SebJaw Opublikowano 1 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2004 Witam. Czy wie ktoś jak sprawdzić czy działa mi tak jak trzeba regulator napięcia? (wychodzi z niego 6 kabli (w tym 3 żółte)). Może wiecie jakie powinny być opory czy co tam się sprawdza w regulatorach ? PozdrawiamSebJaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 2 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2004 Prawda jest taka, ze chyba jedynym sposobem sprawdzenia regulatora napiecia jest zmierzenie napiecia ladowania. To jest na pewno sposob uniwersalny, reszta moze dotyczyc regulatora do kazdego moto z osobna, ale nie wierze zeby pomiar oporow pozwolil okreslic czy dany regulator jest sprawy czy nie. Jezeli by tak bylo to moznaby latwo zdiagnozowac regulator, ale jakos nie slyszalem o takim czyms, moze mnie ktos oswieci jezeli jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2004 W regulatorze sprawdzasz dzialanie diod. Jezeli masz miernik to tak sie to robi: Zdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler. Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry. Ten zestaw testow zrobiony jest na podstawie The Stator Papers IV zrobionych na stronie The GS Resources przez firme Electrex USA.Gdy bede mial troszke czasu to moze przetlumacze calosc sprawdzenia ukladu ladowania moto ( razem z alternatorem i instalacja ) dla mechaniki ogolnej, bo te pytania powtarzaja sie regularnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 3 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Cześć. Mierzę i przy teście diodowym pierwszy etap Twojego opisu:Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora. Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli. Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler. Mam 3 razy odczyt = 590 (nie wiem jakie to jednostki)(czerwony kabel regulatora u mnie jest biało-czerwony) Nie wiem co to znaczy 590? To dobrze ? Ps:Może wiesz jakie powinny być opory pomiędzy końcami uzwojeń alternatora ? (Ja mam 3 razy po ok. 1 OM)A może w inny sposób sprawdza się alternator ? PozdrawiamSebJaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 To by znaczyło, że nie jest dobrze (z reglerem) - 590 oznacza 590mV, czyli mniej niż 1V. Co do alternatora to powinno być dobrze - rezystancja uzwojeń zazwyczaj wynosi poniżej 1ohm. Biorąc pod uwagę oporność przewodów miernika (zazwyczaj 0.4ohm) w sumie może dać 1ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Opór przewodów miernika najprościej sprawdzić zwierając jego przewody i odczytać wskazanie na najmniejszym zakresie, wtedy wiadomo ile trzeba odjąć od wyniku żeby był poprawny.Inna sprawa że te tanie mierniki uniwersalne po 20zł to shit i może być używany jako "wskaźnik", a do dokładnych pomiarów to trzeba mieć coś lepszego. Niedokładność widać np. przy pomiarach małych rezystancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Aby zbadac alternator odpalasz silnik i rozlaczasz 3 zolte kable idace do reglera.Mierzysz napiecie na skali pradu ZMIENNEGO pomiedzy poszczegolnymi parami przewodow ( 1+ 3, 2 + 3, 1 + 3 ). Napiecie przy 5 tys obrotow powinno byc kolo 70 - 80 V i musi byc w miare jednakowe pomiedzy poszczegolnymi parami.Jezeli ktoras z par jest duzo nizej, to znaczy ze jest uszkodzenie i trzeba altek przewinac. Adam M.PS. Oczywiscie, jezeli chcesz sie pobawic w elektryka to miernik trzeba sobie kupic niezly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 PS. Oczywiscie, jezeli chcesz sie pobawic w elektryka to miernik trzeba sobie kupic niezly.Mój jest całkiem przyzwoity Metex M-3860D :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek yamaha 500 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Witam. Mam slabe ładowanie w yamaszce XV 500. Po podlaczeniu miernika do akumulatora mam ladowanie ok. 12.5 volta na dosc wysokich obrotach rzedu 5000. Po wlaczeniu swiatel ladowanie nie tyle ladowanie co prad na aku spada do ok 11.5 V. POdejrzewam alternator. Mam pytanie czy podlaczajac miernik ktory jest ustawiony na prad przemienny do 3 przewodow wychodzacych z silnika + i - miernika trzeba odpowiednio podlaczac czy to jest obojetne zachowujac regule 1-2, 2-3, 3-1. i np 1 to plus miernika 2 to minus miernika czy na odwrot :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Mam pytanie czy podlaczajac miernik ktory jest ustawiony na prad przemienny do 3 przewodow wychodzacych z silnika + i - miernika trzeba odpowiednio podlaczac czy to jest obojetne zachowujac regule 1-2, 2-3, 3-1. i np 1 to plus miernika 2 to minus miernika czy na odwrot obojetne. podlaczasz miernik przewodami do 1 i 3, potem 2 i 3, nastepnie 1 i 2. pamietac o podzialce do 200V i ustawieniu na ~. raczej nie posilkowac sie raczkami przy dotykaniu do kabli :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek yamaha 500 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 a jeszcze pytanie ktory przewod to jeden dwa i trzy :D czy porostu zalozyc ze to jest 1 ten dwa a tamten trz i tego sie trzymac :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Ladowanie aku mierzy sie przy wlaczonych swiatlach.Odczyt 12.5 to tkzw powierzchniowe napiecie aku, ktore nie swiadczy o niczym, 11.5 ze swiatlami swiadczy ze nie masz zadnego ladowania a calosc pradu jest brana z aku na zaplon moto i na swiatla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Witojcie obywatele!! Powiem pare słówek od siebie...Tak jak juz powiedzial kolega Adam M - "nie masz żadnego ładowania"To napięcie 12,5V to jest napięcie akumulatora (żadko kiedy wynosi ono równe 12V), najprawdopodobniej masz spalony regulator napięcia, ale jestjeszcze możliwość spalenia diód prostowniczych (w prostowniku który masz w moto). Osobiście wątpie żeby przepaliły sie uzwojenia alternatora bbo nie mialy by od czego... Jeśli by bylo przeciążenie albo jakieś zwarcie to spaliły by sie najpierw bezpieczniki (chyba że byly robione "z kabla"), a potem to już regulator albo diody prostownicze. Najpierw sprawdż diody (w jednym kierunku powinny przewodzic a w drugim nie) to juz z resztą chyba wiesz. A jesli chodzi o regulator to jesli da sie go rozebrac to ja bym radzil sprawdzic elementy i naprawic samemu, ale jesli nie dasz rady tego zrobic to załatw sobie nowy lub uzywany dobry, zamontuj go i wtedy zmierz napięcie ładowania!! Powinno ono wynosić ok 13,5 - 14,4 V. Powodzenia!!! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robakkk Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 ...dwa slowa ode mnie-walkowalem temat w zeszlym sezonie:1. W japoncuchach(moze w innych tez) zdaza sie zjawisko niedoladowywania aku. Ladowanie jest, ale zbyt slabe, zeby starczylo na wszystkie odbiorniki i aku wspomaga. Efekt jest taki, ze po przejechaniu ~kilkudziesieciu-kilkuset kilometrow aku sie rozladowuje.2. Ladowanie moze siegac nawet wyzej niz wspomniane przez kobuz1 14,4V- mysle,ze do ok.15V nie jest problemem...a wyzej juz znow nalezy sie martwic.Powyzsze nie zmienia faktu,ze jedyne co mozesz zrobic,to zmienic regulator, ktory w japoncach jest zwykle zespolony z mostkiem prostowniczym w jednej obudowie i w zasadzie zwykle nierozbieralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.