mati27d Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Witam dziś przy wymianie świec w moim kawasaki z750 zauważyłem dziwną rzecz wykręcone świece miały biały kolor co świadczy o zbyt ubogiej mieszance ?!, a przecież silnik jest wyposażony we wtrysk i nawet sondę lambda dodam tylko że w motocyklu mam seryjny wydech filtr kn i wymontowany katalizator z kolektorów reszta seria, więc tak ma być czy coś jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 (edytowane) Wkręć te świece i więcej nie zaglądaj. :wink: Wszystko jest ok. Kręcisz do czerwonego pola czy jeździsz spokojnie? Zakładam, ze jeździsz spokojnie więc z załozenia mieszanka będzie uboga, co nie znaczy za uboga, aby było oszczędnie i optymalnie. Edytowane 8 Września 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Zarowno K&N jak brak kata zubozaja mieszanke. Czy komp da sobie z tym rade zobaczymy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Napewno jest odrobine wyższa temperatura z tego powodu ale gniazda zaworów są przygotowane na to. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 9 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 a da rady coś z tym zrobić czy jakoś wzbogacić mieszankę? czy tylko pcIII tu pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 W niewielkim zakresie zmian komp powinien sie dostosowac wzbogacajac sklad, jezeli u ciebie jest za goraco to zmien chocby fltr na fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Jezeli powiedziales A to powiedz i B, zakladajac K&N, kolejnym krokiem jest PC III i przelot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Co do K&N to zalezy jak skonfigurowany jest caly uklad FI.Zdecydowana wiekszosc sytemow ma czujnik cisnienia w puszce,juz za filtrem ale przed gardzielami dolotowymi plus jest nastepny juz w gardzieli,pomiedzy przepustnicami a zaworem.Sensu stricto zastosowanie berdziej przepustowago filtra w tym przypadku nie zmieni skladu mieszanki. Inna sprawa to taka ze nie ma znacznej roznicy pomiedzy K&N na nowym i suchym fabrycznym filtrem. Stndardowy natomiast zdecydowanie szybciej sie zaklajstrowuje,i tutaj jest cala przewaga K&N. Gazniki pracuja na zasadzie podcisnienia wytwarzanego w taki czy tez inny sposob,zastosowanie innego filtra zmienia ten niejako sygnal,natomiast w ukladzie na wtryskach jest to praktycznie bez znaczenia. Co do katalizatorow, to owszem w puszkach 20-30 lat temu byly one bardzo restrykcyjne i ich usuniecie dawalo znaczna zmiane parametrow pracy silnika ale te czasy dawno sie skonczyly.Usuniecie katalizatorow niewiele lub tez nic teraz juz nie daje. Sonda waskozakresowa lambda wchodzi tylko do akcji w zakresie stalych,niewielkich obciazen silnika i utrzymuje sklad mieszanki w okolicach 14.7: 1,dlatego jezeli jezdzisz raczej delikatnie to swiece beda mialy bardziej jasny kolor. Na biegu jalowym oraz wiekszych obciazaniach czy tez przyspieszaniu komp dobiera parametry dawki poliwa bazujac na obrotach,ich tempie wzrostu oraz kacie uchylenia przepustnicy. Plus oczywiscie parametry korygujace jak temperatura oraz cisnienie powietrza,itd. W puszkach wchodza juz teraz systemy ktore opieraja sie sondzie szerokozakresowej i kontroluja sklad mieszanki w calym zakresie obciazen silnika,ale motocykli na razie to niedotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 (...) ... utrzymuje sklad mieszanki w okolicach 14.7: 1,dlatego jezeli jezdzisz raczej delikatnie to swiece beda mialy bardziej jasny kolor. (...) Dodam dla porządku, że przy wtrysku można sobie pozwolić na taki stosunek mieszanki ze względu na dobre rozpylenie paliwa. Gaźniki stroi się na nieco bogatszą mieszankę niż idealna i pewnie stąd bierze się kremowy kolor świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.