Skocz do zawartości

Ładowanie XS 400 OHC 1981


Saltus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ładowaniem w motórze. Po walce z alternatorem teraz przyszedł czas na zbyt duże ładowanie. Przy motocyklu jest taki Prostownik i powinien być jeszcze jakiś regulator ale mam jedynie taki przekaźnik od którego idą 3 przewody (brązowy 12v zielony i czarny - masa). Jeśli się nie mylę steruje on wzbudzeniem, jednak jeśli go odłączę (przed odpaleniem motocykla) ładowanie i tak jest :icon_idea: Ciekawi mnie także za co może odpowiadać ów przekaźnik bo gdy go odłączam i tak wszystko działa...

Prostownik pomierzyłem według serwisówki i z nim wszystko ok. Nie mogę dojść co odpowiadało za funkcję regulatora napięcia. Czy możliwe jest, żeby regulator był razem z prostownikiem i padł tylko on ?

 

Tak niby wygląda oryginalny Regulator ale u mnie nie ma nic takiego.

 

A może da radę w tym modelu zastosować regulator razem z prostownikiem np. od jakiegoś chińczyka ?

 

Pomóżcie panowie bo już nie wiem czego się chwytać :icon_rolleyes:

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacz nijmy od tego jakiego typu masz alternator tzn czy rotor jest na magnesach stalych ?

Ile kabli wychodzi z niego i laczy sie z twoim "prostownikiem" ?

Ile kabli wychodzi z prostownika ( oprocz tych laczacych z altkiem ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prądnica wygląda tak: http://img823.imageshack.us/i/acgenerator.jpg/

z uzwojenia zewnętrznego wychodzą 3 białe przewody i idą do prostownika. Z niego wychodzi czerwony i czarny przewód. Nie wiem dokładnie do kąd prowadzą ale jeśli jest to istotne to je prześledzę. Z cewki wewnętrznej wychodzą dwa - brązowy i zielony, idą do takiego przekaźnika ?. Oglądałem wiązkę i z brązowym spięta jest instalacja masowa. Do tego przekaźnika idzie także czarny przewód podpięty do masy przy tylnym kierunkowskazie.

 

Prostownik ? mierzyłem według serwisówki czyli + miernika do czerwonego i - po kolei do 3 białych - w jedną stronę było przejście w drugą nie, tak samo po odwróceniu próbówek i to samo z czarnym i 3 białymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz wewnętrznego uzwojenia to standard.

Ale przyznaję, ze pierwszy raz widzę taki patent i nie mam bladego pojęcia do czego jest wewnętrzne uzwojenie.

Mam jakieś domysły ale poczekam na kogoś kto wie z czym to się je.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, obcowzbudny wiec teoretycznie prad powinien byc regulowany przez napiecie generowane w uzwojeniu rotora, a tylko prostowane na wyjsciu.

Dajcie mi z dzien czasu to go sprobuje znalezc i sprawdzic jak powinien dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Z cewki wewnętrznej wychodzą dwa - brązowy i zielony, idą do takiego przekaźnika ?. Oglądałem wiązkę i z brązowym spięta jest instalacja masowa. Do tego przekaźnika idzie także czarny przewód podpięty do masy przy tylnym kierunkowskazie.

(...)

 

To alternator obcowzbudny, może mechanicznie dziwny, ale elektrycznie zwykły. Ten "przekaźnik" to regulator napięcia. Czarny to masa, brązowy to plus po kluczyku, a zielony sterowanie. Zielony jest zwierany do masy przez regulator jeśli napięcie na brązowym spada. Może zielony ma gdzieś przebicie do masy? Schmat łatwy do znalezienia: http://files.homepagemodules.de/b210373/f1...2p7558958n2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze Brys nas wspomogl :)

Brys masz u mnie wyjasnienie jakiegos problemu mechanicznego twojej Hondy za darmo :).

No nie przesadzaj już. Po tym co przeżywam codziennie w pracy z BMW popatrzeć w te pięć kabli na krzyż w XS to sama przyjemność :D

 

Swoją drogą dalej pozostaje ciekawe co jest namotane, że Saltusowi ładuje bez regulatora, bo według schematu nie powinno. Zwarcie zielony-czarny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem możliwe, że jest jakieś zwarcie na zielonym sprawdzę to jak będę miał chwilę i dam znać. Dzięki za porady :lalag:

 

A więc tak, ustawiłem miernik na piszczałkę i oto efekty.

 

Piszczy przy dwóch kablach wychodzących z cewki wewnętrznej

 

 

najpierw rozpięta kostka idąca od cewki wewnętrznej i wyłączony zapłon:

-brązowy zwarcie na masę

czarny masa, zielony nic

 

 

rozpięta kostka i włączony kluczyk:

czarny masa, zielony nic, brązowy 12v bez zwarcia na masę

 

 

spięta kostka i wyłączony kluczyk:

brązowy, zielony i czarny - masa

 

 

spięta kostka i włączony kluczyk:

zielony i czarny - masa

brązowy - 12v bez przebicia na masę

 

Wszystkie pomiary robione przy odpiętym regulatorze.

Wychodzi na to, że coś jest minus okej tylko nie mam pojęcia co...

 

Może cewka wewnętrzna ma jakieś przebicia czy coś, ale moim zdaniem wtedy wcale nie byłoby ładowania...

 

Jakieś pomysły panocki ? :icon_rolleyes:

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na bardzo dziwny alternator obco wzbudny. Tylko japończycy mogli coś takiego wymyślić, są tuż po anglikach jeśli chodzi o durnowate patenty.

 

Czy ja wiem czy durnowaty . Alternator obco wzbudny , bez szczotek na cewce wzbudzenia , może pracować w oleju , nie obciąża silnika w porównaniu z alternatorami z magnesami stałymi .

To najfajniejszy japoński alternator jaki trzymałem w łapkach a wirnik jest po prostu piękny :clap:

 

 

Kiedyś znajomy miał takie moto , ciężko było z częściami to zamontował regulator i układ prostowniczy od samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozprułem wiązkę i wszystko wygląda w porządku. Zielony nie ma nigdzie zwarcia na masę po drodze, żaden przewód nie jest uszkodzony. Styki czyściłem już wcześniej.

 

Może ładować bez regulatora przez to, że jest przejście między zielonym i brązowym w cewce wewnętrznej ? Próbowałem podłączać dwa regulatory od samochodów i żaden nie dał efektu... Jakieś pomysły czy uderzać do elektryka ? :icon_evil:

 

Można oryginalny prostownik i regulator zastąpić regulatorem/prostownikiem z nowszych sprzętów ?

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...