Jump to content
soulreaver

TuneECU - Darmowe oprogramowanie dla twojego Triumpha

Recommended Posts

TuneECU - jest oprogramowaniem freeware, umożliwia przeprowadzanie czynności diagnostycznych (m.in. synchronizacja przepustnic) oraz wgrywanie/modyfikowanie wsadów ECM.

 

strona programu: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/

 

 

Lista aktualnie obsługiwanych modeli:

 

-675 Daytona and Street Triple

-855, 955, 1050 Speed Triple and Tiger models

-955 Sprint ST/RS and 1050 Sprint ST models

-595/955 Daytona (all models)

-Rocket III (all models)

-KTM 990 and 1190

 

 

 

 

więcej info: http://www.triumphrat.net/ecm-and-fi-tunin...08-tuneecu.html

Edited by soulreaver
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Ciekawe. Widzę że post nie jest "ostatni" aż dziwne nikt nie podjął tematu. Ja bardzo chętnie bym to przetestował i tak zrobię zacznę tylko od kabelka połączeniowego. Jeśli ktoś już to przetestował z forumowiczów to proszę podzielić się z kolegami/koleżankami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Ciekawe. Widzę że post nie jest "ostatni" aż dziwne nikt nie podjął tematu. Ja bardzo chętnie bym to przetestował i tak zrobię zacznę tylko od kabelka połączeniowego. Jeśli ktoś już to przetestował z forumowiczów to proszę podzielić się z kolegami/koleżankami.

 

Ja testowałem tyle że nie pisałem o tym na forum bo nie było zainteresowania tematem. Za pomocą tego programu robiłem synchronizację przepustnic, regulację ISC oraz adaptację przepustnic w moim Sprincie. Można w prosty sposób zobaczyć ew. błędy komputera czy też podejrzeć odczyty wszystkich czujników motocykla. Jedyne czego niemożna zrobić tym programem to odpowietrzanie układu ABS w Triumph Sprint/GT. Polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki kabel zakupiłeś, bo tu mam spore wątpliwości. Pozdrawiam

P.S. w moim Speedzie nie ma ABS-u więc spoko :)

Edited by kreska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki. Czekam na przesyłkę :) zdam relację z testów. :).

Mama jeszcze jedno pytanie...

Czy program sprawdza sam jaka mapa jest aktualnie wgrana do moto czy trzeba mu pokazać plik takiej mapy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zgrać aktualną mapę z moto do programu (do pliku), lub wgrać nową z programu do moto. Nie wiem czy program wyświetla jakieś szczegóły dot. pliku mapy, ale jeśli tak to na pewno trzeba najpierw ją zgrać do programu.

 

 

PS. Jak będziesz się bawił z mapami to zrób dwie rzeczy:

1. wyjmij bezpiecznik od świateł.

2. przed wgraniem nowej mapy, zczytaj i zapisz oryginalną do pliku (backup).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super sprawa, właśnie rozważam zakup Sprinta bo mam dylemat pomiędzy Sprintem a VFR V-tec i to jest punkt na + dla Triumpha. Kolejny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super sprawa, właśnie rozważam zakup Sprinta bo mam dylemat pomiędzy Sprintem a VFR V-tec i to jest punkt na + dla Triumpha. Kolejny :)

 

Weź też pod uwagę silnik Sprinta, który bije na głowę V-teca VFR pod każdym względem. :flesje: Ja robiłem takie porównanie i VTEC okazał się być po prostu dużo słabszy, zwłaszcza w dolnym i środkowym zakresie obrotów.

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłby ktoś krok po kroku wyjaśnić jak podłączyć motor do komputera, jakie dane można odczytać za pomocą tego programu i z ktorej wersji programu korzystacie?? Czy jest to bardzo skomplikowane??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłby ktoś krok po kroku wyjaśnić jak podłączyć motor do komputera, jakie dane można odczytać za pomocą tego programu i z ktorej wersji programu korzystacie?? Czy jest to bardzo skomplikowane??

 

W pierwszym poście tego tematu, pierwszy link... Tam jest wszystko dokładnie opisane. Obsługa programu jak i podłączenie do moto, jest proste, natomiast trzeba wiedzieć co zrobić z uzyskanymi danymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wie którymi pinami idzie komunikacja z ECU ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://pinoutsguide....us_pinout.shtml Z ciekawości zapytam; po co ci to? Nie lepiej kupić kabelek za 30pln ?

 

Czyli teoretycznie mój kabel powinien działać a nie mogę się połączyć :/

Teoretycznie bo mam kabelek nieco przerobiony na pinach 1-3-7 czyli przystosowany do serwisowania mojej Alfy.

Będę jeszcze próbował bo może to przez Win7 a jak nie to kupie nowy nie ruszany kabelek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wie jakie powinny być wartości w Diagnostyce dla poprawnie działającego motocykla? jak sprawdzić czy wszystko jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...