Saltus Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 (edytowane) Witam, mam problem z ładowaniem w motórze. Po walce z alternatorem teraz przyszedł czas na zbyt duże ładowanie. Przy motocyklu jest taki Prostownik i powinien być jeszcze jakiś regulator ale mam jedynie taki przekaźnik od którego idą 3 przewody (brązowy 12v zielony i czarny - masa). Jeśli się nie mylę steruje on wzbudzeniem, jednak jeśli go odłączę (przed odpaleniem motocykla) ładowanie i tak jest :icon_idea: Ciekawi mnie także za co może odpowiadać ów przekaźnik bo gdy go odłączam i tak wszystko działa... Prostownik pomierzyłem według serwisówki i z nim wszystko ok. Nie mogę dojść co odpowiadało za funkcję regulatora napięcia. Czy możliwe jest, żeby regulator był razem z prostownikiem i padł tylko on ? Tak niby wygląda oryginalny Regulator ale u mnie nie ma nic takiego. A może da radę w tym modelu zastosować regulator razem z prostownikiem np. od jakiegoś chińczyka ? Pomóżcie panowie bo już nie wiem czego się chwytać :icon_rolleyes: Edytowane 22 Września 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Zacz nijmy od tego jakiego typu masz alternator tzn czy rotor jest na magnesach stalych ? Ile kabli wychodzi z niego i laczy sie z twoim "prostownikiem" ? Ile kabli wychodzi z prostownika ( oprocz tych laczacych z altkiem ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Wrzuć nam jakies foty kolego.Wszystkiego co tam masz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Prądnica wygląda tak: http://img823.imageshack.us/i/acgenerator.jpg/ z uzwojenia zewnętrznego wychodzą 3 białe przewody i idą do prostownika. Z niego wychodzi czerwony i czarny przewód. Nie wiem dokładnie do kąd prowadzą ale jeśli jest to istotne to je prześledzę. Z cewki wewnętrznej wychodzą dwa - brązowy i zielony, idą do takiego przekaźnika ?. Oglądałem wiązkę i z brązowym spięta jest instalacja masowa. Do tego przekaźnika idzie także czarny przewód podpięty do masy przy tylnym kierunkowskazie. Prostownik ? mierzyłem według serwisówki czyli + miernika do czerwonego i - po kolei do 3 białych - w jedną stronę było przejście w drugą nie, tak samo po odwróceniu próbówek i to samo z czarnym i 3 białymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Oprócz wewnętrznego uzwojenia to standard. Ale przyznaję, ze pierwszy raz widzę taki patent i nie mam bladego pojęcia do czego jest wewnętrzne uzwojenie. Mam jakieś domysły ale poczekam na kogoś kto wie z czym to się je. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Wygląda na bardzo dziwny alternator obco wzbudny. Tylko japończycy mogli coś takiego wymyślić, są tuż po anglikach jeśli chodzi o durnowate patenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 No wlasnie, obcowzbudny wiec teoretycznie prad powinien byc regulowany przez napiecie generowane w uzwojeniu rotora, a tylko prostowane na wyjsciu. Dajcie mi z dzien czasu to go sprobuje znalezc i sprawdzic jak powinien dzialac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 (...) Z cewki wewnętrznej wychodzą dwa - brązowy i zielony, idą do takiego przekaźnika ?. Oglądałem wiązkę i z brązowym spięta jest instalacja masowa. Do tego przekaźnika idzie także czarny przewód podpięty do masy przy tylnym kierunkowskazie. (...) To alternator obcowzbudny, może mechanicznie dziwny, ale elektrycznie zwykły. Ten "przekaźnik" to regulator napięcia. Czarny to masa, brązowy to plus po kluczyku, a zielony sterowanie. Zielony jest zwierany do masy przez regulator jeśli napięcie na brązowym spada. Może zielony ma gdzieś przebicie do masy? Schmat łatwy do znalezienia: http://files.homepagemodules.de/b210373/f1...2p7558958n2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Dobrze ze Brys nas wspomogl :) Brys masz u mnie wyjasnienie jakiegos problemu mechanicznego twojej Hondy za darmo :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Dobrze ze Brys nas wspomogl :) Brys masz u mnie wyjasnienie jakiegos problemu mechanicznego twojej Hondy za darmo :). No nie przesadzaj już. Po tym co przeżywam codziennie w pracy z BMW popatrzeć w te pięć kabli na krzyż w XS to sama przyjemność :D Swoją drogą dalej pozostaje ciekawe co jest namotane, że Saltusowi ładuje bez regulatora, bo według schematu nie powinno. Zwarcie zielony-czarny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 (edytowane) całkiem możliwe, że jest jakieś zwarcie na zielonym sprawdzę to jak będę miał chwilę i dam znać. Dzięki za porady :lalag: A więc tak, ustawiłem miernik na piszczałkę i oto efekty. Piszczy przy dwóch kablach wychodzących z cewki wewnętrznej najpierw rozpięta kostka idąca od cewki wewnętrznej i wyłączony zapłon: -brązowy zwarcie na masę czarny masa, zielony nic rozpięta kostka i włączony kluczyk: czarny masa, zielony nic, brązowy 12v bez zwarcia na masę spięta kostka i wyłączony kluczyk: brązowy, zielony i czarny - masa spięta kostka i włączony kluczyk: zielony i czarny - masa brązowy - 12v bez przebicia na masę Wszystkie pomiary robione przy odpiętym regulatorze. Wychodzi na to, że coś jest minus okej tylko nie mam pojęcia co... Może cewka wewnętrzna ma jakieś przebicia czy coś, ale moim zdaniem wtedy wcale nie byłoby ładowania... Jakieś pomysły panocki ? :icon_rolleyes: Edytowane 26 Września 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Wygląda na bardzo dziwny alternator obco wzbudny. Tylko japończycy mogli coś takiego wymyślić, są tuż po anglikach jeśli chodzi o durnowate patenty. Czy ja wiem czy durnowaty . Alternator obco wzbudny , bez szczotek na cewce wzbudzenia , może pracować w oleju , nie obciąża silnika w porównaniu z alternatorami z magnesami stałymi . To najfajniejszy japoński alternator jaki trzymałem w łapkach a wirnik jest po prostu piękny :clap: Kiedyś znajomy miał takie moto , ciężko było z częściami to zamontował regulator i układ prostowniczy od samochodu . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 (edytowane) Rozprułem wiązkę i wszystko wygląda w porządku. Zielony nie ma nigdzie zwarcia na masę po drodze, żaden przewód nie jest uszkodzony. Styki czyściłem już wcześniej. Może ładować bez regulatora przez to, że jest przejście między zielonym i brązowym w cewce wewnętrznej ? Próbowałem podłączać dwa regulatory od samochodów i żaden nie dał efektu... Jakieś pomysły czy uderzać do elektryka ? :icon_evil: Można oryginalny prostownik i regulator zastąpić regulatorem/prostownikiem z nowszych sprzętów ? Edytowane 28 Września 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 To musi byc prostownik i regulator typu samochodowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Jeśli mogę coś doradzić: mostek prostowniczy kup od MZ ma spore diody. Do tego regulator od poloneza i nie ma bata żeby to nie działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.