019 Edytowane 1 Października 2010 przez rahim711 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Nie taniej bedzie kupic lepszy uzywany silnik niz remontowac twoj ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 wlasnie, odpowiedz nam najpierw na pytanie: ile zamierzasz przeznaczyc na remont ? a potem mozna oceniac czy to realne i sensowne. z uzywanym silnikiem bedzie problem ;( to malo popularny sprzet w PL - stawialbym na niemiecki ebay - ale tam rowniez silnik jezeli wogole bedzie nie bedzie tani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 No właśnie chcę ten zrobić...Nowego niema gdzie kupić. A ten jest dojechany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) nie odpowiedziales na pytanie. ile chcesz na to wydac? bo nie wiem czy realnie oceniasz koszty takiej naprawy. o wyposażeniu warsztatu i Twojej wiedzy nt nie wspominam, z tego co widac na filmie to juz RFVC wiec nie zabawa dla żółtodzioba. Edytowane 2 Października 2010 przez szynszyll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 ten sprzęt jest warty z 2-3 tys zł max jeśli ma dokumenty jeśli kupiłeś go za 1000 zł czy coś w podobie i spodziewasz sie że remont zrobisz za 300 to jesteś w grubym błędzie....... nie mówiąc że będzie problem z częsciami chyba że salon hondy ale wtedy ceny z allegro x3 :D nie chce cie martwić ale myśle z taką wiedzą jaką masz obecnie nie dasz rady.....ja rozumiem przywiązanie z kumplem też mieliśmy xl500R ale jak stanął wałek rozrządu to nie oplacało sie tego robić nie mówiąc że nas partaczy od wsk ten silnik technologicznie przerastał........ "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Mam wiedze o motorach, lecz myśle że ktoś Mi jeszcze coś dopowie.. Ogólnie wiem że naprawa nie jest tania lecz chcę to zrobić powoli i dokładnie... Na remont przeznacze tyle ile trzeba, ale chciałbym jak najmniej wydać:bigrazz: Wiem że z częściami ciężko będzie. Czy ktoś może Mi odpowiedzeć na pytania zawarte w pierwszej wypowiedzi? Aha i o co chodzi z tym RFVC? -że posiada 4 zawory, 2 gaźniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Radial Four Valve Combustion Chamber = RFVC Jeśli faktycznie "tylko" góra jest do remontu to tałek leciutko poleci na cześci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) No coś koło tyśiaka poleci.. Odpiszcie na pytania wyżej i posty :icon_razz: Radial Four Valve Combustion Chamber = RFVC <-----A dokładnie co to znaczy :icon_question: Edytowane 2 Października 2010 przez rahim711 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) radialnie rozstawione zawory w komorze spalania. Radialnie czyli na krzyż i pod kątem Wg google wygląda to tak http://communities.zeelandnet.nl/data/xbr/...images/rfvc.jpg Edytowane 2 Października 2010 przez Shinigami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) Dzięki za odpowiedź, czekam na reszte pomocy(odpowiedzi na powyższe pytania) :biggrin: Przed chwilką patrzyłem na dźwigienki zaworowe... Nie ciekawie to wygląda. Już wiem o co chodzi po części. Ten dekompresor co się znajduje w pokrywie zaworów i idzie do niego linka to on był tak obrucony(bo mam go odczepionego i luźno się kręci ), że cały czas popychacz zaworu był uderzany o zamknięty ten dekompresor i się ubił. :banghead: Poniżej proszę zobaczyć linki i ocenić po części.. :flesje: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fee42fb45acef3e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b1caf296109c294.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e2288cd1c00d20a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0eda7e8b204fda.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a927b7222570dc3.html To zaznaczenie na czerwono popychacza zaworu jest ubite...Źle był obrucony i był na włączonej kompresji(długo nim jeździłem z nią włączoną) Edytowane 2 Października 2010 przez rahim711 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Zeby cokolwiek moc powiedziec o stanie czesci to zdjecia musz byc robione aparatem, a nie telefonem. Jezeli te byly robione aparatem, to czas juz go zmienic. Na tyle ile widac mysle ze musisz wymienic dzwignie i pewnie walek rozrzadu, na pewno tlok z pierscieniami na wiekszy nadwymiar + szlif cylindra. Trzeba dalej rozebrac glowice i sprawdzic stan zaworow / gniazd, luzy zaworow w prowadnicach. Podstawowa rzecz to sprawdzenie jak wyglada lozysko korbowe walu, zeby wogole ocenic czy warto zaczynac remont tego silnika. Ogolnie tak jakbys budowal od podstaw nowy silnik - to co kupiles jest kompletnie zlachane przez poprzednich wlascicieli, ktorzy tylko jezdzili ale nie usuwali pojawiajacych sie usterek, albo robili to nieumiejetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 (edytowane) jak dla mnie to jest kupka gruzu, ktorego profesjonalna naprawa bedzie kosztowac wiecej niz wartosc motocykla. to wlasciwie nie jest naprawa ale odbudowywanie motocykla - jak wspomnial moj Poprzednik. nie obraz sie, ale to ze piszesz: Mam wiedze o motorach, lecz myśle że ktoś Mi jeszcze coś dopowie... swiadczy tylko o jednym - nie masz pojecia o tym co planujesz. gdybys je mial wiedzialbys, ze robienie zdjec i wysylanie ich na forum nic nie da. pytasz o rzeczy absolutnie podstawowe, zamiast przy pomocy profesjonalnych narzedzi mierniczych i w oparciu o dane serwisowe samemu zweryfikowac stan elementow silnika. jak chcesz sie uczyc mechaniki motocyklowej to kup zajechana MZ i zrob jej remont generalny - z pewnoscia Ci w tym pomozemy - tymczasem prosisz o cos zupelnie nierealnego. p.s. tu masz ceny kawalkow w USA - przemnoz sobie razy 1,5 i podlicz: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...-xl250r/o/m2995 Edytowane 3 Października 2010 przez szynszyll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ty nie masz góry do remontu tylko góre do wymiany. Remont czegoś takiego zamknie sie w około 3 tys pln przy dobrych wiatrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ja myśle że 1000zł około naprawa mnie wyniesie.. Wałek myśle że przejdzie, trzeba będzie zrobić lub wymienić dźwigienki.. Ja chciałem wymienić: tłok z pierścieniami, zrobić szlif cylindra,łożyska, uszczelniacze, uszczelki, wlań nowy olej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi