Jump to content
soulreaver

TuneECU - Darmowe oprogramowanie dla twojego Triumpha

Recommended Posts

TuneECU - jest oprogramowaniem freeware, umożliwia przeprowadzanie czynności diagnostycznych (m.in. synchronizacja przepustnic) oraz wgrywanie/modyfikowanie wsadów ECM.

 

strona programu: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/

 

 

Lista aktualnie obsługiwanych modeli:

 

-675 Daytona and Street Triple

-855, 955, 1050 Speed Triple and Tiger models

-955 Sprint ST/RS and 1050 Sprint ST models

-595/955 Daytona (all models)

-Rocket III (all models)

-KTM 990 and 1190

 

 

 

 

więcej info: http://www.triumphrat.net/ecm-and-fi-tunin...08-tuneecu.html

Edited by soulreaver
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Ciekawe. Widzę że post nie jest "ostatni" aż dziwne nikt nie podjął tematu. Ja bardzo chętnie bym to przetestował i tak zrobię zacznę tylko od kabelka połączeniowego. Jeśli ktoś już to przetestował z forumowiczów to proszę podzielić się z kolegami/koleżankami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Ciekawe. Widzę że post nie jest "ostatni" aż dziwne nikt nie podjął tematu. Ja bardzo chętnie bym to przetestował i tak zrobię zacznę tylko od kabelka połączeniowego. Jeśli ktoś już to przetestował z forumowiczów to proszę podzielić się z kolegami/koleżankami.

 

Ja testowałem tyle że nie pisałem o tym na forum bo nie było zainteresowania tematem. Za pomocą tego programu robiłem synchronizację przepustnic, regulację ISC oraz adaptację przepustnic w moim Sprincie. Można w prosty sposób zobaczyć ew. błędy komputera czy też podejrzeć odczyty wszystkich czujników motocykla. Jedyne czego niemożna zrobić tym programem to odpowietrzanie układu ABS w Triumph Sprint/GT. Polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki kabel zakupiłeś, bo tu mam spore wątpliwości. Pozdrawiam

P.S. w moim Speedzie nie ma ABS-u więc spoko :)

Edited by kreska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki. Czekam na przesyłkę :) zdam relację z testów. :).

Mama jeszcze jedno pytanie...

Czy program sprawdza sam jaka mapa jest aktualnie wgrana do moto czy trzeba mu pokazać plik takiej mapy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zgrać aktualną mapę z moto do programu (do pliku), lub wgrać nową z programu do moto. Nie wiem czy program wyświetla jakieś szczegóły dot. pliku mapy, ale jeśli tak to na pewno trzeba najpierw ją zgrać do programu.

 

 

PS. Jak będziesz się bawił z mapami to zrób dwie rzeczy:

1. wyjmij bezpiecznik od świateł.

2. przed wgraniem nowej mapy, zczytaj i zapisz oryginalną do pliku (backup).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super sprawa, właśnie rozważam zakup Sprinta bo mam dylemat pomiędzy Sprintem a VFR V-tec i to jest punkt na + dla Triumpha. Kolejny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super sprawa, właśnie rozważam zakup Sprinta bo mam dylemat pomiędzy Sprintem a VFR V-tec i to jest punkt na + dla Triumpha. Kolejny :)

 

Weź też pod uwagę silnik Sprinta, który bije na głowę V-teca VFR pod każdym względem. :flesje: Ja robiłem takie porównanie i VTEC okazał się być po prostu dużo słabszy, zwłaszcza w dolnym i środkowym zakresie obrotów.

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłby ktoś krok po kroku wyjaśnić jak podłączyć motor do komputera, jakie dane można odczytać za pomocą tego programu i z ktorej wersji programu korzystacie?? Czy jest to bardzo skomplikowane??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłby ktoś krok po kroku wyjaśnić jak podłączyć motor do komputera, jakie dane można odczytać za pomocą tego programu i z ktorej wersji programu korzystacie?? Czy jest to bardzo skomplikowane??

 

W pierwszym poście tego tematu, pierwszy link... Tam jest wszystko dokładnie opisane. Obsługa programu jak i podłączenie do moto, jest proste, natomiast trzeba wiedzieć co zrobić z uzyskanymi danymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wie którymi pinami idzie komunikacja z ECU ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://pinoutsguide....us_pinout.shtml Z ciekawości zapytam; po co ci to? Nie lepiej kupić kabelek za 30pln ?

 

Czyli teoretycznie mój kabel powinien działać a nie mogę się połączyć :/

Teoretycznie bo mam kabelek nieco przerobiony na pinach 1-3-7 czyli przystosowany do serwisowania mojej Alfy.

Będę jeszcze próbował bo może to przez Win7 a jak nie to kupie nowy nie ruszany kabelek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wie jakie powinny być wartości w Diagnostyce dla poprawnie działającego motocykla? jak sprawdzić czy wszystko jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wie jakie powinny być wartości w Diagnostyce dla poprawnie działającego motocykla? jak sprawdzić czy wszystko jest ok?

Dla większości parametrów ECM sam to wie, natomiast niektóre są określone w serwisówce np; zakres napięć czujnika przepustnicy, IACV itp. Jeśli jakaś wartość przekracza normę to świeci się lampka MIL/check engine. O jakie parametry dokładnie ci chodzi i jaki to motocykl?

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motocykl street triple 2010, problem w tym że jestem w tym zielony, dopiero zaczynam to ogarniać, chcę się nauczyć korzystać z dobrodziejstw tuneecu,

nie wiem jeszcze jak przeprowadzić te testy z zakładki Test, mam je wszystkie nie aktywne (czy to wina nie wyjęcia bezpiecznika od świateł..?), czy robi się je na wyłączonym silniku? czy na włączonym?

żeby nie było że czekam na podanie na tacy to próbuję szukać na forach anglojęzycznych wiadomo jakich, bo u nas nie ma zupełnie nic :( ale nie do wszystkiego jeszcze dotarłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jeszcze jak przeprowadzić te testy z zakładki Test, mam je wszystkie nie aktywne (czy to wina nie wyjęcia bezpiecznika od świateł..?), czy robi się

Nie :D Wyjęcie bezpiecznika ma oszczędzić jedynie akumulator (nie zapomnij później włożyć z powrotem bo nie odpali).

 

Jeśli masz wszystko nieaktywne to prawdopodobnie z jakiegoś powodu nie masz połączenia z ECM. U mnie wygląda to tak: http://imageshack.us...dadjustedv.png/

 

info o tune ecm:

Dokumentacja na stronie autora programu: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/

Obszerny temat o Tune ECU: http://www.triumphra...sion-q-and.html

 

i koniecznie rób wszystko z serwisówką w ręku...

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

uprzejmie dziękuję,

zauważyłem na Twoim zrzucie że masz error P0108 MAP sensor....,

po podłączeniu też wykazało mi dwa błędy, 1 błąd to właśnie taki jak u Ciebie oraz 2 błąd P0113 - Inlet air temp sensor or open short circuit to battery,

wiesz może co to oznacza? nie świeci się kontrolka silnika na zegarach,

wykasowałem te błędy potem sprawdzę czy pojawią się ponownie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauważyłem na Twoim zrzucie że masz error P0108 MAP sensor....,

 

To oznacza że czujnik ciśnienia układu dolotowego (MAP) jest odłączony. W moim przypadku był celowo odłączony ponieważ robiłem regulację czujnika przepustnicy, a to wymaga zdjęcia airboxa (a tym samym odłączenia MAP) tzn, nie trzeba koniecznie, ale tak jest wygodniej.

 

Drugi błąd dotyczy odłączonego czujnika temp. powietrza, który również znajduje się gdzieś w okolicach airboxa.

 

nie świeci się kontrolka silnika na zegarach,

wykasowałem te błędy potem sprawdzę czy pojawią się ponownie.

 

Przy każdym błędzie ECM powinna się świecić kontrolka, ale dopiero po odpaleniu silnika.

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja się dołączę :D pytanko odnośnie kabla jeszcze raz ? ;> czy wystarczy taki z allegro za 30zł do seata itp ?czy musi byc jakiś dodatkowy adapter do triupmha ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja się dołączę :D pytanko odnośnie kabla jeszcze raz ? ;> czy wystarczy taki z allegro za 30zł do seata itp ?czy musi byc jakiś dodatkowy adapter do triupmha ?

 

Wystarczy ten do puszek VW/Audi/Seat (najczęściej jest cały niebieski):

post-39461-0-92394700-1333107377.jpg

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzę te czujniki czy są podłączone, dla czujnika temp powietrza tuneecu pokazuje chyba bieżącą temp., zobaczę jakie jest wskazanie,

a co do błędów to wyczytałem iż po pojawieniu się błędu tudzież odłączeniu czujnika, błąd pozostaje w pamięci komputera przez ileś poprawnych cykli dopiero potem samoistnie się z niej usuwa, może tak jest w moim przypadku

ale to się okaże

 

hmersky - nie doszedł do mnie załącznik do emaila :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś zmieniał mapy zapłonu? Ja po kupnie wydechu mam zamiar wgrać odpowiednią mapę, zobaczymy czy się polepszy charakterystyka...


Mój profil bikepics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie zmieniłem mape z miesiac temu. Sprawa w sumie dosc prosta ale trzeba postepowac zgodnie z instrukcja zeby czegos nie skopac. Najpierw zgralem mape z motocykla i trwa to ze 20 minut. Oczywiscie nie wyjalem bezpiecznika od swiatel wiec zaczal mi juz padac akumulator. Zeby nie bylo zonka w czasie zgrywania mapy szybko podpinalem prostownik ratujac resztki prądu. Zapisalem ja na wszelki wypadek a pozniej podmienilem mape w moto na inna. Roznica jest bardzo duza. Nie spodziewalem sie tak wyczuwalnych zmian. Przed wgraniem silnik chodzil mi nierowno na wolnych obrotach bo rozbebeszylem troche wydech. Nowa mapa jest dedykowana pod te przerobki wydechu, ktore mam. Faktycznie pasuje i poprawia prace silnika. Polecam Tune ECU ale najpierw dobrze zapoznajcie sie co robic bo ja troche na szybko i z doskoku zacząłem. W pewnym momencie nie bardzo wiedzialem co zrobilem....................ale udalo sie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...