Skocz do zawartości

Romet Pony M301 1989


Gość PCe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do moda :)

Postanowiłem temat napisać w dziale motocykli zabytkowych. Dlaczego? Potrzebuję informacji od osób z dośiwadczeniem, które znają się na tego typu rzeczach. Nie interesuje mnie też jak przerobić 49 cm na 60 i jak podłączyć listwę led do motorynki :)

 

Może od początku.

Pomyślałem sobie, ze od tego zacząłem, zresztą jak większość z nas. Motorynkę miałem nóweczkę, kupioną w PDT Wola w 1989 roku. Niestety została sprzedana po wymianie na boskiego Simsona SR50 ;D Postanowiłem poszukać takiej samej motyronki jak miałem, z tego samego roku. Allegro.pl i tydzień później miałem dokałdnie taką samą "drynkę" jak w wieku 9 lat :). Motorynka ma wszystkie dokumenty, ale nigdy nie była zarejestrowana. Jej stan oceniam na dobry z minusem dlatego postanowiłem ją odrestaurować.

 

Generalnie będzie robina na oryginał z kilkoma dodatkowymi chromami. W chwili obecnej motorower jest rozłożony w drobny mak. Koła poszły do szkiełkowania, a większość części jedzie w najbliższym czasie do piaskowania i lakierowania.

 

Tutaj zdjęcia jeszcze przed rozłożeniem. Jak widać motorynka przeszła lekki kating i woziła 2 osoby :)

 

http://picasaweb.google.com/piotr.celej/RometPonyM301#

 

Teraz prośba. Poszukuję do motorynki siedzenia. Jeżeli ktoś coś takiego ma w dobrym stanie proszę o informację na PW. Poszukuję również katalogu części do M301, albo informacji w jaki sposób powinny być skęrcone ośki w kołach. Gdzie i jakie podkładki itp. Niestety w książkach tych informacji nie ma, a chciałbym złożyć to dokałdnie tak jak w fabryce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Nie bede smiecił osobnymi tematami, taka sprawa dwa wały, od razu powiem jeden jest z komara a drugi? No własnie, wymiary odentyczne

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca08c895fb4562d.html

 

Witam

też mam taki wał, dostałem z jednym rometem którego kupiłem, już dobrych kilka lat i do tej pory nie wiem od czego on jest

 

 

Dołączam się do tematu bo również kupiłem motorynkę :bigrazz:

Mam pytanie do znawców, czy były motorynki z silnikami okrągłymi (s38) z biegami w ręce ??

pzdr

 

przywiozę ją pod koniec tygodnia to wrzucę fotki

Edytowane przez WilQ_21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

też mam taki wał, dostałem z jednym rometem którego kupiłem, już dobrych kilka lat i do tej pory nie wiem od czego on jest

Dołączam się do tematu bo również kupiłem motorynkę :bigrazz:

Mam pytanie do znawców, czy były motorynki z silnikami okrągłymi (s38) z biegami w ręce ??

pzdr

 

Oczywiście tak, to te z początku produkcji, czyli ok roku 78-80. Sam wtedy marzyłem o takim sprzęciku, ale nigdzie nie dało się go kupić. Talony, kolejki itp. Zadowoliłem się więc starą WSK M06 Z1 z 59 roku, dzięki której zacząłem swoją przyjaźń z zabytkowymi motocyklami :icon_biggrin: :lalag: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede smiecił osobnymi tematami, taka sprawa dwa wały, od razu powiem jeden jest z komara a drugi? No własnie, wymiary odentyczne

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca08c895fb4562d.html

 

 

Jeśli czopy są takie same w obu wałach a różnią się przeciwwagami to ten "duży' wał jest od Rometa 3-biegowego. One miały inny wał niż II-jki i Komary, właśnie z takimi wagami.

 

Wał w Komarze 230 czyli silniku SM-02 (a pewnie też SM-01 z Rysia, Żaka czy co tam jeszcze) jest inny niż wał Komara/Rometa. Przeciwwagi są takie same, czop korbowy ma inną średnicę, czopy wału też inne - po obu stronach są stożki bo sprzęgło jest miniaturą od WSK 125.

http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/...568065342178866

 

Moze od jakiegos simsona, strasznie wielkie to lozysko...

 

 

Łożysko jest OK, to wał jest taki malutki. :biggrin:

 

 

Wracając do Motoryny - tu jest nielegalna, kradziona wersja książki "żółtej" :biggrin: :

http://chomikuj.pl/miis/Motocykle*2c+Instr...a+i+Naprawa.pdf

 

Właśnie też ją zaciągnąłem sobie bo niedawno nabyłem Rometa 205. W sumie to nie wiem po co mi książka, Romet jest w takim stanie że dosłownie nadaje się do niczego. Total wrak, wszystko zużyte, nawet włącznik na lampie jest kaputt. Latał tym brat kolegi - listonosz. 82 tys km to dość sporo dla Rometa.Już jechał na złom ale "zawrócilim go". Nie będę zakładał nowego wątku, dlatego tu się pożalę...yyy..pochwalę. Bardziej mi zależało na częściach które były wraz z nim w komplecie.

http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/...Kyf19T89YHs4AE#

 

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chromy zrobione, ocynki zrobione, lakier zrobiony. Wszystkie części są i zabieram się za składanie. Niestety podczas nabijania bieżni łożyska główki ramy pękł spaw ogranicznika skrętu, który został dospawany bardzo ścisło. Muszę jeszcze raz to pospawać :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to porażka. Lakier na miejscu a tu spaw trzeba rzeźbić. :icon_evil: Jak kupiłeś nowe, współczesne łożysko główki to uważaj na miseczki - gną się w dłoni. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...