Skocz do zawartości

Remont Honda XL250


rahim711
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

potrzebuję fachowej pomocy w sprawie Hondy XL 250 r.86-88.

Jak kupiłem okazało się że jest do remontu.

Silnik strasznie kopci i jest słaby(poniżej link do filmiku słabej jakości).

Wszystko rozebrałem po czym się okazało że mam do zrobienia całą góre silnika.

A teraz mam takie pytania do Was:

Czy pomożecie Mi to wszystko powoli zrobić(chodzi i rozpoławianie silnika)?

Co się stało jeśli lata nóżka zmiany biegów(góra-dół)?

Czy jeśli wałek rozrządu jest koloru czarnego to są oznaki dużego zużycia?

Jak umyć silnik dokładnie(chodzi o żeberka głowicy i cylindra), silnik też jest z oleju(przepuszczało łącze między kolankiem a końcówką).

Chcę silnik rozebrać na czynniki pierwsze, wszystko sprawdzić i wymienić, pomalować kartery na czarno jeśli silnik będzie w częściach, czyli doprowadzić do idealnego stanu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tJHIGITFrW4

 

Kieruje się w strone tego forum ponieważ uważam je za najlepsze :icon_exclaim: :bigrazz:

 

W razie kontaktu numer GG:4857019

Edytowane przez rahim711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie, odpowiedz nam najpierw na pytanie:

 

ile zamierzasz przeznaczyc na remont ?

 

a potem mozna oceniac czy to realne i sensowne.

 

z uzywanym silnikiem bedzie problem ;( to malo popularny sprzet w PL - stawialbym na niemiecki ebay - ale tam rowniez silnik jezeli wogole bedzie nie bedzie tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowiedziales na pytanie. ile chcesz na to wydac? bo nie wiem czy realnie oceniasz koszty takiej naprawy.

 

o wyposażeniu warsztatu i Twojej wiedzy nt nie wspominam, z tego co widac na filmie to juz RFVC wiec nie zabawa dla żółtodzioba.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sprzęt jest warty z 2-3 tys zł max jeśli ma dokumenty

 

jeśli kupiłeś go za 1000 zł czy coś w podobie i spodziewasz sie że remont zrobisz za 300 to jesteś w grubym błędzie.......

 

nie mówiąc że będzie problem z częsciami chyba że salon hondy ale wtedy ceny z allegro x3 :D

 

nie chce cie martwić ale myśle z taką wiedzą jaką masz obecnie nie dasz rady.....ja rozumiem przywiązanie z kumplem też mieliśmy xl500R ale jak stanął wałek rozrządu to nie oplacało sie tego robić nie mówiąc że nas partaczy od wsk ten silnik technologicznie przerastał........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wiedze o motorach, lecz myśle że ktoś Mi jeszcze coś dopowie..

Ogólnie wiem że naprawa nie jest tania lecz chcę to zrobić powoli i dokładnie...

Na remont przeznacze tyle ile trzeba, ale chciałbym jak najmniej wydać:bigrazz:

Wiem że z częściami ciężko będzie.

Czy ktoś może Mi odpowiedzeć na pytania zawarte w pierwszej wypowiedzi?

Aha i o co chodzi z tym RFVC? -że posiada 4 zawory, 2 gaźniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś koło tyśiaka poleci..

Odpiszcie na pytania wyżej i posty :icon_razz:

 

Radial Four Valve Combustion Chamber = RFVC <-----A dokładnie co to znaczy :icon_question:

Edytowane przez rahim711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radialnie rozstawione zawory w komorze spalania. Radialnie czyli na krzyż i pod kątem

 

Wg google wygląda to tak http://communities.zeelandnet.nl/data/xbr/...images/rfvc.jpg

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, czekam na reszte pomocy(odpowiedzi na powyższe pytania) :biggrin:

 

Przed chwilką patrzyłem na dźwigienki zaworowe... Nie ciekawie to wygląda. Już wiem o co chodzi po części.

Ten dekompresor co się znajduje w pokrywie zaworów i idzie do niego linka to on był tak obrucony(bo mam go odczepionego i luźno się kręci ), że cały czas popychacz zaworu był uderzany o zamknięty ten dekompresor i się ubił. :banghead:

Poniżej proszę zobaczyć linki i ocenić po części.. :flesje:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fee42fb45acef3e.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b1caf296109c294.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e2288cd1c00d20a.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0eda7e8b204fda.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a927b7222570dc3.html

 

To zaznaczenie na czerwono popychacza zaworu jest ubite...Źle był obrucony i był na włączonej kompresji(długo nim jeździłem z nią włączoną)

Edytowane przez rahim711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby cokolwiek moc powiedziec o stanie czesci to zdjecia musz byc robione aparatem, a nie telefonem.

Jezeli te byly robione aparatem, to czas juz go zmienic.

Na tyle ile widac mysle ze musisz wymienic dzwignie i pewnie walek rozrzadu, na pewno tlok z pierscieniami na wiekszy nadwymiar + szlif cylindra.

Trzeba dalej rozebrac glowice i sprawdzic stan zaworow / gniazd, luzy zaworow w prowadnicach.

Podstawowa rzecz to sprawdzenie jak wyglada lozysko korbowe walu, zeby wogole ocenic czy warto zaczynac remont tego silnika.

Ogolnie tak jakbys budowal od podstaw nowy silnik - to co kupiles jest kompletnie zlachane przez poprzednich wlascicieli, ktorzy tylko jezdzili ale nie usuwali pojawiajacych sie usterek, albo robili to nieumiejetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to jest kupka gruzu, ktorego profesjonalna naprawa bedzie kosztowac wiecej niz wartosc motocykla. to wlasciwie nie jest naprawa ale odbudowywanie motocykla - jak wspomnial moj Poprzednik.

 

nie obraz sie, ale to ze piszesz:

 

Mam wiedze o motorach, lecz myśle że ktoś Mi jeszcze coś dopowie...

 

swiadczy tylko o jednym - nie masz pojecia o tym co planujesz. gdybys je mial wiedzialbys, ze robienie zdjec i wysylanie ich na forum nic nie da. pytasz o rzeczy absolutnie podstawowe, zamiast przy pomocy profesjonalnych narzedzi mierniczych i w oparciu o dane serwisowe samemu zweryfikowac stan elementow silnika.

 

jak chcesz sie uczyc mechaniki motocyklowej to kup zajechana MZ i zrob jej remont generalny - z pewnoscia Ci w tym pomozemy - tymczasem prosisz o cos zupelnie nierealnego.

 

p.s. tu masz ceny kawalkow w USA - przemnoz sobie razy 1,5 i podlicz:

 

http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...-xl250r/o/m2995

 

 

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle że 1000zł około naprawa mnie wyniesie..

Wałek myśle że przejdzie, trzeba będzie zrobić lub wymienić dźwigienki..

Ja chciałem wymienić: tłok z pierścieniami, zrobić szlif cylindra,łożyska, uszczelniacze, uszczelki, wlań nowy olej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...