Skocz do zawartości

TuneECU - Darmowe oprogramowanie dla twojego Triumpha


Rekomendowane odpowiedzi

KSYLU i jak z tym kablem, poratujesz mnie, bo nie mozemy sie dogadac. Ja teraz jestem w Radomiu do świat to może bym sie dorwal do mojego tripla i sprawdził czy ruszy mi z Twoim kablem. Jak da rade to napisz mi na priva kiedy i gdzie moge podjechac. Doslowanie potrzebuje go na 3 dni ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co w Aso zrobili to skasowali błedy i zsynchronizowali Przepustnice, ale zje*ali obroty dziwnie to wyglada bo gdy motocykl stoi odpalony obroty utrzymuja sie na poziomie 1500 , w trakcie jazdy w przypadku wcisniecia sprzegla obroty maja okolo 3tys i bardzo powoli schodzą, motocykl jest tez bardzo nerwowy gdy jezdzi sie na nizszych obrotach np w korku. Myśle ze trzeba ustawić czujnik położenia przepustnicy i ogolnie sprawdzic go pod komputerem. Zakupiłem kabelek ale nie moge dojść żeby wszystko smigało z kompem. Dlatego poszukuje kogos kto by się tym zająl i ożywił troche mojego tripelka. W aso sprawdzili tez mapy niby wgrane sa pod sportowy komin

 

Na twoim miejscu zrobiłbym sprawdzenie i ewentualnie korekcję położenia TPS oraz koniecznie reset ISCV (silnik krokowy kontrolujący obroty biegu jałowego).

 

 

W Rockecie z tymi obrotami też mają ludzie problemy i podobno za to odpowiada ten czujnik. Problem leży w tym, że musi on mieć odpowiednie napięcie zasilania. Nie za duże i nie za małe a tolerancja jest niewielka. MOżna to ustawić z poziomu TuneECU tylko trzeba znac te wartości z serwisówki ........ no i umieć to znaleźć. U mnie kilka razy się zdażyło, że miał za duże obroty na luzie i nawet jak jechałem to nie mogłem ich zdusić. Tak sie zdazyło może dwa razy a pózniej wróciło do normy. Niestety cały czas po dodaniu gazu chyba za wolno obroty opadają i na to już nie wiem co poradzić. Elektronika silnika to obecnie pięta Achillesowa prawie każdego pojazdu....

 

Jeśli takie objawy zdarzają się okazjonalnie, zwłaszcza gdy jest ciepło, to może to oznaczać że pada regulator napięcia. Wahania napięcia mogą powodować wadliwe odczyty z bardzo dokładnych czujników takich jak TPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym polecaniem to nie taka prosta sprawa :), natomiast jeśli chodzi o serwis łopuszańska... no niestety nie jest dobrze, wszystko robione na odp-się i dobrze zapłać. Serwis który nie posiada podstawowych narzędzi dedykowanych bieliźnie, klucz dynamometryczny u nich to coś do dymania a na kompie diagnostycznym grają w quaka. Jeśli chodzi o tuneEcu i kabel to u mnie wszystko jest ok, kabel kupiony za parę zeta w serwisie aukcyjnym dla WV, Skody i Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso na lopuszanskiej to jakis kabaret. NIe moge mówić tego o wszystkich mechanikach, bo widzialem pracę tylko jednego. Ale naprawdę rozumiem gdy nie ma wlasciciela motocykla to wiadmo że można odpierdalać robote. Ale w przypadku gdy klijent stoi i patrzy na pracę mechanika. Zero poszanowania do motocykla( spuszczane paliwo lalo się wszedzie na motocykl ale nie do karnistra), dodatkowo podczas regulacji przepustnic zauważyłem na nich sporo brudu więc pytam sie gościa czy nie powinien tego wyczyscic, po chwili namyslu znalazl uje**ną smarem sciere i zaczął ją pakować do przepustnic. TRAGEDIA. A na koniec powiedzial ze nie wie co zrobic zeby motocykl jezdzil dobrze i zeby przyjechac kiedy indziej jak bedzie znawca od triumphów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz planuję rozebrać tylne zawieszenie, cały wahacz. Wszystko sprawdzić, nasmarować co trzeba wymienić i nie zamierzam tej przyjemności odbierać sobie czy też za nią płacić w wątpliwym serwisie, który jedyne co zrobi rzetelnie to zainkasuje odpowiednią kwotę. A doświadczenia z serwisami motocyklowymi czy też samochodowymi w wa-wie mam dość drastyczne na to by opisywać je na forum. Jeśli chcesz by coś było zrobione dobrze, zrób to sam. :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

od kilku dni jestem po zmianie moto z hondy na daytone 955i

pierwsza przejażdżka wczoraj wrazenia ogólnie nie najgorzej , tylko na wolnych obrotach troche nerwowy, wiem że mozna to zniwelowac wgrywając odpowiednią mapę tylko nie mam pojęcia jak dobrać odpowiednią mape? ktos tu napisał że po nr vin

ale nic mi to nie mówi wiem co to jest vin ale nie wiem jak dopasowac do niego mape jak by ktos mi to wytłumaczył jasniej będę wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na stronie TuneECU jest możliwość pobrania map do Tigera 1050 z opcją Production silencer with secondary air injection albo Production silencer without secondary air injection. Mógłby ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym SAI, czy fabrycznie jest montowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam oferuję swoją pomoc w zakresie zmian map. troche sie tym bawiłem i jestem tez na forum anglojezycznym tigera. jesli chodzi o dziwne chodzenie na biegu jałowym to rzeczywiscie mogli wgrac zła mapę, mi wgrali w serwisie mapę przeznaczoną na rynek amerykanski gdzie jest inna benzyna(Ron 91), nie mają pojęcia co robią. mogłbym ksiązkę napisać o niekompetencji ludzi na Łopuszańskiej, zaczynając od brania pieniądze na czynności serwisowe których w ogole nie wykonują, przez gubienie 7 śrub od owiewek, do wprowadzania w bład jeśli chodzi o przyczyny jakichś usterek. mapy trzeba dobierać uwzględniając filtr powietrza, odblokowanie airboxu(w tigerach przepływ poietrza jest zdłąwiony), obecność katalizatora i rodzaj wydechu. większość map przeznaczona na tor np. ma wiekszą moc na wyzszych obrotach, ale na jałowych i niższych może mieć zbyt bogatą mieszankę na niektóre układy i albo się dławić albo powodować tzw. przedwczesną detonację, co jest niebezpieczne dla silnika.

ja osobiście mam odblokowany airbox, filtr K&N(choć teraz brałbym papercross), wydech beowulfa i wypatroszony katalizator. używam mapy 20549, bo mimo wszystko mapy wyscigowe były dla mnie za bogate w środkowych zakresie obrotów. ale i tak zmiana na tą mapę jest zauważalna, lepsza reakcja na gaz i więcej mocy, myślę że w okolicach 10%. ale spalanie też wzrasta, więc w dłuższe trasy zmieniam na standardową, żeby zmniejszyć spalanie:)

Zapraszam na jedyne w Polsce kursy angielskiego dla motocyklistów(specjalne zniżki):

http://www.englishwithlucas.com/

i

https://www.facebook.com/angielski.English.with.Lucas

Angielski bez żadnych zahamowań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,

 

czy jest ktos w Wawie, kto trenował majstrowanie tym programem w motocyklu i kto mogłby podłubać też w moim? Mam problem z jałowymi obrotami i chciałbym popatrzeć co i jak. Chętnie bym się ustawił któregoś wieczoru.

 

dzięki za odpowiedź

 

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

tu link do kabla

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=VAG+COM+USB+DIAGNOSTIC+CABLE&_sacat=0&_from=R40

 

ja za swój kabel zamówiony z chin zapłaciłem w okolicy 45zł z przesyłką

 

 

w warszawie mogę pomóc ja w ograniczonym zakresie i na miarę swoich możliwości:)

 

kontakt na priv

 

pozdrawiam

 

lucas

Zapraszam na jedyne w Polsce kursy angielskiego dla motocyklistów(specjalne zniżki):

http://www.englishwithlucas.com/

i

https://www.facebook.com/angielski.English.with.Lucas

Angielski bez żadnych zahamowań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam,
już kiedyś chyba zawracałem Wam tutaj głowę, ale jestem zmuszony zrobić to ponownie. Niestety pomimo zakupu kabla do vw/skoda... nie potrafię zainstalować sterowników FTDI na kompie, próbowałem też u kumpla i też nic, więc to chyba nie jest wina komputera tylko moja... :/ czy ktoś z Warszawy bądź okolic byłby chętny do pomocy, chciałbym wyregulować obroty, ewentualnie zmienić mapę jak w poście wyżej (przelot i k&n) no i przy okazji sprawdzić błędy, oczywiście nie wymagam tego wszystkiego, ale fajnie by było jakby udało się zrobić cokolwiek przy tym. Moto to speed triple 955 2004. Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś chętny, łaskawy i pomocny forumowicz :) i tak przy okazji, jaką macie temperaturę silnika przy załączaniu się wiatraka?? u mnie są to 102 stopnie, wydaję mi się dużo, ale do tej pory nie zdarzyło mi się żeby się zagotował...

Edytowane przez Sebek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...